Kirjoittaja Aihe: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]  (Luettu 3471 kertaa)

Jiba_P

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 65
  • veni vidi desum
    • Profiili
Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« : 25.04.08 - klo:17.14 »
Kun avaan pidgin pikaviestimen ja heitan salasanat sun muut niin heittaa probleemaa osoitteeni on   xxxxxxx@msn.com! elikkas vanha ku mika osote mutta kun salasanat on syotetty niin tulee xxxxxxx@msn.com@hotmail.com ja ei voi luoda yhteytta kuinka korjata

Pahoittelen skandien puuttumista...
« Viimeksi muokattu: 03.05.08 - klo:09.41 kirjoittanut Jiba_P »
MBPR 15" -13
Samsung galaxy note 2

eliasj

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4075
    • Profiili
Vs: Pidgin probleema 8.04
« Vastaus #1 : 25.04.08 - klo:18.20 »
Eli lisää @hotmail.com sinne loppuun? Mun osote loppuu luukku.com eikä oo ollu mitään ongelmia. http://img129.imageshack.us/img129/9715/kuvamn0.png
alias vililikku

Senior

  • Vieras
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #2 : 18.06.08 - klo:16.24 »
En tiedä mutta taisi olla ensimmäinen kerta tänään Ubuntu 8.04 käytettäessä, että koneen alasaja ei onnistunut. Poika käytti Pidginiä, selain oli ollut sen aikaa kiinni. Kun poika loggautui ulos Pidginistä ja yritti sammuttaa koneen, niin eipä onnistunut muuta kuin kytkimestä painettaessa. Uudelleen käynnistyminen onnistui aivan hyvin enkä havainnut mitään ongelmia sen koomin.


auth.logissa
Lainaus
Jun 18 15:24:01 ubuntu-xxxxi gnome-keyring-daemon[5582]: Couldn't unlock login keyring with provided password

 Jun 18 15:24:01 ubuntu-xxxi gnome-keyring-daemon[5582]: Failed to unlock login on startup

Mutta vaikea sanoa olisiko juuri "mese" aiheuttanut tuon hyytymisen. Joka tapauksessa kyllähän Ubuntunkin saa näköjään kaatumaan muullakin tavoin kuin videoita selatessa.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11443
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #3 : 18.06.08 - klo:20.07 »
En tiedä mutta taisi olla ensimmäinen kerta tänään Ubuntu 8.04 käytettäessä, että koneen alasaja ei onnistunut. Poika käytti Pidginiä, selain oli ollut sen aikaa kiinni. Kun poika loggautui ulos Pidginistä ja yritti sammuttaa koneen, niin eipä onnistunut muuta kuin kytkimestä painettaessa. Uudelleen käynnistyminen onnistui aivan hyvin enkä havainnut mitään ongelmia sen koomin.


auth.logissa
Lainaus
Jun 18 15:24:01 ubuntu-xxxxi gnome-keyring-daemon[5582]: Couldn't unlock login keyring with provided password

 Jun 18 15:24:01 ubuntu-xxxi gnome-keyring-daemon[5582]: Failed to unlock login on startup

Mutta vaikea sanoa olisiko juuri "mese" aiheuttanut tuon hyytymisen. Joka tapauksessa kyllähän Ubuntunkin saa näköjään kaatumaan muullakin tavoin kuin videoita selatessa.
Kaatuiko kerneli? Jos kaatui niin Sys Rq + Alt + R E I S U B ei varmaankaan auttanut? Jos toimi niin ei kai se kokonaan silloin voinut kaatua.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Senior

  • Vieras
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #4 : 19.07.08 - klo:15.16 »
Poika valittaa Pidginin (versio 2.4.1) ajoittain pätkivän ja takkuilevan sekä heittävän hänet ulos. Olen keksinyt syyksi tietoturvan vain päästäkseni eroon kiusallisista kysymyksistä. Itse en käytä Pidginiä mutta kysyn tässä yhteydessä että onko muilla samankaltaisia kokemuksia "potkuista".

Storck

  • Vieras
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #5 : 19.07.08 - klo:15.40 »
Poika valittaa Pidginin (versio 2.4.1) ajoittain pätkivän ja takkuilevan sekä heittävän hänet ulos. Olen keksinyt syyksi tietoturvan vain päästäkseni eroon kiusallisista kysymyksistä. Itse en käytä Pidginiä mutta kysyn tässä yhteydessä että onko muilla samankaltaisia kokemuksia "potkuista".

