Kirjoittaja Aihe: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa  (Luettu 11436 kertaa)

-JPa-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #20 : 06.02.08 - klo:15.13 »
Oon mä sitä lukenu mutta kun pää on tietoa täynnä niin ne palaset ei löydä enään toisia.

Dalai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
    • Laamat.com
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #21 : 06.02.08 - klo:21.40 »
Minulla on 32 bittinen kone eikä tuo Java plugini todellakaan mene tuonne Firefoxiin. Toi pluginreg.dat on java osalta tyhjä. Olen tehnyt kaikki temput mitä tässä on mainittu ja muutakin hauskaa. Plugin on $HOME/.mozilla/plugins/ hakemistossa. Javoista on kummatkin 1.5 ja 1.6, joista 1.5 on tällä hetkellä aktiivisena. Alusta on KUbuntu 7.10.

Ongelma on, että Java plugin ei näy tuolla pluginreg.dat tiedostossa eli jotenkin asennus on mennyt kuralle. Olen yrittänyt kaikki kikat tuolta Ubuntu restricted formats Java osiosta, tästä threadista ja alan olemaan hieman epätoivoinen tämän kanssa. Aikaisemmin ei ole javan kanssa ollut tälläisiä ongelmia, mutta silloin olenkin käyttänyt normaalia Ubuntua  ;D.

Olisiko tarjota vinkkejä mistä tietää mikä on vialla ja miten ehkä korjata asia?

suska

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #22 : 06.02.08 - klo:21.47 »
No, tästä ei ehkä ole muille ratkaisuksi, mutta itse sain homman pelittämään näin:
Asensin winen, ja winen kautta winukka-firefoxin.
Yllättäin sitten se pyysi hakemaan plugineja, ja ne haettuani alkoi linukan puolellakin kettu toistamaan kaikki video- ja musiikkimuodot.
Sitä ennen olin yrittänyt lähes kaikkia täältä haulla löytämiäni ohjeita, mutta ei vain suostunut toimimaan, ja aina ku yks media (esim Youtube) alko pelittämään ni joku toinen sitten katos. Tai päinvastoin.
En tiedä miksi näin, mutta edelleen, pääasia että toimii

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #23 : 06.02.08 - klo:21.59 »
Minulla on 32 bittinen kone eikä tuo Java plugini todellakaan mene tuonne Firefoxiin. Toi pluginreg.dat on java osalta tyhjä. Olen tehnyt kaikki temput mitä tässä on mainittu ja muutakin hauskaa. Plugin on $HOME/.mozilla/plugins/ hakemistossa. Javoista on kummatkin 1.5 ja 1.6, joista 1.5 on tällä hetkellä aktiivisena. Alusta on KUbuntu 7.10.
.
.
Olisiko tarjota vinkkejä mistä tietää mikä on vialla ja miten ehkä korjata asia?

Oletko kokeillut komentoa
Koodia: [Valitse]
sudo update-alternatives --config javaMuutenkin olisi hyvä tutkailla mitä tuolla komennolla
sudo update-alternatives --config +2xtabulaattori löytyy ;)
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

-JPa-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #24 : 07.02.08 - klo:09.51 »
Lainaus
There is only 1 program which provides java
(/usr/bin/gij-4.2). Nothing to configure.
Noin sanottiin kun kirjotin
Koodia: [Valitse]
sudo update-alternatives --config java

Tuo java tuli .bin tiedostona enkä nyt osaa asentaa sitä. Millä ohjelmalla se aukee?

gdm

  • Sitä saa mitä tilaa...
  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4363
    • Profiili
    • Keskustelualueiden säännöt
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #25 : 07.02.08 - klo:10.48 »
@-JPa-, Mitäs sanoo komento
apt-cache policy sun-java6-plugin flashplugin-nonfree

Jos ei ole asennettu,
niin asenna, samaan syssyyn voit asentaa flash pluginin,
sudo apt-get install sun-java6-plugin flashplugin-nonfree
Lisää [Ratkaistu] aloitusviestiin jos ongelmasi selviää!
Saamasi tuki on ilmaista, joten älä vaadi tai uhkaile saadaksesi apua!

