Kirjoittaja Aihe: Näytönohjaimen asetukset eivät jää voimaan  (Luettu 1546 kertaa)

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
eli minulla on yllämainitsemani ongelma, eli kun olen asentanut nvidia rajoitetut ajurit, ja olen muuttanut nvidia-settings kautta näytön resoluutiota, mutta ei auta, koska aina kun kirjaudun uudestaan järjestelmään niin aina tulee se llian pieni resoluutio :( , toivottavasti joku osaisi vastata tähän minun ongelmaani jotain, tai onko kenelläkään muulla ollut samantapaista ongelmaa näytönohjaimen kanssa, enkä kehtaa xorg.conf tiedostoa muuttaa, koska kun olen kaksi kertaa muuttanut sen kautta resoluutiota, niin otsikkopalkit ovat hävinneet kokonaan :( ...

Juckiz

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 15
    • Profiili
Vs: Näytönohjaimen asetukset eivät jää voimaan
« Vastaus #1 : 26.05.08 - klo:14.40 »
Vähän samaa vikaa täällä. Ajoin
Koodia: [Valitse]
sudo nvidia-settings jonka kautta muutin resoluution 1920x1200. Tallensin muutokset, mutta resoluutioksi ei jää voimaan.
"Hauskasti" gdm:n kirjautumisikkunassa on oikea resoluutio, mutta työpöydälle tultaessa resoluutio pienenee arviolta 1024:ään.
Käytössä Hardy 64-bit ja 8600GTS.

edit: Käynnistyksen jälkeen resoluutio muuttui työpöydälle tultaessa 1024x768:ksi. Tällä kertaa asetin oikean resoluution System -> Preferences -> Screen Resolution kautta. Päivitysten takia piti kone käynnistää uudelleen ja yllättäen resoluutio säilyi oikeana...
« Viimeksi muokattu: 27.05.08 - klo:16.23 kirjoittanut Juckiz »