Kirjoittaja Aihe: Flash ei toimi kunnolla [Hardy]  (Luettu 15063 kertaa)

peran

• Vieras
Vs: Flash ei toimi kunnolla [Hardy]
« Vastaus #20 : 24.08.08 - klo:22.36 »
Mä katon varsin harvoin flash-videoita, mutta kyllä se flash on surkea esitys, ja tuppaa jämähdyttämään ff:n.

Minulla ongelmaan auttoi flashblock-joka lisää play-napin flasheihin. Mainoksia ei enään tule katsottua, mutta elokuvat saa kuitenkin näkyviin. Enään ei kuitenkaan kone tahmo.

DiiZei

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #21 : 25.08.08 - klo:22.36 »
Mä katon varsin harvoin flash-videoita, mutta kyllä se flash on surkea esitys, ja tuppaa jämähdyttämään ff:n.

Minulla ongelmaan auttoi flashblock-joka lisää play-napin flasheihin. Mainoksia ei enään tule katsottua, mutta elokuvat saa kuitenkin näkyviin. Enään ei kuitenkaan kone tahmo.

Joo käytin itsekin sitä taannoin, mut välillä on ihan tarpeellisiakin flasheja ja sit ne jää näkemättä jollei jaksa painella niitä nappuloita. Hätäapuna voisin sitäkin tosin harkita.
Latasin myös operan ja koitan sitä pian. Konqueror harrasti myös kaatuilua, joten en odota suuria oopperaltakaan.

Ux64

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #22 : 27.08.08 - klo:13.10 »
Kyllä tuo Flashin suorituskyky on nyt parempi, ei ole ihan slideshow. Mutta on se silti varmaan vain 25% siitä mitä Windowssissa. ;(

Varsinkin siis esim. youtuben fullscreen videot.

DiiZei

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #23 : 27.08.08 - klo:16.42 »

Entäs flashit operalla? Saattaa tahmailla vähän joskus mut ei pitäs nii herkästi kaatua ku ff.

Ei auttanu operakaan. Se jäätyy kokonaan lähes aina flashin nähdessään.
Niin ja olen koittanut ratkaista ongelmaa myös useammalla eri flash-softalla, mukaan lukien gnashilla. Ei ni ei!

PeeAaa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #24 : 27.08.08 - klo:19.38 »
Slideshow se oli täälläkin ennenkuin luin tämän ja tein niinkuin Dara Adib kirjoitti tässä ketjussa.

https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/flashplugin-nonfree/+bug/186251

Täältä hain vanhojen versioden paketin ja purin sieltä version r48. Asennus ja slideshow loppu ainakin
 omalta kohdalta.

http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/installers/archive/fp9_archive.zip

T;PeeAaa

aapo j

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #25 : 28.08.08 - klo:15.01 »

Täältä hain vanhojen versioden paketin ja purin sieltä version r48. Asennus ja slideshow loppu ainakin
 omalta kohdalta.

http://fpdownload.macromedia.com/get/flashplayer/installers/archive/fp9_archive.zip

T;PeeAaa

Versio r48 taasen ei ollut yhteensopiva tv-kaistan kanssa, piti asentaa uudempi versio takaisin. Juurikin tuota full-screeninä tökkimistä on ollut. Siihen taas auttaa kun vaihdan näytön resoluution pienempään 1400x1050 -> 800x600. Pienemmällä resolla kuva liikkuu taas liukkaasti. Turhauttavaa kikkailua kuitenkin.

Ja jotkut flash-mainokset jumittaa ff:n kokonaan. Pahin taitaa olla piratebayn feromonimainos. Tuo flashblock onkin käytössä ja toimiva ratkaisu. Sekin on tosin turhauttaavaa kikkailua.

Aapo J.

jussike

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #26 : 28.08.08 - klo:16.12 »
Itse surffailen Adblock plussan kera. Olen ladannut pari päivittyvää estolistaa, joista toinen on pelkästään suomalaisille sivustoille. Sit jokaisen flashin ja javan reunassa näkyy nappi, josta sen voi kerrasta blokata ikuisiksi ajoiksi sinne alimpaan paikkaan. Elämänlaatu on parantunut tämän johdosta.

Ux64

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Flash ei toimi kunnolla
« Vastaus #27 : 08.12.08 - klo:17.33 »
Slideshow se oli täälläkin ennenkuin luin tämän ja tein niinkuin Dara Adib kirjoitti tässä ketjussa.

Multa ratkesi Slideshow ongelma ihan toisella tavalla. Nimittäin heittämällä Compiz mäkeen. Se häiritsi myös VLC:tä.

Lisäksi mainittakoon, että mulla on siis 64 bit versio käytössä. Nyt pitäisi kyllä olla linuxlle aito 64 bit Flash saatavilla myös. (!)

« Viimeksi muokattu: 16.12.08 - klo:12.29 kirjoittanut Ux64 »

Jallu59

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #28 : 08.12.08 - klo:17.42 »
Multa ratkesi Slideshow ongelma ihan toisella tavalla. Nimittäin heittämällä Compiz mäkeen. Se häiritsi myös VLC:tä.

Meinasin juuri kysyä, että mitä ihmettä olette koneisiinne latailleet. Oletuksen otan aina työpöytötehosteet pois käytöstä. Ja mulla näkyy Firefoxilla uusimmalla repoloista tulleella flashplugarilla youtube-videot kokonäytölläkin nätisti, vaikkeivät koneeni edusta mitään huippuvääntöä. Ja näytönohjainajurikin on molemmissa vain vapaa ati-radeon.

