Kirjoittaja Aihe: Ubuntu ja sukujutut  (Luettu 5561 kertaa)

hande53

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Ubuntu ja sukujutut
« : 13.03.08 - klo:08.54 »
Hei

Olen käyttänyt Sukujutut sukututkimusohjelmaa Windows 95 lähtien. Ohjelma on kokemuksieni mukaan paras mahdollinen, testaillut olen muitakin (Gramps, Lifelines, PhpGedview, Legagy ym.) Sukujutut saa helposti asennettua Ubuntuun ja kaikki toimii normaalisti.
http://www.sukujutut.fi/info.asp linkistä lisätietoa.

Hannu Liimatainen
Espoo
Hannu Liimatainen
Espoo

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja sukujutut
« Vastaus #1 : 13.03.08 - klo:10.26 »
Näyttääpä vaativan myös winen asentamisen. Gramps toimii erinomaisen hyvin suoraan repoista asennettuna eikä tarvita wine-virityksiä. Lisäksi Gramps on vapaa ja ilmainen.

Jos on aikaisemmin winukassa ollut Sukujutut ja sillä tehnyt laajat tietokannat niin onhan tuo tietysti hyvä homma. Itse siirsin omat sukuni grampsiin, tulipahan samalla tarkistettua ja päivitettyä tietoja.

Linux user #424871

jp1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 333
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja sukujutut
« Vastaus #2 : 13.03.08 - klo:18.17 »
Minäkin siirsin sukutiedot winukasta Gramps:iin. Hyvin on toimut ja riittää mainiosti ainakin minun tarpeisiini.
Ota neuvoja vastaan pääasiassa vain heiltä, jotka ovat jo olleet siellä mihin sinäkin olet menossa.

IBM ThinkPad T41 Pentium M 745 / Ubuntu 8.04LTS & XP Pro
HP Omnibook xe3 / Xubuntu 8.04LTS & Win98E

hande53

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja sukujutut
« Vastaus #3 : 13.03.08 - klo:22.13 »
En mitenkään väheksy Grampsia, olen käyttänyt sitä Win ja Linux ympäristössä ja hyvin on toiminut. Uusia henkilöitä lisättäessä Gramps on kuitenkin hidas ja altis virheellisille kytkennöille. Täytyy testailla mahdollisia uusia versioita. Mielummin käyttäsin vapaata ja ilmaista ja säästäisin tuon 20€ johonkin tarpeellismpaan.
Hannu Liimatainen
Espoo

eap

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 240
  • si fallor sum
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja sukujutut
« Vastaus #4 : 13.03.08 - klo:22.20 »
Minä ainakin vierastan sitä wineä enemmän kuin parinkympin hintaa. Siis minulla ei ole sitä koneellani eikä todennäköisesti tulekaan.

Linux user #424871

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Ubuntu ja sukujutut
« Vastaus #5 : 13.03.08 - klo:23.02 »
Ei wine sen kauheampi kuin windowskaan ole. Oikeastaan päinvastoin, koska voit heitää aina hyvästit melko huoletta kohteelle ~/.wine.
Monella käsitys, että sillä pitää säätää normaalia enemmän (nocd-tiedostot ovat normaalia kauraa mielestäni vaikka laillinen kopio olisikin myös windowsissa - elämä helpottuu). Aika harvoin se pitää paikkaansa ja jos jokin ei toimi heittämällä niin se ei myöskään toimi vaikka yrittäisit (poikkeuksia on). Ihan vaan esimerkkinä: eräs ohjelma päivittyi ja sen toiminnallisuudesta osa meni rikki, mutta windowsin versiolla winellä sain homman kuntoon eikä tarvinnut lähteä metsästelemään syitä asiaan sen kummemmin.

Tietysti aina kannattaa tukea avointa.
« Viimeksi muokattu: 13.03.08 - klo:23.10 kirjoittanut UbunTux »
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla