Kirjoittaja Aihe: Windows-Nero on nimensä mukainen  (Luettu 9884 kertaa)

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #20 : 14.03.08 - klo:07.44 »
Vähän näyttäisi, että kovin on vaihtelevaa tuo poltto-ohjelmien toimivuus Linuxissa, liekkö sitten eri asemissa eriasteisia yhteensopivuusongelmia tai vain erilaisia aihioita.

On minullakin eräs kone tiedossa, jolla en ole tainnut yhtään levyä onnistua polttamaan. Suurimmaksi osaksi homma on kuitenkin toiminut. Tällä läppärilläkin olen yhden RW:n polttanut, ihan täydellä nopeudella, ja sekin onnistui. Myös vanhempieni läppärillä olen Ubuntusta joskus jotain polttanut, mutta siitä on jo aika paljon aikaa.

Pöytäkoneissa varsinkin LG:n asemista on minulla hyviä kokemuksia. Silti varmaan eniten levyjä olen polttanut 600 MHz Celeron -koneessa, jossa oli joku 8x -nopeuksinen HP:n polttaja. RW-levyjäkin sillä pystyi tekemään, mutta se sitten oli vielä hitaampaa. Tälläkin poltot onnistuivat käytännössä aina, mutta sen kanssa käytin lähinnä R -levyjä.

Voisikohan myös emolevyn ominaisuuksilla olla jotain vaikutusta polttojen onnistumiseen?

[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #21 : 14.03.08 - klo:14.00 »
Tähänastinen tulos: Osalla levynpoltto onnistuu ihan aina linuxissa, osalla ei. Joku on jopa saanut Neron epäonnistumaan Windowssissa.

Minulla:

Nero 6-7 versiot WindowsXP:ssä aina onnistuneet, linuxissa n. 40% epäonnistumisia. Tosin asennukset ovat virheestä huolimatta käynnistyneet. Muutaman kerran en ole välittänyt ko. virheilmoituksista. Jos joku pikku asia ei linuxissa toimi niin siihen olen tottunut.
Linuxissa olen aina valinnut hitaahkon polttonopeuden, Windowssissa olen antanut Neron hoitaa hommansa niin kuin on halunnut.

"Distrolevyjen polttelussa pitäisi käyttää DAOa. Kannattaa odottaa ne pari minuuttia pidempään." - ilomielin odottelen, mutta mikä ihme on DAO? "Disk At Ones"-ko? Eikö poltto-ohjelmat osaa isoa muutenkin sillä periaatteella tehdä?

Mitä minun kannattaa tehdä:


En usko, että Nero linuxissa on sen kummempi kuin k3b & Co. Aikanaan se arvosteltiin Linux Format lehdessä eikä erityisiä kehuja herunut. On tietysti voinut parantaa juoksuaan. 20 € ilomielin maksaisin kokeilusta, mutta kysyvät tyhjäkkeet kuitenkin luottokorttia, jota vaimo ei (tod. syystä) anna minun hankkia.

 :P testi kuinka rasistisia olette Windows-heimon suhteen: Löytyykö Windowssiin Wgettiä vastaavaa varmasti toimivaa imurointiohjelmaa? Torrent-ohjelmia lienee pilvin pimein. Minkä hankkisin?



juyli

  • Vieras
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #22 : 14.03.08 - klo:14.22 »
Löytyykö Windowssiin Wgettiä vastaavaa varmasti toimivaa imurointiohjelmaa?
Kelpaisiko Wget?

Wget löytyy myös Windowssille:
http://www.christopherlewis.com/WGet/WGetFiles.htm

Anssi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1342
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #23 : 14.03.08 - klo:14.32 »
no itse en kyllä ole huomannut mitään eroa polttojen onnistumisessa linuxin ja windows:n välillä omassa koneessa... tosin win aikaan nero teki aina levystä suden jos erehtyi tekemään samaan aikaan jotain... kyseessä on kannettava. en nyt äkkiseltään muista että olisin onnistunut tekemään toimimatonta levyä pitkään aikaan... mutta asemissa on eroja...

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #24 : 14.03.08 - klo:14.36 »
itsellä on semmoinen eroavaisuus tullut eteen, että kopiosuojaukset, jotka estävät iso -vedosten teon eräistä CD -ja DVD tallenteista, eivät toimi linuxissa, Windowsissa taas toimivat jopa niinkin hyvin että aina ei edes toisto toimi ko. suojan takia.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #25 : 14.03.08 - klo:15.15 »
"Distrolevyjen polttelussa pitäisi käyttää DAOa. Kannattaa odottaa ne pari minuuttia pidempään." - ilomielin odottelen, mutta mikä ihme on DAO? "Disk At Ones"-ko?

DAO+nopeus 8x
http://fin.afterdawn.com/sanasto/termit/dao.cfm
« Viimeksi muokattu: 14.03.08 - klo:15.21 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #26 : 14.03.08 - klo:15.35 »
DAO+nopeus 8x
Jep. Mutta tuo vaatii nimenomaan ohjelman, jolla nuo voidaan itse antaa, eikä jättää ohjelman arvottavaksi. Siis, jos haluaa tehdä homman kerralla kunnolla, eikä jättää sattuman varaan.

