Kirjoittaja Aihe: [Ratkaistu] Tappio-kirjanpito-ohjelma Winellä  (Luettu 7320 kertaa)

Enrigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
[Ratkaistu] Tappio-kirjanpito-ohjelma Winellä
« : 20.03.08 - klo:12.47 »
Kysymys koskee Tappio-kirjanpito-ohjelman (http://www.lahdenniemi.fi/jussi/tappio/) käyttämistä Winellä (ilman winetoolsia). Minulla se toimii ihan hyvin, mutta kaverilla asennus keskeytyy ilmoitukseen että ohjelma vaatii Internet explorer 5 tai uudemman. Outo ilmoitus sikäli ettei itsellänikään sitä ollut aikaisemmin asennettu ja silti ohjelma toimi. Koneeseen asennettiin ies4linux, mutta silti tulee sama keskeytysilmoitus.

Olisiko vika jossain muualla kuin tuossa explorerin puuttumisessa?

Molemmilla käytössä Kubuntu 7.10.

Lisäkysymys: Onko linuxilla jotain hyvää peruskirjanpito-ohjelmaa?
« Viimeksi muokattu: 21.03.08 - klo:12.24 kirjoittanut Enrigo »

pjotr

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 625
    • Profiili
Vs: Tappio-kirjanpito-ohjelma Winellä
« Vastaus #1 : 20.03.08 - klo:13.30 »
Lisäkysymys: Onko linuxilla jotain hyvää peruskirjanpito-ohjelmaa?

Koodia: [Valitse]
apt-cache search accounting
Koodia: [Valitse]
apt-cache search bookkeeping
Lainaus
Paketti eqonomize

    * gutsy (kde): personal accounting software for the small household economy [universe]
      0.5-1: amd64 i386 powerpc

Lainaus
Paketti gacc

    * gutsy (utils): personal finance tracking program [universe]
      0.7.5-6: amd64 i386 powerpc

Lainaus
Paketti grisbi

    * gutsy (gnome): Personal finance management program [universe]
      0.5.9-0ubuntu1: amd64 i386 powerpc

Lainaus
Paketti sql-ledger

    * gutsy (web): A web based double-entry accounting program [universe]
      2.6.22-2: all

Lainaus
Paketti fibusql

    * gutsy (web): Web based double-entry accounting [universe]
      0.4.1-3: all

Espanjankielisiä...  :P

Lainaus
Paketti bulmacont

    * gutsy (kde): Spanish accounting program [universe]
      0.9.1-2: amd64 i386 powerpc

Lainaus
Paketti bulmages

    * gutsy (kde): Accounting and invoicing programs for Spanish little businesses [universe]
      0.9.1-2: amd64 i386 powerpc

Ei sitten mitään hajua minkälaisia nuo ovat... ohjelman nimen googlaamalla tai sitten kokeilemalla saanee käsitystä...
www.tehotuotanto.net

The surest sign that intelligent life exists elsewhere in the Universe is that none of it has tried to contact us.

Enrigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: Tappio-kirjanpito-ohjelma Winellä
« Vastaus #2 : 20.03.08 - klo:14.00 »
Löysin tuollaisen http://linux.fi/index.php/Taloudenhallintaohjelmat
joista eniten kiinnostivat PkLasku ja Pupesoft. Ensimmäiseen löytyy asennusohjeet täältä http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=6362.0
mutta ottaen huomioon kaverin linux-taidot niin tuota ei kannata lähteä asentamaan. Ja Pupesoftiin ei löydy asennusohjeita Ubuntuun.

Kaipaisin edelleen vastausta varsinaiseen kysymykseen, sillä osa yhdistyksen kirjanpidosta on jo tehty tuolla Tappiolla, joten olisi ikävä lähteä tekemään koko homma alusta.
« Viimeksi muokattu: 20.03.08 - klo:14.12 kirjoittanut Enrigo »

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: Tappio-kirjanpito-ohjelma Winellä
« Vastaus #3 : 20.03.08 - klo:15.56 »
Kaipaisin edelleen vastausta varsinaiseen kysymykseen, sillä osa yhdistyksen kirjanpidosta on jo tehty tuolla Tappiolla, joten olisi ikävä lähteä tekemään koko homma alusta.

Itse muistan kuulleeni että asentaminen ei onnistu winellä ja sen sijaan suositellaan asennuksen tekemistä Windowsilla ja valmiin asennuksen käyttämistä Linuxista. Jos sinulla on toimiva versio koneellasi niin voit yksinkertaisesti laittaa sen pakettiin ja lähettää kaverillesi.

Aiemmin listattujen ohjelmien lisäksi pakettivarastoista löytyy myös kmymoney2 ja gnucash.

