Kirjoittaja Aihe: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!  (Luettu 198767 kertaa)

samAnen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #100 : 25.02.09 - klo:14.56 »
Mikähän on ongelma kun peli lähtee kyllä hyvin käyntiin ja pystyn noin viisi minuuttia pelaamaankin mutta sen jälkeen peli vain jumittuu omalta osaltani. Näen siis yhä pelin tapahtumat ja oma hahmoni kyllä ilmestyy peliin mukaan mutta peli ei vastaa enää mihinkään, siis hiiren heilutteluihin eikä näppäimistön paineluihin. Kokeilin ajaa peliä päätten kautta jolloin se kaatuessaan kyllä sammui ja antoi päätteeseen virheen.

Koodia: [Valitse]
dX Error of failed request:  BadMatch (invalid parameter attributes)
  Major opcode of failed request:  42 (X_SetInputFocus)
  Serial number of failed request:  66241
  Current serial number in output stream:  66242
dMuistialueen ylitys


Näytönohjaimena joku integroitu ATI ja pelaillessa ei ole ollut työpöydän tehosteet päällä, eikä kyllä muutu asiat mihinkään vaikka olisikin päällä.
Distrona 8.10 intrepid ibex

Haa, voisin kuvailla omaa ongelmaani samalla tavalla. Eli siis ikkuna muuttuu pienemmäksi (ainakin minun kohdalla), pystyn seuraamaan pelin kulkua mutta en voi komentaa mitään. Eli en voi tehdä mitään, kirjoittaa, liikkua, jne... Tällälailla käy myös OpenArena - pelin kanssa kun pelaan sitä netissä.

Itsellä myös toi 8.10 Ibex ubuntu, ja muistaakseni (tästä en ole lainkaan varma) näyttikseni oli ATI. Tuolta päättestä en ole koittanut suorittaa ohjelmaa - en osaa :) Olen noviisi linuxin maailmassa.
Everyday is a special holiday. With Coke.

tukste

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #101 : 25.02.09 - klo:17.07 »
Itselläni ongelma tavallaan ratkesi kun latasin teeworldsin uusimman version 0.5.1:nen pelin omalta kotisivulta, http://teeworlds.com/
Siitä näppärä tuo uusi versio että ei tarvi edes asentaa, purkaa vain paketin ja käy pelaamaan. Tämä uusi versio ei siis jumita omalla koneellani ollenkaan.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #102 : 25.02.09 - klo:17.29 »
Itsellä myös toi 8.10 Ibex ubuntu, ja muistaakseni (tästä en ole lainkaan varma) näyttikseni oli ATI. Tuolta päättestä en ole koittanut suorittaa ohjelmaa - en osaa :) Olen noviisi linuxin maailmassa.

Komennolla openarena saat ajettua sen päätteessä (löytyy Apuohjelmista (tiedoksi niille jotka eivät vielä tiedä)). :) Ei kovin vaikeaa. ;)
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

ubuntu-linux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #103 : 25.02.09 - klo:20.37 »
Pelaisin enemmänkin, mutta tuo peli aina jämähtää parin minuutin päästä vaikka effektit on poissa päältä :(
Mulla aina ennen meni jumiin peli kun kone yritti laittaa itseään näytönsäästäjälle. Ongelman korjasin laittamalla 1h viiveen näytönsäästäjälle ;D
Nyt on koko säästäjä poistettu eikä jämähtele muulloin kun joku lähettää mesessä viestin.

Mää pelailen nimellä Finland
Selviää helposti missä maassa on 8)
Tulikohan kirotusvirheitä...

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #104 : 25.02.09 - klo:20.45 »
Mää pelailen nimellä Finland
Selviää helposti missä maassa on 8)

Minulla on tapana pelata nimellä Tomppeli [FIN] (tai jotakin sen tapaista), mutten ole nyt pelaillut pitkäääään aikaan Teeeworldsiä...
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

ubuntu-linux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #105 : 25.02.09 - klo:22.32 »
Minulla on tapana pelata nimellä Tomppeli [FIN] (tai jotakin sen tapaista), mutten ole nyt pelaillut pitkäääään aikaan Teeeworldsiä...
Kannattaisko vaihtaa se tälläseksi Tomppeli [FI]
FIN taitaa olla jonkun toisen maan lyhenne kuin suomen. (ainakin minun tietääkseni ja olen usein väärässä :D)
Tulikohan kirotusvirheitä...

