Kirjoittaja Aihe: Asennus/käynistys levyke  (Luettu 2675 kertaa)

henkru

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Asennus/käynistys levyke
« : 09.05.08 - klo:19.47 »
Kone suostuu boottaamaan vain levykkeeltä  vaikka kuinka olen yritänyt saada toimimaan muita. Biossi tunnistaa kyllä cd-aseman ja kovon. Tämän kanssa on sit varmaan pakko elää.
Mutta itse asiaan. Pystyisikö ubuntun asennuksen buuttaa jotenki levykkeeltä ja sen jälkeen kun se on asennettu niin tehdä käynistyslevyke?

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Asennus/käynistys levyke
« Vastaus #1 : 09.05.08 - klo:20.10 »
Kone suostuu boottaamaan vain levykkeeltä  vaikka kuinka olen yritänyt saada toimimaan muita. Biossi tunnistaa kyllä cd-aseman ja kovon. Tämän kanssa on sit varmaan pakko elää.
Mutta itse asiaan. Pystyisikö ubuntun asennuksen buuttaa jotenki levykkeeltä ja sen jälkeen kun se on asennettu niin tehdä käynistyslevyke?

Oletko muuttanut boot valikosta biosissa käynnistyväksi (ensimmäiseksi)cd aseman? muutoksen jälkeen paina f10 näppäintä ja hyväksy muutos niin asetus jää pysyväksi, ja kone buuttaa cd:ltä.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

henkru

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Asennus/käynistys levyke
« Vastaus #2 : 09.05.08 - klo:21.24 »
On testattu. Kone ei boottaa edes kovolta vaikka siellä on tällä hetkellä WinXP.

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Asennus/käynistys levyke
« Vastaus #3 : 09.05.08 - klo:21.30 »
On testattu. Kone ei boottaa edes kovolta vaikka siellä on tällä hetkellä WinXP.

Kerrotko koneesi tiedot mahdollisimman tarkkaan, mitä yrität asentaa, versiotiedot, olisi helpompi auttaa.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

juyli

  • Vieras
Vs: Asennus/käynistys levyke
« Vastaus #4 : 09.05.08 - klo:22.30 »
On testattu. Kone ei boottaa edes kovolta vaikka siellä on tällä hetkellä WinXP.

Levyke taitaa nykypäivänä olla liian pieni media. Ubuntu-asennus on suoritettavissa monella tapaa:
https://help.ubuntu.com/community/Installation
Ehkä juuri sinun tapauksessasi https://help.ubuntu.com/community/Installation/FromWindows
Mutta jäähän yhä vielä muitakin vaihtoehtoja tarjolle.
Jo aiemmin mainittu mahdollisimman tarkka informaatio laitteistostasi, helpottaisi tarkempien ohjeiden tarjoamisen.

henkru

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 34
    • Profiili
Vs: Asennus/käynistys levyke
« Vastaus #5 : 09.05.08 - klo:23.28 »
Hymm vika taittaa olla joku emossa tai prossussa.
Tämmöstä heitti. Päivitin biossin, txt kyllä hävisi, mutta kone ei boottaa edeleenkään cd-asemalta tai kiintolevyltä.

Edit.
Pakettikone: Fujitsu Siemens SCENIC D (i845D)
Koneen tietoja
Suoritin: Intel P4 2.0 Ghz
Emolevy: ??
Kiintolevy: IDE 20Gb
RAM: DDR1 512Mt + 256Mt
CD-Asema on joku vanha.

Kovo ja cd-asema on jumpattu mastereiksi ja molemmat omassa IDE-johdossa



« Viimeksi muokattu: 09.05.08 - klo:23.37 kirjoittanut henkru »

Jaune

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 481
    • Profiili
Vs: Asennus/käynistys levyke
« Vastaus #6 : 10.05.08 - klo:00.00 »
http://sourceforge.net/projects/btmgr/

Purkkaratkaisu, mutta voisi toimia  ::)