Kirjoittaja Aihe: Media-linux  (Luettu 2602 kertaa)

Tommi-The-Man

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 174
    • Profiili
Media-linux
« : 28.02.08 - klo:19.12 »
Olisin olohuoneeseen hankkimassa fullhd-telkkarin rinnalle tietokonetta. Tarkoitus olisi hommata jokin hiljainen, mutta melko tehokas kone. Mutta se koneesta. Asiani koskee ennenkaikkea käyttöjärjestelmää. Mitä distroa oikein suosittelisitte. Täytyisi olla helppokäyttöinen ja esim videotoisto pitäisi pystyä aloittamaan helposti. Eikä käynnistysaika saisi olla kovin pitkä.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Media-linux
« Vastaus #1 : 28.02.08 - klo:19.43 »
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Media-linux
« Vastaus #2 : 03.03.08 - klo:17.51 »
mythbuntu

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

vpv

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
  • 3 * Fedora + OpenWRT
    • Profiili
    • Fedora-sivuni
Vs: Media-linux
« Vastaus #3 : 07.03.08 - klo:21.52 »
Jos aiot katsella koneella digitv:tä, niin sitten voin suositella VDR:ää, http://www.cadsoft.de/vdr/. Tosin VDR:n asentaminen vaatii hieman ns. säätäjämentaliteettia, ainakin jos tekee kaiken lähdekoodista alkaen eikä valmiista paketeista. VDR:llä saa koneesta siis tehtyä käytännössä tallentavan digiboksin. Se kuitenkin vaatii joko ns. full feature -DVB-kortin (eli rautapurkavan) tai sitten jonkin softapurku-pluginin, kuten xineliboutputin. Xineliboutputilla saa soitettua myös videot ja muuta mediakeskustyyppistä toimintaa.

Distrolla ei ole niin väliä, ainakin jos käännät kaiken itse sorsista, tosin itse joitakin VDR-paketteja Fedorassa ylläpitävänä suosittelen toki sitä ;) - mutta Fedorassakaan ei ole xineliboutputia toistaiseksi, joten sen joutuu kuitenkin kääntämään itse. Itse olen käyttänyt VDR:ää n. puolitoista vuotta enkä enää palaisi kaupassa myytävien tallentavien digiboksien käyttäjäksi.