Kirjoittaja Aihe: Civ 4  (Luettu 3111 kertaa)

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Civ 4
« : 20.04.08 - klo:18.39 »
Moro !!!

Ihan kysyisin, onko jollain kokemuksia Civ 4:sta Ubuntussa ??? Ostin juuri pelin, ja Vista huutaa rajusti armoa.. Eli jos saan DirectX 9.0:n asennettua kun olen päivittänyt Hardyyn, niin tarvitseeko enempää kikkailla, vai onnistuuko homma ihan "helposti"...

TheJoker

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 88
    • Profiili
Vs: Civ 4
« Vastaus #1 : 20.04.08 - klo:18.49 »
http://appdb.winehq.org/appview.php?iAppId=2514

Tuolta selviää toimivuus Winellä. Ainakin tuon mukaan pitäisi toimia, ainakin kun olet ensin päivittänyt itse pelin.

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Civ 4
« Vastaus #2 : 20.04.08 - klo:19.04 »
Kiitos.. Alan siis toimimaan, kunhan Hardy on kunnossa...

Pellervo Kässi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 191
    • Profiili
Vs: Civ 4
« Vastaus #3 : 21.04.08 - klo:19.17 »
Itse testailin tuossa jokin aika sitten tällä Gutsyn wine-versiolla (0.9.46) ja asennus onnistui, mutta itse pelin käynnistyminen vaati dvd:tä vaikka levy oli sisällä. Winehq:ssa ohjeena oli asentaa no-dvd-crakcki. Nyt oli joku saanut uudemmalla versiolla pelin toimimaan ilman crackiä, pitää itsekin kokeilla, kunhan saan hardyn alle.

Jula

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 328
    • Profiili
Vs: Civ 4
« Vastaus #4 : 21.04.08 - klo:22.10 »
Itse laiskana ajattelin tehdä sen perinteisesti, "poltan" imagen kovalevylle, mounttaan g-isolla ja pelailen sieltä.. hiljaisempaa, jos onnistuu mutta.. Menee sunnuntaille ennen kuin Hardy on konseessa.. Katsotaan miten pojan käy...

Sunar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Civ 4
« Vastaus #5 : 22.04.08 - klo:02.18 »
Civ4:ää tuli joskus gutsyn winellä pelailtua. No-dvd-crackin ja muutaman .dll:n latailun ja pienen virittelyn (neuvoja löytyy forumin search-toiminnolla) jälkeen toimi pieniä grafiikkabugeja (hallitsijoiden naamat taisivat näkyä välillä rautalankana tms.) lukuunottamatta ihan hyvin.