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #106 : 25.02.09 - klo:22.34 »
Minulla on tapana pelata nimellä Tomppeli [FIN] (tai jotakin sen tapaista), mutten ole nyt pelaillut pitkäääään aikaan Teeeworldsiä...
Kannattaisko vaihtaa se tälläseksi Tomppeli [FI]
FIN taitaa olla jonkun toisen maan lyhenne kuin suomen. (ainakin minun tietääkseni ja olen usein väärässä :D)

Juu on vain ollut tapana käyttää tuota. :D Voisi vaikka vaihtaa, kun seuraavan kerran pelaan. :)

EDIT: Eli ilmeisesti olet väärässä, sori. ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/FIN
http://en.wikipedia.org/wiki/FI

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1_alpha-3
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1_alpha-2
« Viimeksi muokattu: 25.02.09 - klo:22.37 kirjoittanut Tomppeli »
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

ubuntu-linux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #107 : 25.02.09 - klo:23.25 »
Minulla on tapana pelata nimellä Tomppeli [FIN] (tai jotakin sen tapaista), mutten ole nyt pelaillut pitkäääään aikaan Teeeworldsiä...
Kannattaisko vaihtaa se tälläseksi Tomppeli [FI]
FIN taitaa olla jonkun toisen maan lyhenne kuin suomen. (ainakin minun tietääkseni ja olen usein väärässä :D)

Juu on vain ollut tapana käyttää tuota. :D Voisi vaikka vaihtaa, kun seuraavan kerran pelaan. :)

EDIT: Eli ilmeisesti olet väärässä, sori. ;)
http://en.wikipedia.org/wiki/FIN
http://en.wikipedia.org/wiki/FI

http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1_alpha-3
http://en.wikipedia.org/wiki/ISO_3166-1_alpha-2
Jaahas. Suomen voi siis lyhentää 2 tavalla? Vanha lyhennys oli FI ja uusi on FIN? ???
Tulikohan kirotusvirheitä...

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #108 : 26.02.09 - klo:10.04 »
Ite pelailen satunnaisesti nimella [ubufi] Tuplanolla.

Jaahas. Suomen voi siis lyhentää 2 tavalla? Vanha lyhennys oli FI ja uusi on FIN? ???
Ei vanha, vaan kaksi eri standardia. ;)
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

tukste

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 20
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #109 : 28.02.09 - klo:12.12 »
Mikähän on ongelma kun peli lähtee kyllä hyvin käyntiin ja pystyn noin viisi minuuttia pelaamaankin mutta sen jälkeen peli vain jumittuu omalta osaltani. Näen siis yhä pelin tapahtumat ja oma hahmoni kyllä ilmestyy peliin mukaan mutta peli ei vastaa enää mihinkään, siis hiiren heilutteluihin eikä näppäimistön paineluihin. Kokeilin ajaa peliä päätten kautta jolloin se kaatuessaan kyllä sammui ja antoi päätteeseen virheen.

Koodia: [Valitse]
dX Error of failed request:  BadMatch (invalid parameter attributes)
  Major opcode of failed request:  42 (X_SetInputFocus)
  Serial number of failed request:  66241
  Current serial number in output stream:  66242
dMuistialueen ylitys

Näytönohjaimena joku integroitu ATI ja pelaillessa ei ole ollut työpöydän tehosteet päällä, eikä kyllä muutu asiat mihinkään vaikka olisikin päällä.
Distrona 8.10 intrepid ibex



Pelaisin enemmänkin, mutta tuo peli aina jämähtää parin minuutin päästä vaikka effektit on poissa päältä :(
Mulla aina ennen meni jumiin peli kun kone yritti laittaa itseään näytönsäästäjälle. Ongelman korjasin laittamalla 1h viiveen näytönsäästäjälle ;D
Nyt on koko säästäjä poistettu eikä jämähtele muulloin kun joku lähettää mesessä viestin.

Mää pelailen nimellä Finland
Selviää helposti missä maassa on 8)
Tosta löytyi sitten ratkaisu minunkin ongelmaan, näytönsäästäjään vaan lisää viivettä ja avot, jo pelaa. Tuo uusi versio taitaa sitten itse ymmärtää estää tota näytönsäästäjää käynnistymästä.

samAnen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 70
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #110 : 28.02.09 - klo:12.31 »
Mikähän on ongelma kun peli lähtee kyllä hyvin käyntiin ja pystyn noin viisi minuuttia pelaamaankin mutta sen jälkeen peli vain jumittuu omalta osaltani. Näen siis yhä pelin tapahtumat ja oma hahmoni kyllä ilmestyy peliin mukaan mutta peli ei vastaa enää mihinkään, siis hiiren heilutteluihin eikä näppäimistön paineluihin. Kokeilin ajaa peliä päätten kautta jolloin se kaatuessaan kyllä sammui ja antoi päätteeseen virheen.

