Ei tainnut alunperinkään toimia ja tuuppasi jakoon ilman testaamista . Tälläisiin ei mielestäni olisi kyllä varaa.
Höh!
Hyvä huomata, että täällä keskustellaan näinkin aktiivisesti Fedorasta, piti minunkin sitten rekisteröityä
Tein tosiaan paketointimokan openoffice.org-voikon kanssa, pahoittelut siitä. Syynä oli se, että Fedora Rawhiden (eli tulevan Fedora 9:n) OpenOfficea on patchatty siten, että OpenOfficen laajennokset voidaan purkaa. Tuollainen .oxt-tiedostohan on periaatteessa zip-paketti, joka sisältää kirjastotiedoston ja muutaman XML-tiedoston. Fedora 7:ssa ja 8:ssa tätä patchia ei kuitenkaan vielä ole.
Paketoin alunperin kaikkiin jakeluversioihin tuon purkamattoman .oxt-tiedoston, mutta review-vaiheessa minua pyydettiin purkamaan se. Kuitenkaan edes reviewer ei huomannut, että tällöin laajennos ei toimisi vakaissa jakeluversioissa. Minä taas en testannut pakettia, koska olin testannut sen aiemmin, kun käytin vielä .oxt-tiedostoa ja oletin, että laajennos toimisi myös purettuna, kun niin kerran sanotaan. Ei olisi pitänyt olettaa - ja täytyy jatkossa testata paketit paremmin. Paketin rikkinäisyys jäi minulta huomaamatta myös siksi, että en käytä OO.o:ta itse kovin aktiivisesti, olen enemmän LaTeX- ja Beamer-käyttäjä. (Sivumennen sanoen, tuo rikkinäinen paketti oli updates-testingissä viikon, mutta en silti saanut keneltäkään raporttia siitä, että se ei toimi...)
Viime yönä oli tullut viestiä, että korjatut paketit on nyt laitettu updates-repositoryyn, ne on varmaan saatavissa n. vuorokauden sisällä, kunhan mirrorit synkronoituu.