Kirjoittaja Aihe: Firefox 1.5 Ubuntuun.  (Luettu 14958 kertaa)

Humanoid

  • Vieras
Firefox 1.5 Ubuntuun.
« : 06.02.06 - klo:19.09 »
Ohjetoiveista löydetty pyyntö. Artikkeli löytyi suomeksi mozilla.fi:n sivuilta.

http://www.mozilla.fi/wiki/Firefoxin_p%C3%A4ivitt%C3%A4minen_Ubuntussa

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #1 : 06.02.06 - klo:20.10 »
Juu, minä joskus tuota suomeksi toivoin, ja löysin ohjeen,mut en saanut Firefoxia toiminaan sillä tavalla, kuin oli tarkoitus.

Linux user # 406601

Humanoid

  • Vieras
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #2 : 06.02.06 - klo:23.41 »
Itse kokeilin tuon ohjeen mukaan joskus asentaa 1.5:n ja hyvin se onnistui. Nykyään tosin käytän Dapperia, jossa 1.5 on vakiona.
Breezyssä tuo vaikutti vuotavan muistia (ainakin minulla, muut eivät valittaneet) mutta 1.5.0.1:stä ei ole kokemusta :)

aphc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #3 : 07.02.06 - klo:00.25 »
Itse asensin 1.5.0.1:n ihan vaan tuolta firefoxista Help->Check for updates, eikä mitään ongelmia ole ollut.
En osaa sanoa kuinka "oikea" tapa tuo on, mutta eipä ole missään tullut vastaan parempaa/helpompaa tapakaan.

"vista on vittu soikoon aivan perseestä"

eRRo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #4 : 15.02.06 - klo:16.00 »
Mitkä oikeudet tuohon nyt sitten tarvitaan, kun valittaa että "Sinulla ei ole oikeuksia purkaa arkistoja kansioon "/" ", kun yritän tuta tuonne /opt kansioon purkaa. Alkaa nyt jo pttaa päähän tuo ainainen oikeuksista valittaminen vaikka ensimmäisen linuksini asensin vasta pari päivää sitten ja se ottaa vielä enemmän pannuun, ettei kukaan tunnu kertovan, että miten ne oikeudet saisi...
Ja ihan omaa konettani tässä olen säätämässä, että älkää siitä huolehtiko. Alkaa tuntumaan linuksin käyttö aika epämukavalta kun ei edes selinta saa päivitettyä ilman että valittaa oikeuksista :-\

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #5 : 15.02.06 - klo:16.53 »
Mitkä oikeudet tuohon nyt sitten tarvitaan, kun valittaa että "Sinulla ei ole oikeuksia purkaa arkistoja kansioon "/" ", kun yritän tuta tuonne /opt kansioon purkaa. Alkaa nyt jo pttaa päähän tuo ainainen oikeuksista valittaminen vaikka ensimmäisen linuksini asensin vasta pari päivää sitten ja se ottaa vielä enemmän pannuun, ettei kukaan tunnu kertovan, että miten ne oikeudet saisi...

foorumi on täynnä ohjeita joilla suoritetaan sovelluksia pääkäyttäjän oikeuksin, ubuntun omassa helpissä joka tulee asennuksen mukana on ohjeita kuinka suorittaa ohjelmia pääkäyttäjän oikeuksin ja kukaan ei tule erikseen juuri sinulle kertomaan miten niitä oikeuksia saa?

