Kirjoittaja Aihe: Karttoja gpsdrive ohjelmaan?  (Luettu 3598 kertaa)

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Karttoja gpsdrive ohjelmaan?
« : 30.05.08 - klo:23.37 »
Oliko kellään antaa vinkkiä miten saisi gpsdrive ohjelmaan perustiekartat tai jotain tarkempaakin...

netissä oli paljonkin gpsdrive + google earth aiheisia aiheita ja kuvia miten ne toimivat mutta en selkokielistä ohjetta tähän hättään löytänyt...
ilmeisesti jokin scripti kenties jolla asia hoidetaan, mutta eipä sit tän pitemmälle päässykkään...

jollain sivulla oli kartta kuvien teko tuohon ohjelmaan google maps:stä, mutta jos saisi vaikka toimimaan niin että hakisi karttoja netistä ja voisi zoomalla samalla tavallla kuin google maps:ssä...

tai sitten jokin kartta paketti koneelle ladattuna missä olisi suomen tiestö suurinpiirtein...

olisko kellään vinkkejä?

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Karttoja gpsdrive ohjelmaan?
« Vastaus #1 : 31.05.08 - klo:00.01 »
Mullon N 95:ssa valmiina euroopat ja suumen kaupungit, ilmainen GPS. Kallis vehe. ::) Pystyy sillä puheluitakin..... 8)
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Karttoja gpsdrive ohjelmaan?
« Vastaus #2 : 31.05.08 - klo:00.07 »
Mullon N 95:ssa valmiina euroopat ja suumen kaupungit, ilmainen GPS. Kallis vehe. ::) Pystyy sillä puheluitakin..... 8)

ja mulla E70:ssä google maps mikä osaa käyttää gps:ää ja route66 siihen kans löytys tuosta koneelta, mut ei kauheesti auta tän ubuntun kans.... jos osaat kertoa miten ne kartat saan gpsdrive ohjelmaan niin olisin kiitollinen... ;)

shelby

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1865
    • Profiili
Vs: Karttoja gpsdrive ohjelmaan?
« Vastaus #3 : 31.05.08 - klo:00.20 »
Vaikeaa on, melkein mahdotonta. En muist nyt känässä okjelmaa, kyl se joskus löytyy. ;D
Ubu Gnome 20.04.3 LTS
Win 8.1 laptop I
Win 10 laptop II
Ubu Mate 20.04.3 LTS
Kubu 20.04.3 LTS

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Vs: Karttoja gpsdrive ohjelmaan?
« Vastaus #4 : 01.06.08 - klo:20.10 »
asenna gpsdrive-scripts paketti ja sieltä löytyy gpsfetchmap skripti millä voi hakea karttoja.
En ole vielä ehtinyt kokeilemaan tuota. Ja toinen varteenotettava vaihtoehto ohjelmaksi on NavIt, joka tukee turn by turn reititystä äänen kera.
Tuo pitää itse kääntää, mutta mulla ainakin kääntyi ihan helposti. En ehtinyt tuotakaan vielä paljoa testailemaan.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Karttoja gpsdrive ohjelmaan?
« Vastaus #5 : 17.06.08 - klo:09.34 »
asenna gpsdrive-scripts paketti ja sieltä löytyy gpsfetchmap skripti millä voi hakea karttoja.
En ole vielä ehtinyt kokeilemaan tuota. Ja toinen varteenotettava vaihtoehto ohjelmaksi on NavIt, joka tukee turn by turn reititystä äänen kera.
Tuo pitää itse kääntää, mutta mulla ainakin kääntyi ihan helposti. En ehtinyt tuotakaan vielä paljoa testailemaan.


jos kerkiät testaamaan niin olisin kiitollinen yksityiskohtaisista ohjeista. en kerkee tässä koneella istua montaa minuuttia kerrallaan ja ens viikon jälkeen vielä vähemmän... (alan remppaamaan taloa)

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Vs: Karttoja gpsdrive ohjelmaan?
« Vastaus #6 : 17.06.08 - klo:20.34 »
asenna gpsdrive-scripts paketti ja sieltä löytyy gpsfetchmap skripti millä voi hakea karttoja.
En ole vielä ehtinyt kokeilemaan tuota. Ja toinen varteenotettava vaihtoehto ohjelmaksi on NavIt, joka tukee turn by turn reititystä äänen kera.
Tuo pitää itse kääntää, mutta mulla ainakin kääntyi ihan helposti. En ehtinyt tuotakaan vielä paljoa testailemaan.


jos kerkiät testaamaan niin olisin kiitollinen yksityiskohtaisista ohjeista. en kerkee tässä koneella istua montaa minuuttia kerrallaan ja ens viikon jälkeen vielä vähemmän... (alan remppaamaan taloa)


Pitää koittaa tuota jossain välissä (itsellä myös remppaa vähän jatkuvasti ja kaikkea muutakin)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle