Kirjoittaja Aihe: Telakan UBS-liittimet eivät toimiHei  (Luettu 2768 kertaa)

Ben

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Telakan UBS-liittimet eivät toimiHei
« : 13.12.08 - klo:19.41 »
Hei

Yhdestä ongelmasta kun pääsen, niin toiseen joudun.
Nyt minulla on koneellani erinomaisen hyvin toimiva Ubuntu 8.10 ja osaan jo melkein päivittää kotisivunikin, mutta, ystävät mutta!!!
Langaton hiireni jäi koloonsa eikä suostu toimimaan enää. Kysymys kuuluu: Miten saada langaton hiireni toimimaan telakan kautta?  Suoraan koneelta se toimii, mutta mikä kannettava se on, mikä on pidettävä piuhoissa koko ajan kiinni???
Koneeni on IMB T30, prossu 2 gigaa, muisti 768 MB, telakka sellainen iso, lukittavaa mallia.
Kiitos neuvoista jo etukäteen, vaikka joiden puheenvuorojen mukaan kiittämätön olenkin. Osa kiittämättömyydestäni johtuu valtavasta kiireestä, joka haittaa viihtymistä monessa muussakin yhteydessä kuin tässä, sorry!

Terveisin Ben

Ben

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Telakan UBS-liittimet eivät toimi
« Vastaus #1 : 14.12.08 - klo:14.37 »
Arvelinkin, ettei minulle enää vastattaisi.

Kokeilen kuitenkin vielä pyytää apua.
Telakkani on merkkiä IBM, type 2631.
Pikkutelakassa tai suoraan koneelta langaton hiiri pelittää, mutta, kun laitan koneen suureen telakkaan, niin kaikki muut USB-toiminnot pysyvät voimassa, vain langaton hiiri kuolee pois.

MS-ohjelmistoissa tätä ongelmaa ei lainkaan ole. Mikä siis mättää Ubuntu 8.10:ssä?

Haluaisin ruveta käyttämään Ubuntua, mutta usko alkaa horjua, vaikka vielä jokseenkin vahva olisikin.

Terveisin Ben

timbba

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1413
    • Profiili
Vs: Telakan UBS-liittimet eivät toimi
« Vastaus #2 : 14.12.08 - klo:14.56 »
Eivät ilmeisemmin toimi kaikissa (linkki). Joissain malleissa toimii, joissain ei.. joten oliskohan noita dockeja tehty useammalla eri raudalla?!

Mutta eikös siin dockissa ole pci paikka, joten pistä siihen usb 2.0 kortti. Samalla saat nopeutta portteihin verrattuna usb 1.1:seen.
« Viimeksi muokattu: 14.12.08 - klo:15.03 kirjoittanut timbba »

Ben

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 89
    • Profiili
Vs: Telakan UBS-liittimet eivät toimi (Ratkaistu)
« Vastaus #3 : 14.12.08 - klo:18.56 »
Eivät ilmeisemmin toimi kaikissa (linkki). Joissain malleissa toimii, joissain ei.. joten oliskohan noita dockeja tehty useammalla eri raudalla?!

Mutta eikös siin dockissa ole pci paikka, joten pistä siihen usb 2.0 kortti. Samalla saat nopeutta portteihin verrattuna usb 1.1:seen.

Kiitos neuvoista, kävin myös antamassasi linkissä.

XP:ssä telakka toimii moitteettomasti eivätkä USB:t nikottele. Vaiva tulee eteen, kun telakkaan kytketään kone, missä on Ubuntu-järjestelmä.
No, minulla on myös vaihtoehtoinen telakka, siinä langaton hiiri toimii. Käytän nyt sitä, vaikka ison telakan joutuminen pakon edessä syrjään kismittää oikein aikalailla.

Terveisin Ben

(Ongelma on nyt ratkaistu (epätyydyttävästi), mutta miten tuo sana ratkaistu saadaan näkyviin? Sen puuttumattomuudesta minua on aiemmin jo nuhdeltu.)

eraggo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
    • Profiili
Vs: Telakan UBS-liittimet eivät toimi (Ratkaistu)
« Vastaus #4 : 15.12.08 - klo:05.44 »
(Ongelma on nyt ratkaistu (epätyydyttävästi), mutta miten tuo sana ratkaistu saadaan näkyviin? Sen puuttumattomuudesta minua on aiemmin jo nuhdeltu.)

Kokeile muokata ensimmäistä viestiäsi niin etköhän pääse tohon otsikkoosi käsiksi.

Petumbu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: Telakan UBS-liittimet eivät toimiHei
« Vastaus #5 : 16.12.08 - klo:17.39 »
Kokeile kaikki liittimet lävitse. Sinun pitäisi tökätä liitin siihen "ensimmäiseen" paikkaan, mihin olet telakan aikoinaan liittänyt.
Petumbu

AlbertRetro

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1084
  • Puun uudelleenistutus auttaa usein... <resetointi>
    • Profiili
Vs: Telakan UBS-liittimet eivät toimiHei
« Vastaus #6 : 16.12.08 - klo:17.57 »
Tuotakin
Koodia: [Valitse]
sudo update-usbids
voi kokeilla...

Terveisin Alpertti
    "...minä mikään viisas ole, tahdon elää vain kuin ihminen..."   http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=22423.new#new  counter.li.org #417588

Lasse.

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1668
  • Techjunkie.
    • Profiili
    • Liquid Flower Games
Vs: Telakan UBS-liittimet eivät toimiHei
« Vastaus #7 : 16.12.08 - klo:18.07 »
Näin offtopiccina, ei täällä ketään ole tapana syrjiä, joskus vain vastauksen saaminen voi kestää jossei ihmiset tiedä vastausta. ;)
Kone 1: Intel Core i5 2500K, 8GB DDR3, nVidia GTX 560 Ti 1GB, 2x1TB & 1x 250GB HDD, Windows 7 & Arch
Kone 2: Lenovo Ideapad Z370 (i5-2410M, 4GB RAM & GeForce 410M) Chakra
Google LG Nexus 4 (ParanoidAndroid)
Linuxia noin vuodesta 2004.