Hieno ajatus.
Itse olen pyöritellyt idea että tänne etelä suomeen (vantaa, Helsinki espoo jne) alueelle olisi hyvä saada sellainen kerho muotoinen IT toiminta jossa olisi yhtenä osa alueena ubuntun tuki, erilaisten IT osa alueiden valaiseminen (millaista käytännössä on mm. ohjelmisto ja peli suunnittelu/kehittäminen, grafiikan teko(videot ja kuvat tekeminen, versiohallinta jne.) koska noista ei välttämättä kaikilla ole selkeitä kokemuksia (itselläni ei ollut kunnon havaintoa monista linux ohjelmoinnin perusteista ennen kuin luin FLUG:in oppaan...
Myöskin "kerhoon" voisi saada mahdollisuuden kasata ihan itse suuniteltuja tietokoneita ja vapaiden ohjelmien täyden hyödyntämisen mahdollisuuden, esim. MythTV digiboksi jne.
Koitan katsella mitä saan kesän aikana kasaan tähän, mutta en lupaa mitään ettei tule "pannukakkuja"
Tuon idean esille koska yksin en tuota millään saa toteutettua jo pelkästään sen takia että tietotaito on riittämätön, ja en halua IT-kupla tyyliin olla "joo tota, noin ehkä tuo tehdään näin" säheltämistä, vaan teen hommat joko 10+ arvosanalla tai en tee ollenkaan.