Kirjoittaja Aihe: virtuaali koneista  (Luettu 1395 kertaa)

Larbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
virtuaali koneista
« : 27.05.08 - klo:16.14 »
Eli eli tämmönen kysymys. Kun mulla on tässä koneessa asennettuna xp ja hardy, niin onko jollain ohjelma mahdollista saada tuo xp käynistyyn ubuntussa? Kun pitäisi saada tuo vanha asennus käynnistyyn, muuten pitää vaan aina käynnistellä kone uudestaan ja valkata käyttis se mukaan mitä pitää koneella tehdä.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: virtuaali koneista
« Vastaus #1 : 27.05.08 - klo:20.54 »
Eli eli tämmönen kysymys. Kun mulla on tässä koneessa asennettuna xp ja hardy, niin onko jollain ohjelma mahdollista saada tuo xp käynistyyn ubuntussa? Kun pitäisi saada tuo vanha asennus käynnistyyn, muuten pitää vaan aina käynnistellä kone uudestaan ja valkata käyttis se mukaan mitä pitää koneella tehdä.

Virtuaaliboxsiinkin joudut asentamaan windowsin uudelleen ja se toimii muuten mutta pelejä ei pysty pelaamaan koska normaalit näytönohjainajurit ei toimi virtuaalissa.

Asennettua windowsia ei pysty käyttämään(siis kiintolevylle asennettua) virtuaalisesti.

Joten dualbootti on ainoa ratkaisu tilanteeseen.

Terveisin jori52


Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Larbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: virtuaali koneista
« Vastaus #2 : 27.05.08 - klo:22.01 »
Vastaus oli juuri semmoinen kuin oletinkin. Näin olin kanssa asian ymmärtänyt, mut ajattelin kuitenkin kysyä siihen jonkin muunkin mielipiteen. No pitänee koittaa saada tähän linux puoleen toimiin niin paljon kuin mahdollista ja sit vaan käyttää tiettyjä ohjelmia winukan puolella. Mut voipi olla, et tulee jossain vaiheessa asennettua jokin winukka jollain virtuualiohjelma jos jaksaa säätää.