Ja ihan omaa konettani tässä olen säätämässä, että älkää siitä huolehtiko. Alkaa tuntumaan linuksin käyttö aika epämukavalta kun ei edes selinta saa päivitettyä ilman että valittaa oikeuksista :-\

sinä et taida yhtää ymmärtää miksi käyttäjillä on eri oikeuksia tai kuinka harmillista on kun kaikki käyttäjät ja ohjelmat saavat tehdä järjestelmällä mitä tahansa?

linuxissa tavallinen käyttäjä saa kirjoittaa vain omaan kotihakemistoonsa ja hakemistoihin joihin hänelle on annettu erikseen lupa kirjoittaa. muut kotihakemistot ovat muiden käyttäjien vastuulla ja kaikki loput pääkäyttäjän vastuulla.
Janne

Minna S

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1053
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #6 : 15.02.06 - klo:21.40 »
Mitkä oikeudet tuohon nyt sitten tarvitaan, kun valittaa että "Sinulla ei ole oikeuksia purkaa arkistoja kansioon "/" ", kun yritän tuta tuonne /opt kansioon purkaa. Alkaa nyt jo pttaa päähän tuo ainainen oikeuksista valittaminen vaikka ensimmäisen linuksini asensin vasta pari päivää sitten ja se ottaa vielä enemmän pannuun, ettei kukaan tunnu kertovan, että miten ne oikeudet saisi...
Ja ihan omaa konettani tässä olen säätämässä, että älkää siitä huolehtiko. Alkaa tuntumaan linuksin käyttö aika epämukavalta kun ei edes selinta saa päivitettyä ilman että valittaa oikeuksista :-\
Jotai "oikeus ongelmia" oli minullakin, kun yritin FF 1.5 asentaa, neuvoja sain paljon muualta, mut en mitään sellasta mistä olis hyötyä ollut. FF ei käynnistynyt kuin päätteestä. Annoin sit viimein periks ja ajattelin että olkoon. Pitää varmaan joskus taas yrittää asentaa sitä. Ihme ettei sitä saa jo aptilla asennettua.

Linux user # 406601

eRRo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #7 : 15.02.06 - klo:21.50 »
Pyydän anteeksi tyhmyyttäni. Firefox on nyt päivitetty :) Nyt ymmärrän myös paremmin nuo käyttäjäoikeudet: Ongelmaksi tuli asennuksen jälkeen sellainen juttu, että /home kansiostani oli hävinnyt kaikki tiedostoni, no olin onnistunut siirtämään ne firefoxin kansioon (kyllä hävettää :-[ ) Anteeksi vielä kerran, aloittelijalle sattuu :D

aphc

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #8 : 15.02.06 - klo:21.53 »
Elikkä kun firefox roottina päivitetään firefoxista Help->Check for updates, tulee chown:lla muokata .firefox -kansion oikeudet takaisin käyttäjälle.

"vista on vittu soikoon aivan perseestä"

Juuso

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #9 : 26.03.06 - klo:14.34 »
Mikähän mulla on kun päivitin tohon 1.5 nii katos toiminto; aseta työpöydän taustakuvaksi. Muuten kyllä toimii kuin unelma :o

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #10 : 26.03.06 - klo:17.06 »
Minulla tuli kyllä hienosti uusi versio Backportsien kautta, ei tarvinnut mitään alkaa näpertämään, paitsi tietysti sources.listiä =)

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #11 : 01.04.06 - klo:08.57 »
koitin mäki mut eipä enää firefox toimi  :-[
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Kullervo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 875
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #12 : 01.04.06 - klo:15.40 »
Yrittäessäni purkaa mozilla.comista imuroidun paketin komennolla:

Koodia: [Valitse]
sudo tar -C /opt -x -z -v -f firefox-1.5.0.1.tar.gz
antaa virheen:

Koodia: [Valitse]
gzip: stdin: unexpected end of file
tar: Odottamaton tiedoston loppu arkistossa
tar: Virhe ei ole korjattavissa, poistutaan nyt

Miksihän?
« Viimeksi muokattu: 01.04.06 - klo:17.30 kirjoittanut Gulle »

JPK1990

  • Vieras
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #13 : 02.04.06 - klo:22.21 »
Tähän kaikkeen on helpompikin tapa, päivittäkää dapperiin, lähes kaikki toiminnot toimii jo.

