Kirjoittaja Aihe: Quod Libet ongelma [RATKAISTU VAIHTAMALLA SOFTAA]  (Luettu 2824 kertaa)

tuomas83

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Löysin aivan mainion musiikki soittimen nimeltä Quod Libet. Tämä on juuri sellainen soitin mitä olen etsinyt.  Soittimessa minulla on käytössä "tiedostojärjestelmä" ja "jono" näkymä. Tälläisella näkymällä musiikin selaaminen ja järjestely on uskomattoman helppoa ja kätevää. Jostain syystä kuitenkin kun musiikkia on hetken kuunnellut ja koittaa tästä tiedostojärjestelmästä vaihtaa levyä niin eipä onnistukkaan. Mitään kansiota ei saa auki ennen kun on vaihtanut johonkin toiseen näkymään ja takaisin. Harmillinen vika, joka on todella ärsyttävä. Onkohan tuo jokin bugi ohjelmassa ja pystyyköhän sen jotenkin korjaamaan? Osaako joku suositella jotain muuta samantyyppistä soitinta?
« Viimeksi muokattu: 07.04.08 - klo:12.00 kirjoittanut tuomas83 »

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Quod Libet ongelma
« Vastaus #1 : 06.04.08 - klo:22.07 »
Löysin aivan mainion musiikki soittimen nimeltä Quod Libet. Tämä on juuri sellainen soitin mitä olen etsinyt.  Soittimessa minulla on käytössä "tiedostojärjestelmä" ja "jono" näkymä. Tälläisella näkymällä musiikin selaaminen ja järjestely on uskomattoman helppoa ja kätevää. Jostain syystä kuitenkin kun musiikkia on hetken kuunnellut ja koittaa tästä tiedostojärjestelmästä vaihtaa levyä niin eipä onnistukkaan. Mitään kansiota ei saa auki ennen kun on vaihtanut johonkin toiseen näkymään ja takaisin. Harmillinen vika, joka on todella ärsyttävä. Onkohan tuo jokin bigi ohjelmassa ja pystyyköhän sen jotenkin korjaamaan? Osaako joku suositella jotain muuta samantyyppistä soitinta?

Yksiselitteisesti Amarok.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

tuomas83

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: Quod Libet ongelma
« Vastaus #2 : 06.04.08 - klo:22.50 »
Amarokkia olen kokeillut, mutta en pidä noista itunes klooneista. Haluan soitto ohjelman olevan kevyt ja selkeä. En tarvitse mitään hienouksia ja ylimääräisiä härpäkkeitä. Riittää, että osaa toistaa mp3 tiedostoja ja että levyjen valkkaamminen kansiosta on simppeliä. Kenties jokin konsolissa toimiva soitin voisi olla hyvä?

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Quod Libet ongelma
« Vastaus #3 : 06.04.08 - klo:22.54 »
rhythmbox ??? Ubuntun oletussoitin
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Sunar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 154
    • Profiili
Vs: Quod Libet ongelma
« Vastaus #4 : 07.04.08 - klo:02.51 »
Riittää, että osaa toistaa mp3 tiedostoja ja että levyjen valkkaamminen kansiosta on simppeliä. Kenties jokin konsolissa toimiva soitin voisi olla hyvä?
mpd (music player daemon) + ncmpc (oikein mainio konsolissa toimiva käyttöliittymä tuolle mpd:lle). Aikaisemmin tuli käytettyä Exailea, joka on Amarok-tyyppinen, mutta yksinkertaisempi, mutta nykyään pärjään noilla oikein mainiosti. Lisäetuna on se, että voin pitää musiikit stereoihin kiinnitetyssä pöytäkoneessa ja ohjailla soitinta ssh:n avulla läppärillä sohvalta käsin ;).

tuomas83

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 177
    • Profiili
Vs: Quod Libet ongelma
« Vastaus #5 : 07.04.08 - klo:11.59 »
Testasin tuota Sunarin mainitsemaa soitinta, mutta jotenkin en hanskannut tota konsoli soitinta vaikka varmasti erinomainen onkin. Kokeilin lukuisia eri soittimia ja löysin sellaisen kuin Decibel Audio Player.Decibel on juuri sellainen soitin mitä tarkoitin ja yritin löytää. Erittäin simppeli ja kevyt soitin, jossa vain yksinkestainen hakemistopuu, josta valitaan levy jota halutaan kuunnella. Tämä on vielä parempi kuin Quod Libet. Quod Libetissäkin oli paljon sellaisia ominaisuuksia millä en tehnyt mitään.

Nyt pitää vielä poistaa noi miljoona soitto ohjelmaa, jotka oon asennellut ja perehtyä tarkemmin Decibeliin. Loistavaa, että löytys juuri sellainen softa mitä kaipasin. Meinasin jo vaipua epätoivoon ja nöyrtyä käyttämään rytmilootaa. Ei silleen, että rytmilootassa jotain vikaa olis, mutta en vain itse pidä siitä.