Kyllä se joskus pätkii, olen tulkinnut syyksi m$ palvelin ym jutut jotka kaatuilee. Samaa tekee samaan aikaan äkspee käyttäjillä. mutu

Timo Tamminen

  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 571
    • Profiili
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #6 : 19.07.08 - klo:18.17 »
Poika valittaa Pidginin (versio 2.4.1) ajoittain pätkivän ja takkuilevan sekä heittävän hänet ulos. Olen keksinyt syyksi tietoturvan vain päästäkseni eroon kiusallisista kysymyksistä. Itse en käytä Pidginiä mutta kysyn tässä yhteydessä että onko muilla samankaltaisia kokemuksia "potkuista".

Kyllä se joskus pätkii, olen tulkinnut syyksi m$ palvelin ym jutut jotka kaatuilee. Samaa tekee samaan aikaan äkspee käyttäjillä. mutu

Ei se kyllä XP:stä johdu. Ei XP:n mese heitä mua koskaan ulos, mutta Pidgin päivittäin ja välillä useamman kerrankin päivässä.
Ubuntu 20.04 LTS
Kubuntu 22.04 LTS
Intel Core i5-10400F
Nvidia GeForce GTX 1660 Super 6 Gt
16 Gt RAM
Intel nvme ssd 512 Gt
Samsung Spinpoint F1 640Gt SATA

Storck

  • Vieras
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #7 : 19.07.08 - klo:20.35 »
En ole väittänytkään sen johtuvan äkspeestä!!!!!

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #8 : 21.07.08 - klo:10.35 »
Täällä on ainakin toiminut Pidgin vakaasti, eikä ole mihinkään heitellyt. Onko jollakulla tietoa, onko Pidginiin suunnitteilla ominaisuutta, jolla mesen "omat viestit" saisi näkyviin? Eli se kohta, johon uusimmilla msn:n tuotteilla saa ne tällä hetkellä soivat kappaleet näkyviin. Joillain ihmisillä kun on tapana ilmoittaa niissä "tärkeistä" asioista ja on hieman ikävää, kun niitä ei näe. Olen muitakin IM-ohjelmia käyttänyt, mutta aina Pidginiin palannut, joten vaihtaa ei jaksa.

Senior

  • Vieras
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #9 : 06.08.08 - klo:20.55 »
Täällä on ainakin toiminut Pidgin vakaasti, eikä ole mihinkään heitellyt. Onko jollakulla tietoa, onko Pidginiin suunnitteilla ominaisuutta, jolla mesen "omat viestit" saisi näkyviin? Eli se kohta, johon uusimmilla msn:n tuotteilla saa ne tällä hetkellä soivat kappaleet näkyviin. Joillain ihmisillä kun on tapana ilmoittaa niissä "tärkeistä" asioista ja on hieman ikävää, kun niitä ei näe. Olen muitakin IM-ohjelmia käyttänyt, mutta aina Pidginiin palannut, joten vaihtaa ei jaksa.

En tiedä mitä vaikutusta on esim. STUN-Palvelimilla tai että asetettaisiin kuunneltavat portit. Tai esim. selaimen asettamisella? Itselläni on täpät kohdassa "hae IP-osoite automaattisesti" sekä "ota käyttöön automaattinen reitittimen porttien uudelleenohjaus".

Petri Järvisalo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 579
    • Profiili
    • Kotisivut
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #10 : 07.08.08 - klo:00.02 »
itselläni tänään on pidgin paljonkin "pätkinyt", eli kirjautuu ulos ilman mitään sen kummallisempaa syytä. Jos tämä jatkuu niin kannattaa kokeilla amsn-ohjelmaa, missä on uudempi messenger-protokolla tuki.

Kaveri käyttää amsn:ää ja sanoi, että hänellä ei tänään ole pätkinyt yhteys ollenkaan, eli pidginin vanhan protokollaan piikkinkin pätkimisen voi laittaa.
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma on ratkennut.

Senior

  • Vieras
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #11 : 09.08.08 - klo:08.53 »
Pakettihallinnan Pidgin pakettiin ehdotettiin asennettavaksi vielä "gnome-panel | kicker | docker" juttua. Itselläni gnome-panel paketti on kyllä asennettu mutta mikäs se tämä lisäys "| kicker | docker" sitten on. Listauksesta ei kyllä sitä löytynyt? Liekö sama kuin gnome-panel?

Storck

  • Vieras
Vs: Pidgin probleema 8.04 [ratkaistu]
« Vastaus #12 : 09.08.08 - klo:09.54 »
Koodia: [Valitse]
Docker is a docking application (WindowMaker dock app) which acts as a system
tray for any desktop environment, allowing you to have a system tray without
running the KDE/GNOME panel Docker was designed to work with Openbox 2, but it
should work fine in any window manager.

Löytyy paketinhallinnasta.

Molemmat löytyy
« Viimeksi muokattu: 09.08.08 - klo:09.58 kirjoittanut Storck »