Kirjoittaja Aihe: Kubuntu 8.04:n asennus ilman DVD:tä  (Luettu 2889 kertaa)

Excal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Kubuntu 8.04:n asennus ilman DVD:tä
« : 06.05.08 - klo:19.11 »
Mitä vaihtoehtoja on asentaa Kubuntu ilman, että polttaa sen DVD:lle? Kirjoittava DVD-asemani taitaa vedellä viimeisiään, kun yhteensä viisi poltettua Kubuntu-DVD:tä sisälsi virheitä ja asennus epäonnistui todella hitaista polttonopeuksista huolimatta.

Googlella löysin ohjeita siitä, miten Ubuntu menee tikulle (toiminee myös Kubuntun kanssa?). Näissä löytämissäni ohjeissa ongelmana vain oli se, että ohjeet olivat Linuxille. Minulla on tällä hetkellä vain Windows asennettuna. Onnistuuko Kubuntu-tikun teko myös Windowsissa? Koneeni kyllä tukisi boottausta tikulta.

Vai onko asentamiseen jotain muita hyviä keinoja? Meneepi kuitenkin tovi ennenkuin pääsen testaamaan tuon DVD-asemani ja vaihtamaan sen uuteen.

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Kubuntu 8.04:n asennus ilman DVD:tä
« Vastaus #1 : 06.05.08 - klo:19.23 »
Tilata ubuntulta uusi levy :)
Tai varmasti jollakin foorumin jäsenellä on jossain jo. tilattuja levyjä jemmassa, tällaisia tilanteita varten ...
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Pellervo Kässi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Kubuntu 8.04:n asennus ilman DVD:tä
« Vastaus #2 : 07.05.08 - klo:08.57 »
Tuossa olisi ohje, jolla saa tehtyä sen boottaavan tikun joko linuxilla tai windowsilla. Tikusta tehdään boottaava käyttäen syslinux-ohjelmaa. Itse tein tuon ohjeen mukaan boottaavan Xubuntu-tikun viime viikolla.

Kari Argillander

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 437
  • Kubuntu - Hardy
    • Profiili
Vs: Kubuntu 8.04:n asennus ilman DVD:tä
« Vastaus #3 : 07.05.08 - klo:09.38 »
Miten olisi normaalille cd-levylle?
Kaikkea täällä sanomaani saa käyttää public domain lisenssillä. Lainauksia ei saa käyttää ellei lainauksen lähde sitä salli. Tiedostoja ei saa käyttää ellei sitä erikseen sallita.

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Kubuntu 8.04:n asennus ilman DVD:tä
« Vastaus #4 : 07.05.08 - klo:13.21 »
Mä pyysin kaveria polttamaan mulle cd-levyn kun oma cd-asema ei ollu yhteistyöhaluinen  ::)
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

Excal

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 22
    • Profiili
Vs: Kubuntu 8.04:n asennus ilman DVD:tä
« Vastaus #5 : 08.05.08 - klo:20.30 »
Kiitokset kaikille vastauksista ja pahoitteluni hitaasta reagoinnista. Olen tässä leikkinyt Linuxilla muutaman päivän ja unohdin täällä lojuvan kysymykseni kokonaan ;D

Kohtalo puuttui peliin ja sain DVD:n pelittämään, kun vielä kerran yritin (siis todella vasta kuudes onnistui!). Joskus typerästä ja logiikkaa vastustavasta sinnikkyydestä on apua!

CD:llekin yritin. Sitä en huomannut mainita alkuperäisessä viestissäni. Tosin CD-RW:lle, kun en tavallisia omista.

Tuossa olisi ohje, jolla saa tehtyä sen boottaavan tikun joko linuxilla tai windowsilla. Tikusta tehdään boottaava käyttäen syslinux-ohjelmaa. Itse tein tuon ohjeen mukaan boottaavan Xubuntu-tikun viime viikolla.

Tämä syö hieman miestä. Katselin tuota ohjetta ja sen ensimmäistä vaihetta itsekin ja totesin, että en voi tuota tehtä, kun ei ole Linux asennettuna. Siellähän olisi ollut ohjeet myös Windowsille  :-X


Ilokaasu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1547
    • Profiili
Vs: Kubuntu 8.04:n asennus ilman DVD:tä
« Vastaus #6 : 28.05.08 - klo:16.34 »
Muistakaa että eritoten vanhemmat cd asemat eivät tykkää cdrw levyistä niin paljoa kuin nämä uudet, eli varmin tapa on polttaa CD-R levylle, ellei sitten tilaa valmista levyä jostain :)