Kirjoittaja Aihe: ftp ja .doc tiedostot [RATKAISTU]  (Luettu 1461 kertaa)

Koivu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
  • 9.04
    • Profiili
ftp ja .doc tiedostot [RATKAISTU]
« : 07.05.08 - klo:10.46 »
Eli ongelma on seuraava: Olen kahdella eri ftp-clientilla kokeillut ottaa yhteyttä koulun verkkolevylle. Yhteydenotto onnistuu, mutta en saa aukaistua yhtäkään .doc tiedostoa. Permissionit tiedostoihin ovat varmasti kunnossa, sillä tiedostojen poistaminen onnistuu.

Ubuntun oma clientti, mikä nyt onkaan nimeltään (Places --> Connect to Server), mikä avaa etäyhteyden suoraan tiedosto selaimeen, pyytää passwordia jos avaan .doc tai .ppt tiedostoa. Salasanan antamisen jälkeen se kysyy uudestaan salasanaa, ja tämä jatkuu hamaan loppuun asti...

Toinen clientti on gFTP. Se vain ilmoittaa, että permission denied.

Muut tiedostot mitä olen kokeillut, aukeavat normaalisti. Paikallisesti kyseiset tiedostot aukeavet, joten sinänsä ei tästä minulle mitään ongelmaa ole, sillä copy/paste toimii tiedostoihin, joten voin avata ne paikallisesti.

Ideoita mistä voisi johtua? Tarkoituksellista? Bugi?
« Viimeksi muokattu: 07.05.08 - klo:11.40 kirjoittanut Koivu »

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: ftp ja .doc tiedostot
« Vastaus #1 : 07.05.08 - klo:11.16 »
Open office ei tue gnomen virtuaalitiedostojärjestelmää, jota ftp-käytää. Itselläni testissä open office 2.4 sanoi: general input/output error.
Eli ei muuta kun kopio vaan jatkossakin ensin omalle koneelle ja tallennuksen jälkeen takaisin koulun serverille.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

Koivu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 55
  • 9.04
    • Profiili
Vs: ftp ja .doc tiedostot
« Vastaus #2 : 07.05.08 - klo:11.39 »
Ahaa.. Kiitos vastauksesta, tämä selvensi asiaa.