Kirjoittaja Aihe: Miksi aloitit Linuxin käytön tietokoneessa?  (Luettu 89952 kertaa)

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #120 : 21.06.08 - klo:19.27 »
Miksi vaihtaa johonkin huonompaan ja epävakaampaan?

Hyvä kysymys. Se on juuri saanut harkitsemaan oikeasti Vistan asentamista. Ubuntu tuntuu kaatuvan useita kertoja päivässä Hardy Heron updaten jälkeen.
Tjaa...siinä tapauksessa minä kyllä ennemmin vaihtaisin jakelua kuin siirtyisin Vistaan... ::)

Eipä se tuokaan hyvä vaihtoehto ole, vaan enemmänkin niiden syiden selvittäminen miksi kaatuu!
Jolloin toiset samanlaisella laitteistolla voisivat hyötyä.

Tuo kernelin boot-optioiden laitto voi tuoda jotain ratkaisua asiaan, mutta sen pitäisi olla automaattinen tunnistus mitä sinnne vaaditaan, eikä käyttäjän vastuulla. Jos halutaan että, gnu/linux yleistyy.
Sen tekeminen vaan ei todellakaan ole mitään yksinkertaista.
Joten bugiraporttien tekeminen on jokseenkin välttämätön paha.

Toisaalta vaikka antaisi sinne raporttiin mahdollisimman tarkat ja riittävät tiedot, niin joissain kohdissa tuntuu ettei niitä ole tarkoitettu edes korjattavan (gefan ilmoitus+ muiden hp-6175).

Tällä kuitenkin mennään.
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

Eesaurus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3408
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #121 : 21.06.08 - klo:20.38 »
1) Turvallisuus: mua alkoi kyllästyttää Windowsin jatkuva levyn-eheytys ja virusten tarkistaminen, koneen hidas käynnistyminen virustorjunnan yms. takia - jossain vaiheessa tajusin, että käyttämistäni ohjelmista puolet on pelkästään jotain virustutkia, rekisterinpuhdistusohjelima yms. Btw. löysin hiljakkoin googlesta hauskan kuvan jonkun Windows-käyttäjän työpöydästä. Kuvan hauskuus oli siinä, että noin viidestäkymmenestä työpöydällä olleesta kuvakkesta 15 liittyi jotenkin viruksiin tms. (antivir, zonealarm, spybot, bazooka, ad-aware, cc-cleaner jne...).

3) Uteliaisuus

Ja viimeisenä naulana arkkuun Microsoftin tapa pakottaa ihmiset käyttämään ohjelmiaan, Windows Vista ja kotikäyttöä ajatellen ylihinnoiteltu järjestelmä.

Tässä on sanottu aika hyvin ne syyt, miksi itsekin siirryin Linuxiin. Uteliaisuus ei vähäisimpänä. Lisänä vielä ehkäpä se ilmaisuus.

Koneen käyttäminen on ihan jonkin verran muuttunut Linuxiin siirtymisen myötä. Ennen aina mietti, kun oli nousemassa koneelta, että minkä rekisterinsiivous-, virus-, haittaohjelma-, vaiko eheyttämisohjelman laittaisi pyörimään. Usein oli joku laitettava. Nyt ei tarvitse enää. Kun on saanut erinäiset mm. ääni- ja videosäädöt Linuxissa omalle kropalle sopiviksi, voi sen jälkeen keskittyä huoletta itse asiaan, eli käyttämään sitä konetta. 

Timmy81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #122 : 21.06.08 - klo:21.36 »
Minä aloitin linuxin käytön, kun win-monopoli alkoi ärsyttämään oikein olan takaa. Kyllähän minulla tuo xp tässä koneessa on, mutta aika vähällä käytöllä on ollut jo pitkään.

Linuxilla saa tehtyä ihan samat hommat kun winukka puolella ja useimmiten vielä huomattavasti jouhevammin. Vapaus on myös yksi avaintekijä.

lapm

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #123 : 23.06.08 - klo:05.53 »
Kai se on minunkin juoruttava aloituksestani....  ;)

Joskus 1999 alkuvuodesta ostin jonkin PowerTools paketin jossa oli RedHat 5.x 386, sparc, ja jollekkin kolmannelle ja pari rompullista ohjelmia. Tuota tosin ei koskaan tullut asennettua, onpahan hieno kirjahyllyssä edelleen.

