Kirjoittaja Aihe: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin? [ratkennut]  (Luettu 4847 kertaa)

vastajeesus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin? [ratkennut]
« : 15.03.08 - klo:15.18 »
Eli miksi ubuntussa on tullut tällanen ongelma että kun kirjoittaessani painan jotaaaaaaaaain näppäintä
niin ubuntu kirjoittaa ruudulle         niitä liki kymmenen.
esimerkiksi tuossa otsikossa painoin vain kerran b-kirjainta.
No yritänp' kirjoittaaaaaaaaa viel ........no niin nuo a:t ja pisteet täs          rivillä ja tuo pitkä välilyönti oli taas bugi
Kone ikäänkuin jäääääää miettimään, niinkun näppäintä pidettäis pohjassa.
Minulla teki saman jo viime käyttiksellä pari viikkoa sitten, se käyttis oli LinuuuuuuuuxMint 4.0, eli periaatteessahan sekin ubuntuun "nojaa". no sitten viime viikolla imuroittin uusimman stablen ubuntun joka onnnnnnn toimnut hhhhhhhienosti, ja tänään kun päivitin voikot automaattipäivityksellä saaaaaaaaama bugi ilmaantui. rasittavaa esim tekstinkäsittelyssä yms.

Voisko olla jokin keylogger tms kytkeytyneenä, ja millä sen voisiiiiiiii tarkistaa?
« Viimeksi muokattu: 16.03.08 - klo:22.16 kirjoittanut Petri Järvisalo »

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #1 : 15.03.08 - klo:16.19 »
Onko kyseinen ongelma ollut tätä ennen jollakin mulla käyttiksellä, esim. Windowsissa?

Voihan myös olla, että näppiksessä on vika. Tai jossain muussa koneen osassa. Itselläni ainakin on aina toiminyt näppäimistö vallan mainiosti.
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #2 : 15.03.08 - klo:16.47 »
Kokeile "Järjestelmä" >>"Asetukset" >> "Näppäimistö" kohdasta. Jos tuolta löytyisi apuja. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11477
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #3 : 15.03.08 - klo:16.48 »
Onko kyseinen ongelma ollut tätä ennen jollakin mulla käyttiksellä, esim. Windowsissa?

Jos et ole käyttänyt Windowsia sillä koneella (ainakaan viimeaikoina) niin lataa joku jakelu ja kokeile sitä liveCD:ltä.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

vastajeesus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #4 : 15.03.08 - klo:17.06 »
kokeilin säätää viivettä hieman. nyt tuntuis ettei toista näppäinpainalluksia.
mutta mietintäaika on samaa luokkaa. ehdin kirjoittaa jo 4 kirjainta n. joka toisessa sanassa, kun tämä alkaa mietttiä, kunnes ne ilmestyvät näytölle. eli jos kirjoitan sanan kissa ja vasta kun painan kirjainta a kirjaimet kiss ilmestyy näytölle + se viimeinen a.
Outo juttu. ja 3:lla eri näppiksellä sama juttu. eli vika ei ole raudassa. vasta päivitysten jälkeen sama onkelma ilmeni 7.04 ubussa ja samoin tässä uudessa 7.10:ssä kuten siinä linuxmint 4.0:ssa
mistä näen viimeiset automaattiset päivitykset? ja mistä voin ne poistaa?


Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #5 : 15.03.08 - klo:18.47 »
vasta päivitysten jälkeen sama onkelma ilmeni 7.04 ubussa ja samoin tässä uudessa 7.10:ssä kuten siinä linuxmint 4.0:ssa
mistä näen viimeiset automaattiset päivitykset? ja mistä voin ne poistaa?

En usko että itse päivitykset aiheuttavat tuota... onko sulla näytön tehosteet tai rajoitettuja ajureita käytössä? Niiden oon nähnyt joskus aiheuttavan aika erikoisia virhetoimintoja.

