Mullaki on ollu vähän tuota signaali ongelmaa..
Eli eka oli pöytäkoneella (Ubuntu desktop 8.04.1 64-bit) pientä kipinöintiä yms, mutta nyt lähiaikoina sitä ei ole esiintynyt. Tuossa viikko sitten otin projektiksi asennella tuohon vanhaan läppäriin (IBM Thinkpad T22) anysee ja tehdä siitä mythtv backend.. Siinä on nyt asennettuna Ubuntu server 8.04.1 32-bit ja kaapatusta kuvasta ei oikein saa mitään selvää koska se on pelkkää pikselimössöä. Olen tässä viikon kokeillut lähes kaikkea mitä on mieleen tullut parantaakseni kuvaa.. Olen mm testannut seuraavaa:
- päivittänyt biossin
- kokeillut laittaa anyseetä erilliseen usb hubiin jossa on oma virtalähde
- vanhinta anysee ajuria mercurial versiohallinnasta
- uusinta anysee ajuria mercurial versiohallinnasta
- dkms pakettia
- generic kernel
Ai niin ja ko. läppärillä toimii windowsissa kaappaus hienosti. Sitten myös kun siirrän anyseen pöytäkoneeseen takaisin (sama antennipiuha yms) niin se toimii hyvin.
Tällä hetkellä modailen nuita anysee ajurin sorsia, esim. poistin ir:n käytöstä ja nyt säätelen demodulaattorin deltaf arvoa suuntaan ja toiseen
Onko kellään mitään ideaa mitä vielä testailis?
Olen tässä itse mietiskellyt että vika lienee nuissa demodulaattorin asetuksissa, onko kellään ehdotusta mitä sinne kannattas kokeilla, tai toimiskohan esim. isochronous transfer moodi paremmin?
EDIT: vika löytyi, empä vielä tiedä miten korjata... eli "dvbsnoop -pd 9 -s feinfo" näyttää pöytäkoneella:
Current parameters:
Frequency: 330000.000 kHz
Inversion: ON
Symbol rate: 6.875000 MSym/s
FEC: none
Modulation: QAM 128
ja läppärillä:
Current parameters:
Frequency: 330020.142 kHz
Inversion: ON
Symbol rate: 6.875000 MSym/s
FEC: none