Muut alueet > Muut käyttöjärjestelmät ja Linux-jakelut

Damn Small Linux ongelmia

(1/1)

cokekola:
Useamman vuoden harjoittelun jälkeenkin linux-n00b ja -tumpelona kysäisen ensimmäiseksi, mikä olisi oikea foorumi kysellä neuvoja esim. DSL:n ongelmissa. Ubuntun ongelmissa tämä foorumi on tuttu ja täällä jaksetaan neuvoa tumpeloakin, mutta kehtaakohan täällä kysellä muita kuin Ubuntuun liittyviä neuvoja?

No, kysytään nyt sitten itse tämän kertaiset asiatkin:

1. Onkohan DSL:lle valmiina binääripaketteina jotain "jukeboksia", kuten esim. rhythmbox tai juk? Ainakaan apt-get install rhythmbox ei toiminut. "E: Couldn't find package rhythmbox"

2. Saako DSL:ään synapticin paketinhallinnan (GUI)? Apt-get install synaptic valittaa mm.
"Some packages could not be installed..."
ja myöhemmin:
"The following packages have unmet depencies:
synaptic: Depends: libapt-pkg-libc6.2-3-2-3.2
E: broken pakcages"

Mitä mä taas teen väärin?  ???


Jakke77:
http://damnsmalllinux.org/cgi-bin/forums/ikonboard.cgi

englannin kielinen foorumi ainakin on olemassa, aikoinani kun itse kokeilin tuota dsl:ää niin siinä oli valmiina xxms-soitin joka toimi varsin hyvin. ja mun käsittääkseni tuo error viittaa että siellä on paketteja rikki

gdm:
debianiin tuo muistaakseni perustuu joten samat komennot ovat ihan käytettävissä.

--- Koodia: ---# apt-get -f install && dpkg --configure -a
--- Koodi päättyy ---
korjaa riippuvuudet ja konffaa uudestaan.
# on yhtä kuin rootilla suoritettavat komennot su -c pitäisi antaa tarvittavat oikeudet

cokekola:

--- Lainaus käyttäjältä: GoddamnDevil - 11.05.08 - klo:14.19 ---debianiin tuo muistaakseni perustuu joten samat komennot ovat ihan käytettävissä.

--- Koodia: ---# apt-get -f install && dpkg --configure -a
--- Koodi päättyy ---
korjaa riippuvuudet ja konffaa uudestaan.
# on yhtä kuin rootilla suoritettavat komennot su -c pitäisi antaa tarvittavat oikeudet

--- Lainaus päättyy ---

Ei valitettavasti auttanut, synapticin asennusyritys paattyi edelleen samaan virheeseen.



UbunTux:
Huomioi, että DSL ei ole täysiverinen Debian. Lisäksi se vieläkin käyttää woodya. Tai ainakin äsken kokeillessani woody näkyi olevan repona.

http://en.wikipedia.org/wiki/Debian#Releases

Antiikkia, ei ole kunnollinen Debian ja tukematon... :-\

Esim. Puppyn kanssa voi olla helpompi säätää.


Toisaalta voit kokeilla uudempaa Debiania minimiasennuksen kautta jos tekee raudalla tiukkaa.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

Siirry pois tekstitilasta