Jouni Karlsson

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 188
    • Profiili
    • G+
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #6 : 15.03.08 - klo:19.31 »
Jotkut "helppokäyttö" toiminnot saattavat myös tehdä tuota. Nojaamalla vaikka useamman sekunnin shift nappulaan tms. kytkevät niitä päälle ikävästi. Näin ainakin joskus KDE puolella, joten kannattaa tarkistaa niitäkin.

- N
--- Jep ---

Sotamato

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 349
  • Ubuntu 8.10
    • Profiili
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #7 : 15.03.08 - klo:19.46 »
Onko sulla langaton näppis? Labtecin halppis ainakin temppuili mulla, esimerkiksi jos kirjoitit esittely, niin tuli vaan esitely. Ei auttanut muuta kuin viedä takaisin liikkeeseen.
Ubuntu 8.10

New_user

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1247
    • Profiili
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #8 : 15.03.08 - klo:21.09 »
kokeilin säätää viivettä hieman. nyt tuntuis ettei toista näppäinpainalluksia.
mutta mietintäaika on samaa luokkaa.

Johtunee järjestelmän tehottomasta grafiikan käsittelystä. Avaapalla järjestelmän valvonnan ja geditin viereen, ja seuraamalla prosessorikuormaa, huomaaa, että tekstieditorilla kirjoittaessa ensinnäkin prossun kellotaajuus nousee tappiin (3.06 GHz) ja prosessorin kuormitusprosentti 65-70 vain tekstiä näpytellessä. Tein Windowsilla samoja testejä joskus kauan sitten, ja silloin siinäkin oli vielä samoja ongelmia. Välillä tuntuu, että kirjaimet käyvät päiväntasaajalla kääntymässä ennen ruudulle ilmestymistään. Grafiikkapuolella taitaa olla paljon tekemistä vielä.

V1N3

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #9 : 15.03.08 - klo:21.36 »
ongelmasi johtuu hitaiden näppäiden käyttöönotosta. pidäpä shiftiä noin 10 sekuntia pohjassa niin ubuntu avaa ilmoituksen ja paina "älä ota käyttöön". Minulla useasti tämä menee päälle kun käytän gimpiä.

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #10 : 15.03.08 - klo:22.49 »
Grafiikkapuolella taitaa olla paljon tekemistä vielä.

Joo, videot pyörii mutta teksinkäsittely on grafiikalle toistaiseksi aivan liian kova pala? ;D

larpa

  • Vieras
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #11 : 16.03.08 - klo:09.14 »
Jotkut "helppokäyttö" toiminnot saattavat myös tehdä tuota. Nojaamalla vaikka useamman sekunnin shift nappulaan tms. kytkevät niitä päälle ikävästi. Näin ainakin joskus KDE puolella, joten kannattaa tarkistaa niitäkin.

- N
Nuo tekevät mitä ihmeellisimpiä asioita, pitäisi olla vakiona pois päältä.

vastajeesus

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4
    • Profiili
Vs: Miksi ubbbbbbbuntu tekee näin?
« Vastaus #12 : 16.03.08 - klo:12.06 »
Ei ole langaton näppis, olen kokeillut muilla näppiksillä, ja ongelma oli sama.
Olen linuxia jo nelisen vuotta käyttänyt päivittäin ja kasaillut koneita jo 15 vuotta 286-koneista alkaen, etten mole enää mikään tupelo enää ;)
Mutta on mulla työpöytätehosteet päällä. Saattaa muuten olla se ongelma sen jossain bugissa. Minulla ilmeni nimittäin sama ongelma aiemmin kun päivitin 7.04 => 7.10 jakelupäivitykseen automaattipäivityksellä, ja muistaakseni siinäkin päivityksessä tuli juuri nuo tehosteet käyttöön jonka jälkeen alkoi takkuilu.
Nyt tuntuu että pelaa niinkuin pitääkin kun säädin vielä hieman näppäimistön toistoasetuksia.
Eikä jää miettimään..
Kaippa tän koneen oli vaan väsy ku oli valvonu monta päivää, ja yön yli nukkuminen auttoi???
Kiitos kaikille!