Koodia: [Valitse]
dX Error of failed request:  BadMatch (invalid parameter attributes)
  Major opcode of failed request:  42 (X_SetInputFocus)
  Serial number of failed request:  66241
  Current serial number in output stream:  66242
dMuistialueen ylitys

Näytönohjaimena joku integroitu ATI ja pelaillessa ei ole ollut työpöydän tehosteet päällä, eikä kyllä muutu asiat mihinkään vaikka olisikin päällä.
Distrona 8.10 intrepid ibex



Pelaisin enemmänkin, mutta tuo peli aina jämähtää parin minuutin päästä vaikka effektit on poissa päältä :(
Mulla aina ennen meni jumiin peli kun kone yritti laittaa itseään näytönsäästäjälle. Ongelman korjasin laittamalla 1h viiveen näytönsäästäjälle ;D
Nyt on koko säästäjä poistettu eikä jämähtele muulloin kun joku lähettää mesessä viestin.

Mää pelailen nimellä Finland
Selviää helposti missä maassa on 8)
Tosta löytyi sitten ratkaisu minunkin ongelmaan, näytönsäästäjään vaan lisää viivettä ja avot, jo pelaa. Tuo uusi versio taitaa sitten itse ymmärtää estää tota näytönsäästäjää käynnistymästä.
Sama juttu! Mullaki kelpaa pelailla pari tuntia ennen kun jumittaa ;) Kiitoksia neuvoista!
Everyday is a special holiday. With Coke.

ubuntu-linux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 139
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #111 : 03.03.09 - klo:20.45 »
Sama juttu! Mullaki kelpaa pelailla pari tuntia ennen kun jumittaa ;) Kiitoksia neuvoista!
Oho :o Enpäs tiennytkään olevani näin fiksu... ;D

Vinkkinä lisäksi: Jos asennat teeworldsin pakettivarastosta, saat vanhemman version.
Uusimman version hienoilla uusilla tasoilla saa täältä http://teeworlds.com/files/teeworlds-0.5.1-linux_x86.tar.gz
Tulikohan kirotusvirheitä...

Primi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #112 : 08.03.09 - klo:16.40 »
Mikähän on kun avaan Teeworldsin niin yleensä mulla näkyy sama hiiren osoitin kuin työpöydällä ja pystyn vain liikuttamaan sitä. Pelin oma menussa toimiva hiiren osoitin on vasemmassa yläkulmassa paikallaan. Voin vain painaa alt + F4 ja kokeilla uudelleen. Joutuu yleensä rumppaamaan pari kertaa ennen kuin toimii niinkuin pitää.

Tha-Fox

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3315
  • Arch Linux && CentOS
    • Profiili
    • http://kettu.dy.fi
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #113 : 08.03.09 - klo:22.52 »
Onko työpöytätehosteet päällä? Jos on, ni koeta ilman niitä.

jaketyyppi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 94
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #114 : 25.04.09 - klo:15.26 »
Miten noita servuja valitaan? Itse peli mulla toimii mutta se toinen ohjelma, joka on varmaan just joku jolla haetaan servuja ei toimi. Mitä ihmettä teen?

wicke

  • Vieras
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #115 : 04.05.09 - klo:18.28 »
Ei taida olla servu enää ylhäällä. :(

Tuplanolla

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1420
  • Reg. Linux user #423604
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #116 : 04.05.09 - klo:19.09 »
Miten noita servuja valitaan? Itse peli mulla toimii mutta se toinen ohjelma, joka on varmaan just joku jolla haetaan servuja ei toimi. Mitä ihmettä teen?

Toinen ohjelma? Tarkoitatko teeworlds_srv:tä? Se on pelin tekemiseen tarkoitettu, siihen ei tarvitse käyttäjän koskea ;)
Lisää [ratkaistu] ketjun ensimmäisen viestin otsikkoon, kun ongelma ratkeaa!

glone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 35
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #117 : 30.08.09 - klo:15.58 »
niin onkos täällä sitä servua tohon peliin ? kun ei löytyny ku tollane [ubuntu] ja se on salasanalla suojattu :/
AMD 64 X2 3800+ | Asus HD 3450 512mt | 3gb ram | 750gb | Arch Linux KDEmod4 64bit & Win XP P.E |

aleksis-96

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 103
  • Uuje
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #118 : 02.12.09 - klo:17.48 »
peli tiltta kun yritän lopettaa
Pläälälääää!

MetalCowboy

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Teeworlds - Ubuntu Suomella oma serveri!
« Vastaus #119 : 08.12.09 - klo:03.16 »
Peli pyörii hienosti paitsi että äänet ei kuulu...
Ja kun lopetan pelin niin koko kone jää jumiin  :-\