Kirjoittaja Aihe: 8.04 menee BusyBoxiin  (Luettu 7019 kertaa)

juntjo-c

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: 8.04 menee BusyBoxiin
« Vastaus #20 : 12.09.08 - klo:14.46 »
No oletko koittanut 8.04 alternate levyä ?
Kyllä, olen tehnyt senkin. Lopputulos BusyBox  >:( 
Joo, vanha on vanha kuitenkin. Uudessa (8.04 LTS) voi olla kolmen vuoden tuki, johon tuon LTS-lyhenteen pitäisi viitata. Se oli syy päivityksen aloitukseen. Silloin ei tarvitsisi päivittää joka käänteessä uusiin keskeneräisiin distroihin. Ajattelin, että Canonical olisi jo pahimmat 8.04.-version puutteet korjannut viisi (5) kuukautta julkaisusta. Mutta näin ei ollut tilanne, vaan niitä näyttää olevan edelleen runsaasti.
Vanhan (7.10) päivitys ei mennyt läpi, joten se mahdollisuus on jo käytetty. Siksi nyt olen ilman Ubuntua.
« Viimeksi muokattu: 12.09.08 - klo:15.18 kirjoittanut juntjo-c »

juntjo-c

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: 8.04 menee BusyBoxiin
« Vastaus #21 : 13.09.08 - klo:09.44 »
Olen nyt tutkinut omat Ubuntu 8.04.01 distron CD/ DVD-levyt viidessä (omassani ja sukulaisteni) eri laitekokoonpanoissa. Kolmessa kokoonpanossa ne toimivat moitteetta. Asennusmediat ovat siis virheettömät. Sitä vastoin kahdessa kokoonpanossa ne eivät toimi ja asennus menee BusyBoxiin. Niiden sisältämä distro on siis viallinen. Valitettavasti yksi näistä on henkilökohtainen koneeni  :(
« Viimeksi muokattu: 13.09.08 - klo:09.59 kirjoittanut juntjo-c »

juntjo-c

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 14
    • Profiili
Vs: 8.04 menee BusyBoxiin
« Vastaus #22 : 14.09.08 - klo:14.38 »
Tietokoneeni toimii nyt hyvin toisella käyttiksellä. Mutta haluan Ubuntun takaisin. Se ei liene mikään yllätys. Yritän asentaa uudelleen lähitulevaisuudessa, kun ajankäyttöni sallii sen.

DiiZei

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: 8.04 menee BusyBoxiin
« Vastaus #23 : 14.09.08 - klo:21.54 »
Samaa vaivaa täälläkin. Parilla läppärillä vajaan vuoden pyörinyt moitteetta Gutsy ja Hardy. Nyt sitten ostin uuden pöytäkoneen ja päin mäntyähän se meni.
Dual boot ollut ennen ja sellaisen tarvisin nykyäänkin. Windows oli pohjalla kun aloin asentamaan Hardya.
Ensin kone ilmoitti kutakuinkin näin:
"132.33.2222 Buffer I/O error on device fd0, logical block 0."
Se korjaantui kun biossista laitoin diskettiaseman pois käytöstä vaikkei se ennenkään käytössä ollut kun ei sellasta olekkaan.

Seuraavaksi koitin asentaa ja tulikin BusyBox ja siihen <initramfs>.
Jälleen säätöä biossista ja kovalevyn IDE valinta vaihtui ADCI vaihtoehtoon. Sitten sai asennettua ubuntun. Siellä kohtasin ajurien kanssa ongelman. Buffalon WLI2-G54S PCI-paikkainen verkkokortti ei ottanut pelittääkseen. Tarjosi rajoitettuja ajureja, mutta ei suostunut asentamaan. Netistä bongasin vastaavia ongelmia kyseisellä kortilla ja ratkaisukin löytyi, mutta siihen tarvitsee langallisen netin. Sellasta en pysty kovinkaan helposti järjestämään, joten sillä ei sitten menty nettiin.

Seuraavaksi ajattelin palata windowsiin, mutta sehän ei sinne enää mennyt kun biossissa ei ollutkaan IDE valittuna. Se täytyi palauttaa, jotta pääsi windowsiin. Ja sillon ei tietenkään päässyt Ubuntuun.
Lopputulos: Ubuntu pois ja windowsista fixmbr.

Lievästi sanottuna ottaa päähän. Olen ubuntusta kovin pitänyt, mutta nyt se on ainakin joksikin ajaksi ohi vai onko jollakin heittää jotain huippuniksejä?

Edit: Kokoonpano Asus P5Q SE, E8500, Radeon 4850, 4GB.
« Viimeksi muokattu: 14.09.08 - klo:22.03 kirjoittanut DiiZei »

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: 8.04 menee BusyBoxiin
« Vastaus #24 : 14.09.08 - klo:22.54 »

Lievästi sanottuna ottaa päähän. Olen ubuntusta kovin pitänyt, mutta nyt se on ainakin joksikin ajaksi ohi vai onko jollakin heittää jotain huippuniksejä?

Edit: Kokoonpano Asus P5Q SE, E8500, Radeon 4850, 4GB.

Itse päädyin vastaavassa tapauksessa odottelemaan hetken ja sen jälkeen ostin taatusti linux-yhteensopivaa rautaa ja homma skulaa!