Jakke77

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3932
  • Oulu (Oinaansuo)
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #14 : 12.04.06 - klo:09.13 »
en edelleenkään suosittele tuon ohjeen käyttämistä enemminen kannattaa vain ladata paketti firefoxin kotisivuilta purkaa se ja klikkailla sieltä firefoxi käyntii ja jos osaa ni tekee pikakäynnistys painikkeen työpöydälle noilla ohjeilla mitä tuolla on saatte ainoastaan ubuntun mukana tulleen firefozin paskaksi mikä ei ole korjattavissa USKOKAA. ja jos joku ylläpitäjä vois tuon kokeilla ja huomata mitä se tuoki ohje hajottaa ja poistaa koko hiton viesti täältä
« Viimeksi muokattu: 12.04.06 - klo:09.23 kirjoittanut Jakke77 »
U_G_H

Aspire E5-575G V1.27 CPU: Intel i3-6100U (4) @ 2.300GHz GPU: Intel® HD Graphics 520 GPU: NVIDIA GeForce 940MX Samsung SSD 970 EVO Plus 500GB

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #15 : 12.04.06 - klo:20.06 »
en edelleenkään suosittele tuon ohjeen käyttämistä enemminen kannattaa vain ladata paketti firefoxin kotisivuilta purkaa se ja klikkailla sieltä firefoxi käyntii ja jos osaa ni tekee pikakäynnistys painikkeen työpöydälle noilla ohjeilla mitä tuolla on saatte ainoastaan ubuntun mukana tulleen firefozin paskaksi mikä ei ole korjattavissa USKOKAA. ja jos joku ylläpitäjä vois tuon kokeilla ja huomata mitä se tuoki ohje hajottaa ja poistaa koko hiton viesti täältä
Mulla toimii tosi hyvin.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

ufc

  • Vieras
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #16 : 13.04.06 - klo:00.18 »
Dapperin käyttäjät päivittäkää ihmeessä koneenne sieltä tupsahti toimiva firefox :)

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #17 : 13.04.06 - klo:13.34 »
Minulla tuli kyllä hienosti uusi versio Backportsien kautta, ei tarvinnut mitään alkaa näpertämään, paitsi tietysti sources.listiä =)
Saako sen muka Backportseista? Minä en ainakaan saanut.
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Melmacian

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 868
  • Ubuntu Hardy
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #18 : 13.04.06 - klo:14.54 »
Minulla tuli kyllä hienosti uusi versio Backportsien kautta, ei tarvinnut mitään alkaa näpertämään, paitsi tietysti sources.listiä =)
Saako sen muka Backportseista? Minä en ainakaan saanut.
Jooh, eipä se sieltä tullutkaan. Kämmäsin vähän. Katsoin että backportsien lisäämisen jälkeen sieltä tuli jokin firefox paketti, mutta minulla olikin jo aikaisemmin asennettuna uudempi tulikettu, en vain muistanu, kun en käytä sitä ollenkaan kde:ssä.

Krister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 243
  • "Search" is your friend
    • Profiili
Re: Firefox 1.5 Ubuntuun.
« Vastaus #19 : 20.04.06 - klo:01.28 »
Ohjetoiveista löydetty pyyntö. Artikkeli löytyi suomeksi mozilla.fi:n sivuilta.

http://www.mozilla.fi/wiki/Firefoxin_p%C3%A4ivitt%C3%A4minen_Ubuntussa

Mulla oli aikaisemmin jo Firefox 1.5.0.1 asennettuna halusin päivittää sen tuohon 1.5.0.2 versioon

1. Tuliketut kiinni
2. Terminalissa sudo firefox -safe-mode
3. Help valikkoon ja update
4. Tulikettu kiinni
5. Takaisin surffaamaan normaalisti ja on toiminut nyt 5-6 tuntia nätisti

Update:
Nyt ollaan muuten samalla keinolla jo 1.5.0.3:ssa, joten tuntuu toimivan.
« Viimeksi muokattu: 17.05.06 - klo:20.47 kirjoittanut Krister »