Kirjoittaja Aihe: Gothic 2 Gold (Night of the Raven) ongelma [RATKAISTU]  (Luettu 1703 kertaa)

Vesihiisi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 7
    • Profiili
Ongelmana on sellainen, että Winellä käynnistäessä peli antaa virheilmoituksen "Conflict: a hook process was found. Please deactivate all Antivirus and Anti-Trojan programs and debuggers". Ilmoitusta on hankala noudattaa, kun ei koneella tuollaisia ole. Sama ongelma on monella foorumilla lukiessani ollut myös Windows koneissa, joissa sitä on aiheuttanut juurikin virustentorjunta-ohjelmat tai palomuuri ja peli on alkanut toimimaan noiden poiston jälkeen. Myös Starforcen poiston on sanottu auttavan, mutta tuollaista ei poisto-ohjelman mukaan ole koneellani. WineHQ:sta olen koittanut katsella, mutta juuri tähän ongelmaan ei oikein ole vastauksia.

Onko kenelläkään täällä tietoa tämän pelin toiminnasta? Muilta foorumeilta olen saanut käsityksen, että joillakin tuo kuitenkin toimii. Winen poistoa ja uudelleenasennusta en ole vielä koittanut, mutta se täytyisi kokeilla, jos ei muu auta. Ongelma taitaa olla harvinaisempi, jos on pelkkä Gothic 2 ilman lisälevyä, mutten tuota ole vielä kokeillut. Olisi tuo lisälevykin kiva saada toimimaan, kun en ole sitä pelannut kuin aivan vähän joskus aikoinaan Windowsilla.

//Unohtui mainita, että käytössä on Ubuntu 7.10 ja Winen versio on 0.9.59. Olen myös asentanut hieman kaikkea turhaa, kuten .net frameworkkia, kun koitin saada Ultima Onlinea toimimaan erilaisten ohjeiden perusteella, jotka eivät sitten lopulta auttanut mitenkään.


//Lisäystä: Poistin Winen apt-get purge komennolla, jonka jälkeen poistin .wine kansion ja asensin Winen takaisin. Tämän jälkeen asensin Gothic kakkosen ilman lisälevyä. Antaa täysin saman virheilmoituksen.


//Ongelmassa olikin kyse kopiosuojauksesta. Peli lähti toimimaan ihan kohtuullisesti.
« Viimeksi muokattu: 03.05.08 - klo:10.05 kirjoittanut Vesihiisi »