Taisi olla vuoden 1999 kevättä kun luin ensimmäisen kerran Linuxista joltain nettisivulta. Samaisen vuoden syksyllä "FLUG" niminen vapaa-ehtois porukka järjesti ensimmäisen Linux esittelypäivänsä vanhalla yo-talolla. Tulin viettäneeksi tapahtumassa lopulta molemmat päivät ja ahmineeksi informaatiota... Käteen tapahtumasta jäi muutama uusi tuttavuus ja RedHat 6.x asennus levy.

Sen jälkeen tullut kokeiltua useampaakin eri jakelua, kuten esim. Corel Linux. Moniko muistaa sellaisenkin joskus olleen olemassa? Slackware, debian, ubuntu, redhat, suse, jne....

Vuoden 2002 paikkeilla otin itseäni vakavasti niskasta kiinni ja pidin reilun viikon verran kirjaa siittä mihin oikeatsaan käytän konetta ja aloin etsimään samat asiat tekeviä avoimia ohjelmistoja. Kuukautta myöhemmin olin siirtynyt 99% Linuxin käyttöön ja sitä jatkui lähes kolme- neljä vuotta etten juuri Windowsiin koskenut.

Tällä hetkellä Linuxilla hyöty asiat ja Windowsilla pelaan Lotroa.

Znake

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 91
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #124 : 23.06.08 - klo:13.53 »
Kaipa tässä vois vihdoin omatkin kertoa. :)

Ammattikoulussa tuli kursseilla asennettua Red Hat 8 (uusin RH silloin) työasemaksi ja palvelimeksi. Se tuli sitten asennettua kotiinkin, kun oli vapaa kone. Kun RH9 ilmestyi, päivitin sitten siihen. Myöhemmin tuli käytettyä muistaakseni myös Fedora Core 3 & 4. Näiden jälkeen kokeilin muistaakseni hetken Mandrakea, versiota en muista. Tämän jälkeen muistaakseni sitten löysin Ubuntu Feistyn ja Ubuntua on sitten tullut siitä asti enemmän tai vähemmän käytettyä.

Alussa Ubuntun käyttö oli vain testausta aika pitkälti eikä kovin pitkiä aikoja tainnut koneilla pysyä, kun ei oikein tukenut kaikkea ja Windows tuntui vielä paremmalta silloin. No, ajat ovat muuttuneet ja toisessa koneessa on ollut jo pidempään vain ja ainoastaan Ubuntu (ensin Gutsy ja nyt Hardy). Niin sanotulle pääkoneelle asensin eilen dualbootiksi Hardyn jonka saman tien päivitin Gutsyyn. Tämän olen huomannut poistavan osan Gutsyn ongelmista heti kättelyssä.

Toistaiseksi homma tuntuisi toimivan ja mikäli tilanne näin pysyy, jää Windows lähinnä niitä pelejä varten, jotka eivät Linuxissa toimi lainkaan tai toimivat huonosti.

Frank

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
    • Atk-Kurssit.fi
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #125 : 24.06.08 - klo:10.43 »
Minkä vuoksi aloititte käyttämään Linuxia tietokoneen käyttöjärjestelmänä?

Minulla se oli uteliaisuus, joskin jatkopäätös käytön suhteen perustui siihen, että tämä on paljon joustavampi järjestelmä. Eikä maksa mitään, toki sekin vaikuttaa.

No, minulla se lähti siitä, että eräs nimeltä mainitsematon käyttöjärjestelmä ja kone alkoi olla tiensä päässä ja piti saada uusi. Tein kuten Sulo Vilen tankki täyteen sarjassa, kun "Sain halvalla", niin ostin Verkkokauppa.comista yhden roskan eli Acerin, jossa oli Linpus.