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Tappio-kirjanpito-ohjelma Winellä
« Vastaus #4 : 20.03.08 - klo:16.31 »

Itse muistan kuulleeni että asentaminen ei onnistu winellä ja sen sijaan suositellaan asennuksen tekemistä Windowsilla ja valmiin asennuksen käyttämistä Linuxista. Jos sinulla on toimiva versio koneellasi niin voit yksinkertaisesti laittaa sen pakettiin ja lähettää kaverillesi.
Tarkoitatko, että se toimisi ilman wineä suoraan esim. ubuntusta? Minullakin on nimittäin tuo Tappio, jota käytän erään yhdistyksen kirjanpitoon  ja olen myös etsiskellyt linuxissa toimivaa, kevyttä yhdistyskäyttöön soveltuvaa kp-ohjelmaa.

Linux user #424871

mgronber

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1458
    • Profiili
Vs: Tappio-kirjanpito-ohjelma Winellä
« Vastaus #5 : 20.03.08 - klo:18.09 »

Itse muistan kuulleeni että asentaminen ei onnistu winellä ja sen sijaan suositellaan asennuksen tekemistä Windowsilla ja valmiin asennuksen käyttämistä Linuxista. Jos sinulla on toimiva versio koneellasi niin voit yksinkertaisesti laittaa sen pakettiin ja lähettää kaverillesi.
Tarkoitatko, että se toimisi ilman wineä suoraan esim. ubuntusta?

Ei, ei sentään niin. Käsittääkseni Tappion asennus ei onnistu Winen kanssa vaan se pitää tehdä esimerkiksi Windowsin puolella. Asennetun Tappion voi sitten siirtää Linuxin puolella ja sen pitäisi toimia Winen avulla.

Lainaus
Minullakin on nimittäin tuo Tappio, jota käytän erään yhdistyksen kirjanpitoon  ja olen myös etsiskellyt linuxissa toimivaa, kevyttä yhdistyskäyttöön soveltuvaa kp-ohjelmaa.

Melkein sanoisin että suurin ongelma on käännösten puuttuminen olemassa olevissa ohjelmissa. Uskoisin että nykyisistä löytyy ominaisuuksiltaan täysin Tappiota vastaavia ohjelmia.

Enrigo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 84
    • Profiili
Vs: Tappio-kirjanpito-ohjelma Winellä
« Vastaus #6 : 21.03.08 - klo:11.39 »
Itse muistan kuulleeni että asentaminen ei onnistu winellä ja sen sijaan suositellaan asennuksen tekemistä Windowsilla ja valmiin asennuksen käyttämistä Linuxista. Jos sinulla on toimiva versio koneellasi niin voit yksinkertaisesti laittaa sen pakettiin ja lähettää kaverillesi.
Omalla koneellani sain kyllä Tappion toimimaan suoraan winellä ilman ongelmia. Ilmeisesti on sama laitanko pakettiin toimivan ohjelman linux- tai windows-puolella? Vastaan itse: Kyllä, siis pakkasin toimivan linux-version ja lähetin kaverille.


Kiitos ohjeista, nyt toimii.
« Viimeksi muokattu: 21.03.08 - klo:12.45 kirjoittanut Enrigo »

Zatzum

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 13
    • Profiili
Vs: [Ratkaistu] Tappio-kirjanpito-ohjelma Winellä
« Vastaus #7 : 05.04.08 - klo:14.48 »
Hei, saisinko minäkin tuon toimivan version joltakulta/ jostain? Tulee se sama IE5- error jostain käsittämättömästä syystä.


/edit: Kiitos mulvila, nyt minunkin osaltani ohjelma toimii. :)
« Viimeksi muokattu: 10.04.08 - klo:18.29 kirjoittanut Zatzum »

uhappo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1029
  • Sissos
    • Profiili
    • Urkin sivut
Vs: [Ratkaistu] Tappio-kirjanpito-ohjelma Winellä
« Vastaus #8 : 03.05.08 - klo:22.23 »
Hojo hojo.

Mä sain kans Tappion toimimaan ottamalla sen Winukan puolelta Wineen.

MUTTA

Mä en saa tallennettua tehtyjä muutoksia tilikirjoihin. Onko jollain samaa onkelmaa ja mahd ratkaisua?

/edit: Tais olla väärä hälytys, siirsin niiden paikkaa (tilikirja-tiedostojen) ja nyt taitaa toimia, mut tais olla nyt ihan vaan penkin ja ratin välissä vika alunperin. Tää vaikuttaa aika letkeeltä ohjelmalta, huomenna pitää kattoo jos saan yhden tilin katottua kuosiin. Simppeliä simppelille simpanssin sukulaiselle.
« Viimeksi muokattu: 03.05.08 - klo:23.28 kirjoittanut uhappo »
HP i7-pohjainen desktop ja itsekasattu i7-pohjainen desktop, uusin ubuntu 64bit
Ubuntu since 2008 Feb