Kirjoittaja Aihe: Hei, auttakaas(windowsin palautus/asennus)  (Luettu 5478 kertaa)

Windows98

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Hei, auttakaas(windowsin palautus/asennus)
« : 12.02.08 - klo:20.19 »
Eli asensin Ubuntun. Nyt haluaisin kuitenkin asentaa WIndowsin takaisin. ELi mites se onnistuisi? Olen aloittelija, eli selkeät neuvot. Minulla on WIndows Vistan päivitysversiolevyke 32-bittinen. Eli haluan asentaa windowsin takaisin!
« Viimeksi muokattu: 12.02.08 - klo:20.57 kirjoittanut Ilokaasu »

Windows98

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas
« Vastaus #1 : 12.02.08 - klo:20.33 »
OLen siis asentanut koko kiintolevylle Ubuntun ja haluaisin vaihtaa sen VIstaksi. Minulla on vistan päivityslevyke, eli onnistuuko asennus? Neuvoja, auttakaas!

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas
« Vastaus #2 : 12.02.08 - klo:20.37 »
Jos sinulla on vain päivityslevyke, se vaatinee XP:n asennuslevyn tai sitten XP:n asennuspartition käytön ensiksi ja vielä ne miljoona XP-päivitystä, ennen kuin ajat Vista-päivityksen.

Onnea  ;D miljoonan rebootin kanssa

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Windows98

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas
« Vastaus #3 : 12.02.08 - klo:20.42 »
Jos sinulla on vain päivityslevyke, se vaatinee XP:n asennuslevyn tai sitten XP:n asennuspartition käytön ensiksi ja vielä ne miljoona XP-päivitystä, ennen kuin ajat Vista-päivityksen.

Onnea  ;D miljoonan rebootin kanssa

T:Jallu59

Eli tarkoitatko, että minun pitää hankkia XP:levyke? Mistä minä sellaisen revin... Ei olisi pitänyt asentaa Ubuntua...

Jallu59

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3430
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas
« Vastaus #4 : 12.02.08 - klo:20.48 »
Koneessasi saatta olla myös ns. recovery-osio, jolla saat koneen siihen tilaan, kun se oli kaupasta ostettaessa.. Muussa tapauksessa sinun pitänee se XP-levy hankkia.

T:Jallu59
Jari J. Lehtinen, Wanhempi (iki?)tietoteekkari & tietotekniikkakonsultti Turust, P4-HT / 3,0 GHz, Intel945 IGP 226MB & 4GBram & UbuntuStudio 14.04. Toshiba Satellie 50-C, i5 dual-core 2,3GHz, ubuntu-mate 16.04 LTS

Windows98

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas
« Vastaus #5 : 12.02.08 - klo:20.51 »
Koneessasi saatta olla myös ns. recovery-osio, jolla saat koneen siihen tilaan, kun se oli kaupasta ostettaessa.. Muussa tapauksessa sinun pitänee se XP-levy hankkia.

T:Jallu59

ENtäs sitten kun minulla on XP-levy. Eli anna neuvot seuraavia vaiheita varten. Eli sitten kun XP-levyke on mulla, niin mitä teen.

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Hei, auttakaas
« Vastaus #6 : 12.02.08 - klo:20.56 »
Asennat sen. Päivität sen (Service Packit ja muut) ja vasta sitten päivität sen päälle Vistan.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Windows98

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas
« Vastaus #7 : 12.02.08 - klo:20.57 »
Asennat sen. Päivität sen (Service Packit ja muut) ja vasta sitten päivität sen päälle Vistan.

SOri, tyhmä kysymys. Mutta Syötän vaan XP levyn sisään kun käynnistän koneen? VAi sitten kun olen Ubuntun työpöydälä  ???

Ville Pöntinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2078
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas(windowsin palautus/asennus)
« Vastaus #8 : 12.02.08 - klo:20.59 »
Enneku paat konees pääl.

peran

  • Vieras
Vs: Hei, auttakaas
« Vastaus #9 : 12.02.08 - klo:21.00 »
Eikö tällainen keskustelu olisi järkevämpää käydä jossain Windows-foorumilla ennemmin kuin Linux-foorumilla.

Tosin antaisin ehkä minäkin neuvoja, jos olisin itse joskus ko. operaation tehnyt, mutta suuntaukseni on kuitenkin tehdä juuri päinvastaisia operaatioita, joten kokemusta ei ole.

P.S. Saatat XP-levyn kaveriksi tarvita myös Lisenssitarraa.  :P

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas
« Vastaus #10 : 12.02.08 - klo:21.05 »
SOri, tyhmä kysymys. Mutta Syötän vaan XP levyn sisään kun käynnistän koneen? VAi sitten kun olen Ubuntun työpöydälä  ???

Lue manuaalista.

Klapikone

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 104
  • ubuntu 7.10 ja 8.10
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas(windowsin palautus/asennus)
« Vastaus #11 : 12.02.08 - klo:22.26 »
Miksi ihmeessä yrität vaihtaa takaisin windowsiin ? Linux toimii paljon  paremmin kun vaan  pääset alkuun.  ;)
ad augusta per angusta

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11433
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Hei, auttakaas(windowsin palautus/asennus)
« Vastaus #12 : 13.02.08 - klo:09.38 »
No sen levyn voit pistää sisään millon vaan, Jos olet jo käynnistänyt Ubuntun niin voit laittaa sen sittenkin sisään, mutta sinun pitää käynnistää uudestaan. Ottamatta levyä pois.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

Speedy G

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 216
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas(windowsin palautus/asennus)
« Vastaus #13 : 13.02.08 - klo:11.34 »
Tuo se aparaatti mulle ja 100€ rahaa ni laitan sen visvan takas. Aikaa siinä palaa ja siksi tuollainen hinta.
Hai-saappaat ja Hankkijan lippis = Juntti Hämeen takamettistä :D

Windows98

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas(windowsin palautus/asennus)
« Vastaus #14 : 15.02.08 - klo:21.29 »
Tuo se aparaatti mulle ja 100€ rahaa ni laitan sen visvan takas. Aikaa siinä palaa ja siksi tuollainen hinta.

Sain itse asennettua Vistan takaisin. Aihe lukkoon ->

juyli

  • Vieras
Vs: Hei, auttakaas(windowsin palautus/asennus)
« Vastaus #15 : 15.02.08 - klo:22.29 »
Sain itse asennettua Vistan takaisin. Aihe lukkoon ->
Vaikka Vistan asennus tuskin Linux-palstoilla paljoakaan kiinnostaa, voisit kertoa, kuinka ongelmasi ratkaisit.
Samalla voisit lisätä alkuperäiseen otsikkoon avainsanan [ratkaistu].
Asensin Windows 98SE:n huvikseni eräälle koneelle Linux:in rinnalle. Verkkoasetuksia ei tuolle käyttöjärjestelmälle kuitenkaan tehty monista ymmärrettävistä syistä.

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: Hei, auttakaas(windowsin palautus/asennus)
« Vastaus #16 : 15.02.08 - klo:23.04 »
Kun noita kokeiluja hetken mielijohteesta tekee niin kannattaisi ehkä ensin  uhrata hetki ja tutkia miten mahdollinen palautus tapahtuu, ettei tarvi panikoida, läheskään kaikkien koneiden mukana ei tule asennus levykkeitä vaan ne täytyy itse polttaa. Ei ole mitenkään varmaa että palautus osio on säilynyt harrastamisen jälkeen kunnossa.