Kaveri on sitä räpeltänyt muutamat kerrat ja pisti siihen Ubuntun ja se on nyt tullut maksamaan (rahana, aikana yms) yhtä paljon, kuin se kannettava, mitä haaveilin Stockmannilla. Viimeisen kerran jälkeen se on ollut vakaampi, kuin ennen, eikä kaadu niin usein.

Nyt olen suht tyytyväinen, sillä minun ei TODELLAKAAN tarvitse miettiä tietoturvajuttuja yms. Vielä kun ehtisi opiskelemaan noita ylläpitojuttuja tarkemmin. Mulla on yksi kone, jonka bitit meinaan pistää palasiksi (eli olla välittämättä, mitä koneelle tullaan asentamaan) ja säädellä sitä oikein urakalla ja opetella ylläpitoa. Sen "uuden" koneen meinaan pitää ihan koskemattomana netti yms. koneena ja toista aion sitten hiukka kiusata.

Aikaisempaan nimeltä mainitsemattomaan järjestelmään verrattuna tässä on hyvänä puolena "päivitykset". Niitä tulee vähän väliä ja kone hakee ne automaattisesti. Ikinä ei tarvitse niiden kanssa pelleillä. Kaikki menee hyvin.

Ja saihan tuon ilmaiseksi.

Jos huonoja puolia on pakko mainita, niin tuo terminaalipuoli ja sudot yms ovat kuin mustaa magiaa, jota pitää vain opetella.

Frank

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 76
    • Profiili
    • Atk-Kurssit.fi
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #126 : 29.06.08 - klo:12.42 »
Minkä vuoksi aloititte käyttämään Linuxia tietokoneen käyttöjärjestelmänä?

Minulla se oli uteliaisuus, joskin jatkopäätös käytön suhteen perustui siihen, että tämä on paljon joustavampi järjestelmä. Eikä maksa mitään, toki sekin vaikuttaa.

No, minulla se lähti siitä, että eräs nimeltä mainitsematon käyttöjärjestelmä ja kone alkoi olla tiensä päässä ja piti saada uusi. Tein kuten Sulo Vilen tankki täyteen sarjassa, kun "Sain halvalla", niin ostin Verkkokauppa.comista yhden roskan eli Acerin, jossa oli Linpus.

Kaveri on sitä räpeltänyt muutamat kerrat ja pisti siihen Ubuntun ja se on nyt tullut maksamaan (rahana, aikana yms) yhtä paljon, kuin se kannettava, mitä haaveilin Stockmannilla. Viimeisen kerran jälkeen se on ollut vakaampi, kuin ennen, eikä kaadu niin usein.

Nyt olen suht tyytyväinen, sillä minun ei TODELLAKAAN tarvitse miettiä tietoturvajuttuja yms. Vielä kun ehtisi opiskelemaan noita ylläpitojuttuja tarkemmin. Mulla on yksi kone, jonka bitit meinaan pistää palasiksi (eli olla välittämättä, mitä koneelle tullaan asentamaan) ja säädellä sitä oikein urakalla ja opetella ylläpitoa. Sen "uuden" koneen meinaan pitää ihan koskemattomana netti yms. koneena ja toista aion sitten hiukka kiusata.

Aikaisempaan nimeltä mainitsemattomaan järjestelmään verrattuna tässä on hyvänä puolena "päivitykset". Niitä tulee vähän väliä ja kone hakee ne automaattisesti. Ikinä ei tarvitse niiden kanssa pelleillä. Kaikki menee hyvin.

Ja saihan tuon ilmaiseksi.

Jos huonoja puolia on pakko mainita, niin tuo terminaalipuoli ja sudot yms ovat kuin mustaa magiaa, jota pitää vain opetella.


Ja niistä huonoista puolista vielä
http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=19533.0

Nyt kadun, että olen koskaan kuullutkaan koko hoidosta.

mestari

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
    • Valokuitu.net
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #127 : 03.07.08 - klo:23.23 »
Muutama vuosi sitten tuli luettua paljon juttua Linuxista, ja Mikrobitin silloinen artikkeli Mandrakesta oli viimeinen niitti. Sen jälkeen hommasin itselleni Mandraken asennuslevyt, mutta en saanut sitä koskaan asennettua. Liekkö johtunut jostakin yhteensopimattomasta raudasta. Tuon jälkeen asensin kuitenkin SuSE:n (9.1), jonka kanssa tuli aika kauan sörkittyä. SuSE:n jälkeen oli Ubuntu melko kauan koneella. Ubuntun jälkeen tuli sitten Gentoo, johon ihastuin lopullisesti. Gentoon asennuksen yhteydessä tuli heivattua Windows kokonaan koneelta, kun ei sille puolelle tullut bootattua varmaan kuukausiin.

