Kirjoittaja Aihe: Ubuntun asennuksella vaikeuksia Sata II -kovalevyn kanssa  (Luettu 2572 kertaa)

Faeryan

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 121
  • 10.04 Lucid
    • Profiili
Ajattelin täällä sitten kysäistä tässä parin tunnin yrittämisen jälkeen, kun ei tuntunut googlellakaan löytyä neuvoa. Eli olen vasta ostanut uuden koneen ja yritän Ubuntua (Breezyä) siihen asentaa. Asennus menee vallan mainiosti siihen asti kunnes joudun osioimaan kovalevyn. Asennus tarjoaa vain manuaalista osiointia, ja mitä sitten sillä teenkään, ei se löydä kovalevyä jolle suorittaa muutokset.
Bios kyllä tunnistaa kovalevyn, ja olen sieltä käyttänyt kovalevyä sekä Sata että Ide -moodilla, eikä kumpikaan auta. Olen myös kokeillut sekä i386 että 64-bittistä versiota.
Yritin partition magicilla luoda osiot valmiiksi, ja se onnistui, mutta asennusohjelma ei tunnista niitä vieläkään.

Onko kukaan saanut tällaista Sata2 + Ubuntu komboa toimimaan, ja jos on niin miten ihmeessä? Olisin todella kiitollinen jos joku jaksaisi tässä opastaa että saisin vaikka muutaman tunnin unetkin asennuksen jälkeen ennen aamua.

Tällaisia laitteita löytyy:
Asrock 939 Dual-Sata2 -emo
Samsung P80SD 160Gt Sata2 NCQ -kovo
Ubuntu 5.10 AMD64 & Ubuntu 5.10 i386 -asennuslevyt

EDIT:
Tunnin säädön jälkeen sitten päätin jumpperoida kovon vastaamaan Sata:n nopeutta (1.5Gt/s) ja vaihtaa Sata-väylään. Olisihan tuo Sata2 jo tuplanopeuksineen ollut aika rok, vaan kuinkahan paljon tuo olisi käytännössä auttanut. Olkoon näin.
« Viimeksi muokattu: 09.11.05 - klo:23.32 kirjoittanut Faeryan »
AsRock939-DualSata2 | AMD Athlon64 X2 4000+ | Club3D GeForce 6600 GS | 2Gt 400MHz DDR | Samsung HD160JJ | Logitech G15 | Samsung 226BW | Razer Diamondback | Logitech Trackman Wheel | Antec P180

nortti

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 19
    • Profiili
Re: Ubuntun asennuksella vaikeuksia Sata II -kovalevyn kanssa
« Vastaus #1 : 25.01.06 - klo:20.36 »
tuliko sinulla lappu ohjekirjan mukana. jossa käsketään poistamaan pin3ja4 välistä oikosulku ,niin sitten se pitäisi toimia sata 2  3kg/s