Ubuntun käyttö > Ubuntu tietokoneissa

Tietyn ohjelman internetyhteyden estäminen.

(1/2) > >>

dgh:
Miten voin Ubuntussa estää tietyltä ohjelmalta internetyhteyden? Porttien blokkaaminen ei käy, koska eri ohjelmat voivat käyttää samoja portteja. Iptablesilla ei taida ainakaan onnistua tietyn ohjelman blokkaaminen?

Kupuntu:
Itsekin olen haeskellut tuota graafisena jo pitkään, tuloksetta.

dgh:
Minulle kelpaisi ei-graafinen tapakin  :-\

janne:
sen kummemmin ratkaisua tarjoamatta, minua tosiaan kiinnostaisi tietää miksi joku ohjelma pitäisi blokata?

dgh:

--- Lainaus käyttäjältä: janne - 03.02.06 - klo:18.28 ---sen kummemmin ratkaisua tarjoamatta, minua tosiaan kiinnostaisi tietää miksi joku ohjelma pitäisi blokata?

--- Lainaus päättyy ---

Arvasin että joku kysyy tätä  ;D. Linuxohjelmissa nyt on vähemmän blokkailtavaa, kuin windowsohjelmissa, mutta esimerkiksi Wine olisi mukava blokata kun käyttää joitakin windowsohjelmia jotka yrittävät muodostaa epämääräisiä yhteyksiä ilman tarvetta. Tällä hetkellä mitään varsinaista linuxohjelmaa minulla ei ole, mikä pitäisi blokata, mutta voihan sellainenkin vastaan tulla. Erityisesti jos asentaa paketinhallinnan ulkopuolelta ohjelmia, olisi hyvä pystyä blokkaamaan ne, jotka eivät oikeasti internetyhteyttä toimiakseen tarvitse.

Navigaatio

[0] Viestien etusivu

[#] Seuraava sivu

Siirry pois tekstitilasta