Nyt mulla ei harmi kyllä ole yhtään Linux desktoppia. Pöydällä nököttää iBook med Mac OS X ja vaatekomerossa on serveri jossa pauhaa Gentoo. Joku Gentoo-desktopkone tekis mieli vielä tässä laittaa.

Linuxiin tuli tutustuttua varmaan sen takia, että teki mieli kokeilla jotain uutta ja ihmeellistä. Sitä se kyllä silloin tarjoskin, ja edelleen oppii tuon serverinkin kans säätämään jotain uutta. Serverissä siis Apache+PHP+MySQL, irssi, RAID-1, yms. kivaa.( Ja yhtään mainostamatta, valokuitu.net -osotteesta löytyy tuosta myllystä yms. lisää).
iBook | Mac OS X 10.4
Valokuitu.net | Gentoo GNU/Linux


samihs72

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 841
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #128 : 04.07.08 - klo:08.29 »
No mä laitan tänne myös oman stoorini.. 2007 keväällä alkoi kiinnostaa Linux just näiden Windowsin tietoturva härpäkkeiden loputtoman päivittämisrumban takia. Ja muutenkin just se MS-monopolijuttu.. Kuulin kaverilta, että Ubuntu olis aika simppeli Linux-distro aloittelijalle ja mulla oli kaksi kovoa.. ja eiku räpeltämään..  :D Ja sillä tiellä ollaan... On mullakin dual-boot eli XP toisella levyllä edelleen.

Mulla on periaatteessa kaikki muu hanskassa Ubuntulla paitsi videoeditointi. Ne softat on aika keskenkutoisia.. Mä oon käyttänyt Cinelerraa, Kinoa, QDVDAuthor, DVDStyler, ManDVD, kokeillut pikaisesti KDenliveä jne. Ei hitsi, niin lähellä mutta sittenkin niin kaukana: Joutuu vielä käyttämään Adobe Premiere Elementsiä editointiin.
Desktop:HP Pavilion h8-1111sc Core i5-2320/8 GB/1.5 TB/GeForce GT 530 2 GB/Windows 10 64-bit,  Ubuntu 22.04 Jammy Jellyfish
RPi 4B Nextcloudpi

Senior

  • Vieras
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #129 : 05.07.08 - klo:09.52 »
1. Koska Windows XP hyytyi.

2. Koska nyt Linuxille löytyy jo kunnolla sovellusohjelmia

Käytin Linuxia ensikerran v. 1999 (Red Hat Linux 5.2) ja mielistyin jo silloin siihen. Mutta en koskaan asentanut sitä omalle koneelle koska sovellusohjelmien kirjo oli siihen aikaan hyvin vähäinen ja sitäpaitsi Red Hatin aikoihin asentaminenkin oli melkoisen tarkkaa hommaa. Juuri sovellusohjelmien puute sekä asennuksen "peloittavuus" ovat olleet ne tekijät jotka ovat tähän asti hillinneet Linuxin laajempaa leviämistä. Winen uuden version ilmestyminen sopivasti vielä tänä kesänä vain vauhditti sitä, että olen jo käytännössä lopettanut Windowsin käytön.

Paznak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #130 : 05.07.08 - klo:14.10 »
Käytin Linuxia ensikerran v. 1999 (Red Hat Linux 5.2)

Se oli Sot-Linux (RH 5.2) jonka kirjakaupasta ostin samana vuonna. Syy siihen oli pelkkä kokeilunhalu ja muistaakseni äänet oli ainoa mikä ei toiminut (uusi läppäri).