T:Jallu59
« Viimeksi muokattu: 07.01.09 - klo:22.32 kirjoittanut Jallu59 »
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Karvameduusa

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #29 : 08.12.08 - klo:18.41 »

Meinasin juuri kysyä, että mitä ihmettä olette koneisiinne latailleet. Oletuksen otan aina työpöytötehostyeet pois käytöstä. Ja mulla näkyy Firefoxilla uusimmalla repoloista tulleella flashplugarilla youtube-videot kokonäytölläkin nätisti, vaikkeivät koneeni edusta mitään huippuvääntöä. Ja näytönohjainajurikin on molemmissa vain vapaa ati-radeon.

T:Jallu59

Eikös ATI ole nykyisin siirtynyt suljettuihin ajureihin?

harrykaa

• Vieras
« Vastaus #30 : 08.12.08 - klo:19.35 »

Ati:lla on aina ollut suljetut ajurit.
Viime aikoina yhtiö on auttanut vapaiden ajurien kehittämisessä, tosin ei tee niitä itse.
Tästä mm. Ubuntu-yhteisö on hyötynyt.

Ati on kuitenkin jossain ilmoittanut, ettei se voi avata uusimpien HD-ajurien lähdekoodia julkisuuteen, koska sillä on sellaiset sopimukset alihankkijoidensa kanssa.

No, joka tapauksessa, ATI:n vanhemmilla korteilla (ainakin Radeon 9600 asti) esim. Ubuntun vapaat ajurit toimivat hyvin (etenkin, jos Compiz ei ole harrastuksen kohteena).

Ux64

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #31 : 16.12.08 - klo:12.30 »
http://blogs.adobe.com/penguin.swf/2008/11/now_supporting_16_exabytes.html

Tuo on muuten vasta pre-release / alpha. Toivottavasti auttaa kun lopullinen versio tulee ulos.

Owdy

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #32 : 04.01.09 - klo:21.23 »

Ati:lla on aina ollut suljetut ajurit.
Viime aikoina yhtiö on auttanut vapaiden ajurien kehittämisessä, tosin ei tee niitä itse.
Tästä mm. Ubuntu-yhteisö on hyötynyt.
AMD kehittää Novellin kanssa yhteistyössä ATIlle vapaata RadeonHD ajuria. Eli käsittääkseni ATI on avannut ajurikoodiaan kehittäjille, toisin kuin esim Nvidia.

jussike

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #33 : 05.01.09 - klo:11.57 »
Flash 10 myötä tube näkyy myös vanhimmassa koneessani (läppäri 700MHz/256MB/Intrepid/Openbox). Firefoxilla vetää suoritinkäytön tappiin, mutta Operalla toimii ihan kivasti nykimättä. No - joskaan nyt fullscreen ei jaksa näkyä.

BBT

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #34 : 05.01.09 - klo:12.49 »
Sama homma täällä, flashit matelee...  :-[

Käytössä on Ubuntu 8.10 ja Nvidian Geforce 8200M. Kun käytän Nvidian suljetun ajurin 177 versiota, edes selainikkunassa ajettavat videot eivät pyöri. 173 versiolla selainikkunassa näkyvät videot toimivat, mutta fullscreeniin ei siinäkään riitä suorityskykyä. En muuten huomannut ATI:n X1100 kortilla ja suljetulla ajurilla mitään suorituskykyongelmia, vain Nvidialla. Molemmissa tapauksissa käytössä oli Ubuntu 8.10 ja Flash 10.

Ps. Mainitaan vielä, että Compizin pois kytkeminen ei vaikuta mitenkään mihinkään...  :-\

jussike

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #35 : 05.01.09 - klo:16.26 »
Kun käytän Nvidian suljetun ajurin 177 versiota, edes selainikkunassa ajettavat videot eivät pyöri. 173 versiolla selainikkunassa näkyvät videot toimivat, mutta fullscreeniin ei siinäkään riitä suorityskykyä.

Jaa mites avoimilla ajureilla?

BBT

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #36 : 05.01.09 - klo:21.00 »
Kun käytän Nvidian suljetun ajurin 177 versiota, edes selainikkunassa ajettavat videot eivät pyöri. 173 versiolla selainikkunassa näkyvät videot toimivat, mutta fullscreeniin ei siinäkään riitä suorityskykyä.

Ei tällä kortilla saa avoimella ajurilla käyttöön edes oikeaa resoluutiota. Glxgears antaa tulokseksi 10-20 FPS kun taas suljetulla ajurilla noin 1600-1800 FPS eli avoin ajuri tuskin jaksaisi pyörittää mitään videoita.

New_user

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #37 : 07.01.09 - klo:20.23 »

Ei tällä kortilla saa avoimella ajurilla käyttöön edes oikeaa resoluutiota. Glxgears antaa tulokseksi 10-20 FPS kun taas suljetulla ajurilla noin 1600-1800 FPS eli avoin ajuri tuskin jaksaisi pyörittää mitään videoita.

Tässä ikiaikaisessa HP:n läppärissä on joku Atin Radeon 345M. Emolevylle istutettu grafiikkapiiri siis. Glxgears antaa reilut 70 fps. Kokeillut ajaa tuota Anysee-telkkaria aika niin suurena kun se ruudulle mahtuu, ja siinähän tuo pyörii. Harmi vaan että ohjelmat ovat kovin epävakaita, ja hyydyttävät koneen ajoittain totaalisesti. Mikään muu kuin nämä TV-ohjelmat ei siihen ole mulla aikaisemmin pystynyt. Vahvistaa näkemystäni, että grafiikkapuolella olis paljon tekemistä. Ajuri tässä siis se avoin, kun se järjestelmän mukana on tähän asentunut.