Stanner

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 203
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #27 : 14.03.08 - klo:18.16 »
Itselläni k3b polttanut tähän mennessä kaikki levyt moitteetta. Olen polttanut useita cd/dvd levyjä mukaanlukien cd-rw ja dvd-rw. Asemana LG polttava cd-rw/dvd-rw combo.

Gnome bakerilla olen epäonnistunut muutaman kerran ja siksi en ole sitä enää koskaan käyttänytkään.

tuke81

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1667
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #28 : 14.03.08 - klo:19.06 »
...

En usko, että Nero linuxissa on sen kummempi kuin k3b & Co. Aikanaan se arvosteltiin Linux Format lehdessä eikä erityisiä kehuja herunut. On tietysti voinut parantaa juoksuaan. 20 € ilomielin maksaisin kokeilusta, mutta kysyvät tyhjäkkeet kuitenkin luottokorttia, jota vaimo ei (tod. syystä) anna minun hankkia.

 :P testi kuinka rasistisia olette Windows-heimon suhteen: Löytyykö Windowssiin Wgettiä vastaavaa varmasti toimivaa imurointiohjelmaa? Torrent-ohjelmia lienee pilvin pimein. Minkä hankkisin?

Edelleenkin linuxien omat vapaat softat käyttävät samoja pääte-softia polttoihinsa, kun taas nerolinux käyttää omiansa. Joten jos ongelma on näissä softissa niin silloin poltto voi nerolla onnistuakin paremmin kuin linuxin omilla softilla. Toisaalta jos taas vika on laitteisto tai kernelin ajuritasolla niin silloin siihen mikään nerolinuxkaan ei auta. Ja ei tosta kokeilusta mitään tarvitse maksaa:
http://www.nero.com/eng/downloads-linux3-trial.php (oikein tiedä onko toi nyt täysin toimiva 30 päivän testiversio ja kun ei ole polttavaa tällä hetkellä niin en voi sitä testata)

wgettiä vastaava? mitähän tuohon nyt sanoisi, ehkäpä joku firefoxin plugari downloadthemall(toimii linukassakin). Torrent softista ehkä joku µtorrent mutta sillä nyt ei oikein ole tekemistä wgetin kanssa(tai no en kyllä ole pahemmin tullut ajatelleeksi voiko wgetillä torrenttejakin imutella ja jaksa sitä miljoonan sivun man pagea selailla).
Miksi tehdä jotain helposti, kun sen voi tehdä vaikeastikin...

Mooli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
  • Debian Etch
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #29 : 14.03.08 - klo:19.32 »
Itselläni on tuo Nero Linux ja ei voi muuta kuin kehua. Samsungin asemani ei ole tähän päivään mennessä suostunut kunnolla toimimaan Linuxin vapaiden polttosoftien kanssa. Kerran olen saanut CD-imagen poltettua jollakin komentorivisoftalla, kun copy&pastetin netistä jonkin ihmeellisen komennon. DVD-image ei onnistunut.

Nerolla toimii, kaikki.

TCR

  • Vieras
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #30 : 14.03.08 - klo:20.05 »
Kyllä se on 30 päivän testi versio ja ilmainen silloin tietysti. Ostoksen pystyy maksamaan rahat tilille meiningillä myös.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #31 : 14.03.08 - klo:21.47 »
Vaikka minäkin kritisoin Ubunrun poltto-ohjelmia niin eipähän onnistu Windowsissa  musiikin kuuntelu samanaikaisesti kun poltto on menossa, varmasti tulee susilevy.

Ubuntussapa onnistuu (moniajo) useita ohjelmia samaan aikaan päällä, että näin tällä kertaa.

Terveisin jori52 :D
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

salai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2126
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #32 : 14.03.08 - klo:22.04 »
Testin alla minullakin tuo Neron trial-versio.
 
Täytyy mainita tuohon liittyen AcetoneISO, jolla pystyy näköjään mounttaamaan erilaisia levykuvia ja muuntamaan niitä toiseen muotoon. Etsin asennusta varten Maarten Fonvillen sivulta tuoreen Hardylle tarkoitetun debin.

Vaikuttaa aika pätevältä ohjelmalta, Nerohan tallettaa omat levykuvansa .nrg muotoon ja Brasero .bin:ksi. AcetoneISO:lla tuntuu noidenkin käsittely sujuvan kuin tyhjää vain.

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Vs: Windows-Nero on nimensä mukainen
« Vastaus #33 : 15.03.08 - klo:14.33 »
Nyt asensin Neron PCLinuxOS-jakeluun. Helppoa rpm:llä. Poltin Elive 1.6 dev. ison cd:lle ja Nero tarkisti myös.
Lainaus
Burning  process completed successfully at 32* (4800 kb/s)
Lähde: http://linux.softpedia.com/progDownload/NeroLINUX-Download-2506.html