Sen jälkeen RedHatteja 8:aan asti ja Fedoraa jonkin verran, Debian, Mandrake (ysi tais olla, vielä ostettuna), Ubuntu, kubuntu, FreeBSD, Gentoo

Mutta sitten kun asensin Slackware 7.0:n niin koukkuun jäin, nykyinen on 12.1 ja väliltä melkein kaikki.

Windowssia tuli käytettyä pelkästään pelailuun (pääsääntöisesti), itsensä kehittämiseen (lue: vuorokaudeksi palomuuri pois päältä ja sitten tutkimaan mitä kone on syönnyt, jonka jälkeen koneen putsaus). Ainoa mikä windowsissa ärsytti on 'Asennan ohjelman mutta miksi sen ohjelman pitää päästä internettiin'. Uusimmalla winellä (1.0) toimii sitten kaikki tarvittavat pelit joten windowssia ei enää tarvita.

Tuo kakkoskone tarttis säätää palvelimeksi, mutta käyttis on vielä hakusessa.

Mippe

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 482
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #131 : 05.07.08 - klo:16.40 »
Halusin käyttöjärjestelmän jolle minä voin sanella mitä se tekee. ;P
AMD Athlon 64 5600+ || ATI Radeon 3650 || 2x 500Gb SATA|| 4Gb RAM || High Definition Audio
Blogi

Petumbu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 107
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #132 : 06.07.08 - klo:09.35 »


1) Nopeus

Windows hidastui jo puolen vuoden käytön jälkeen tuskaisen hitaaksi. Ei huvittanut asentaa kaikkia ohjelmia uudelleen puolen vuoden välein.

2) Tietoturva

Koneeseen ei keräydy windowsin tapaan haittaohjelmia luokkaa, 2 kpl/päivä.

Petteri__k
Petumbu

Owdy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1954
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #133 : 07.07.08 - klo:00.05 »
Koneeseen ei keräydy windowsin tapaan haittaohjelmia luokkaa, 2 kpl/päivä.
Missä sä oikeen surffaat? ;D

Senior

  • Vieras
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #134 : 07.07.08 - klo:07.21 »
Käytin Linuxia ensikerran v. 1999 (Red Hat Linux 5.2)
Uusimmalla winellä (1.0) toimii sitten kaikki tarvittavat pelit joten windowssia ei enää tarvita.



Uusin versio Wineltä on 1.1.0 ellei lauantain tai sunnuntain aikana ole ilmestynyt vielä uudempaa.

jussike

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 979
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #135 : 07.07.08 - klo:12.46 »
Aloitin Linuxin käytön, koska:

* Minulla oli aiemmin ollut vain W98-kone ja sen kanssa touhuaminen oli ollut silkkaa tuskaa. Olin jo sitä mieltä, etten koske tietokoneisiin enempää kuin on ihan pakko, koska ne ovat vain ja ainoastaan ikäviä ja ärsyttäviä laitteita.
* Musiikkijuttujen myötä tutustuin Macceihin ja totesin, että voihan nämä tietokoneet toimiakin ihan mukavasti.
* Sain kämpille nopean netin ja oma palvelin alkoi syyhyttää.
* Täydellisenä nyyppänä katsoin vierestä kun veljeni asensi ssh:n yli Gentoon ekaan palvelinkoneeseeni.
* Samoihin aikoihin ostin myös Macin, mutta Linux-kärpänen oli jo puraissut ja tungin siihen dual-bootin.
* Olin sivarissa, eikä ollut kamalasti tekemistä niin päädyin haalimaan vanhoja romuja ja testailemaan niin monta distroa kun ehdin.
* Nykyään pääkoneessa OSX, mutta kaikissa muissa koneissa Linux. Uusiin asennuksiin laitan nykyisin Hardyn.
* Linux-käyttäjänä siis 2005-

IsoKiho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #136 : 07.07.08 - klo:13.38 »
koska Windows on PASKA!!! :D
AMD Athlon 64 X2 6400+ @ 3.5Ghz OC, 4GB DDR2 800 Mhz, Nvidia GeForce 9800GT, Ubuntu Linux 9.04 32-bit

Senior

  • Vieras
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #137 : 07.07.08 - klo:19.39 »
koska Windows on PASKA!!! :D

Tuli jälleen huomattua. Asensin Service Pack 3:n Xp:lle  ja tulos - KOKO KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ ROMAHTI. Pääsin lopulta vikasietotilaan ja onnistui kuin onnistuinkin palauttamaan tilanteen ennen SP3:n asentamista edeltäneeseen tilanteeseen. Monet ovat myös kertoneet Nvidian ajureiden menneen sekaisin noissa Service Pack päivityksissä. Joten tulihan jälleen todistettua millainen täysi paska Windows-käyttöjärjestelmä on. Mikro Pc-lehdet kuitenkin pyrkivät vähättelemään ongelmia. Ja aina näyttää olevan niitä jotka panevat toivonsa "uuteen parempaan Windowsiin".

Kyllähän asia on aivan kiistaton - Linux on parempi ja vakaampi käyttöjärjestelmä vaikka epävakautta myös siinäkin löytyy. Jotenkin nämä Ubuntunkin päivitykset ovat sentään tukevammalla pohjalla. Työpöydän visuaalisuuden parantamiseksi asensin muutaman näyttöajurin. Kun tulos ei ollut aivan tyydyttänyt poistin paketit varsinkin kun niiden koodit eivät olleet avoimet.

Verrattuna XP:en voi Ubuntun käyttikseen luottaa 1000-kertaa varmemmin. Niin se vain on.

IsoKiho

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #138 : 07.07.08 - klo:21.00 »
koska Windows on PASKA!!! :D

Tuli jälleen huomattua. Asensin Service Pack 3:n Xp:lle  ja tulos - KOKO KÄYTTÖJÄRJESTELMÄ ROMAHTI. Pääsin lopulta vikasietotilaan ja onnistui kuin onnistuinkin palauttamaan tilanteen ennen SP3:n asentamista edeltäneeseen tilanteeseen. Monet ovat myös kertoneet Nvidian ajureiden menneen sekaisin noissa Service Pack päivityksissä. Joten tulihan jälleen todistettua millainen täysi paska Windows-käyttöjärjestelmä on. Mikro Pc-lehdet kuitenkin pyrkivät vähättelemään ongelmia. Ja aina näyttää olevan niitä jotka panevat toivonsa "uuteen parempaan Windowsiin".

Kyllähän asia on aivan kiistaton - Linux on parempi ja vakaampi käyttöjärjestelmä vaikka epävakautta myös siinäkin löytyy. Jotenkin nämä Ubuntunkin päivitykset ovat sentään tukevammalla pohjalla. Työpöydän visuaalisuuden parantamiseksi asensin muutaman näyttöajurin. Kun tulos ei ollut aivan tyydyttänyt poistin paketit varsinkin kun niiden koodit eivät olleet avoimet.

Verrattuna XP:en voi Ubuntun käyttikseen luottaa 1000-kertaa varmemmin. Niin se vain on.
Mun isänikään ei oo uskaltanu pistää SP3sta koneelle just sen takia ku tällä hetkellä kaikki toimii sillä ihan hyvin XPssä niin se ei haluu et koko kone menee paskaks  ku asentaa SP3 :D
AMD Athlon 64 X2 6400+ @ 3.5Ghz OC, 4GB DDR2 800 Mhz, Nvidia GeForce 9800GT, Ubuntu Linux 9.04 32-bit

Paznak

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 71
    • Profiili
Vs: Miksi aloitit Linuxin käytön?
« Vastaus #139 : 07.07.08 - klo:21.55 »
kyllä noissa koneissa mihin ole sp3:n asentanut, on hyvin toiminut, joskin pientä hidastumista havainnut.

btw. pelailin just portalia winen (1.1.0) kanssa. Näköjään alkaa kaikki pelit toimii tässäkin. Mihin sitä winukkaa enää tarvii? pitää vielä kokeilla (winen mukaa toimii) Visual Studio 2005:sta ja Office 2003, voi sitten paremmalla mielellä usuttaa muutkin linuxin saloihin.
« Viimeksi muokattu: 08.07.08 - klo:00.00 kirjoittanut Paznak »