-JPa-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #26 : 07.02.08 - klo:11.26 »
@-JPa-, Mitäs sanoo komento
apt-cache policy sun-java6-plugin flashplugin-nonfree


Koodia: [Valitse]
sun-java6-plugin:
  Asennettu: (ei mitään)
  Ehdokas: 6-03-0ubuntu2
  Versiotaulukko:
     6-03-0ubuntu2 0
        500 http://fi.archive.ubuntu.com gutsy/multiverse Packages
flashplugin-nonfree:
  Asennettu: 9.0.48.0.2+really0ubuntu12
  Ehdokas: 9.0.48.0.2+really0ubuntu12
  Versiotaulukko:
 *** 9.0.48.0.2+really0ubuntu12 0
        500 http://fi.archive.ubuntu.com gutsy/multiverse Packages
        100 /var/lib/dpkg/status
Tommonen teksti tuli.

juyli

  • Vieras
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #27 : 07.02.08 - klo:11.27 »
Plugin on $HOME/.mozilla/plugins/ hakemistossa.
Tuo ei ole oikea paikka, vaikka teoriassa voisi ehkä toimia. Kuten jo kerrottu libjavaplugin_oji.so on mozilla/firefoxin/muu www-selain plugins -hakemistossa (tai siinä plugin-hakemistossa, joka on firefoxissa määritelty pluginhakemistoksi) vain linkki todelliseen java-hakemistoissa olevaan libjavaplugin_oji.so tiedostoon. Ohjeet pluginien manuaaliseen asennukseen löytyvät yhä edelleen: http://plugindoc.mozdev.org
Vaikka paketinhallinta tekeekin hommat automaattisesti, on yhä tuo toimintaperiaate sama.

Dalai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
    • Laamat.com
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #28 : 08.02.08 - klo:10.22 »
Plugin on $HOME/.mozilla/plugins/ hakemistossa.
Tuo ei ole oikea paikka, vaikka teoriassa voisi ehkä toimia. Kuten jo kerrottu libjavaplugin_oji.so on mozilla/firefoxin/muu www-selain plugins -hakemistossa (tai siinä plugin-hakemistossa, joka on firefoxissa määritelty pluginhakemistoksi) vain linkki todelliseen java-hakemistoissa olevaan libjavaplugin_oji.so tiedostoon. Ohjeet pluginien manuaaliseen asennukseen löytyvät yhä edelleen: http://plugindoc.mozdev.org
Vaikka paketinhallinta tekeekin hommat automaattisesti, on yhä tuo toimintaperiaate sama.

No tuota sehän tuosta unohtui, mutta kyllähän ne tuolla hakemistossa ovat. Valitettavasti tuo pakettienhallinnan kautta asennettu ei toimi, eikä toimi manuaalisesti asennettukaa, enkä tuota Wineä haluaisi laittaa... Tutkailen illalla noita komentoja, mitä tulostavat, kunhan pääsen omalle koneelle. Joka tapauksessa toi flässi (toimii) on samassa paikassa kuin toi java plugin, mutta joku mättää, koska toi ...reg.dat file ei ole generoitunut, joten se ei edes yritä käyttää tota pluginia huolimatta missä hakemistossa se on...

Mikäli nämä olisivat kopioitu jotenkin väärin, luottaisin tähän varoitukseen ym. linkistä löytyvissä ohjeissa: Important! Do not copy the plugin to your plugins directory. If you do, Mozilla will crash any time you attempt to view a page containing a Java applet. Tämähän olisi jo täydellisen hyvä merkki...

Edit:
Toi cache policy sanoo, että sun-java6-plugin on asennettu ja se on samaa versiota mitä on tarjolla.
update-alternatives --config java sanoo, että versio 6 on käytössä.

Kaikki näyttäisi siis olevan OK  ::)
« Viimeksi muokattu: 08.02.08 - klo:21.13 kirjoittanut Dalai »

antti64

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 90
    • Profiili
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #29 : 09.02.08 - klo:17.43 »
Mitä ihmeen vikaa Javassa, on että sitä ei vieläkään saada toimimaan.
Kertokaa mistä löytyy  sun-java6-plugin?

Antti
Ubuntu 12.04. HTC desire HD ja Android 2.3

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #30 : 09.02.08 - klo:18.33 »
Mitä ihmeen vikaa Javassa, on että sitä ei vieläkään saada toimimaan.
Kertokaa mistä löytyy  sun-java6-plugin?

Antti


Ubuntu restricted extras paketti täytyy asentaa lisää/poista sovelluksestä valikosta other (muut) löytyy.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Dalai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
    • Laamat.com
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #31 : 10.02.08 - klo:19.06 »
No lähtihän pelittämään. Minulla oli linkitetty väärä versio pluginista tuonne /home/[USER]/.mozilla/plugins hakemistoon.

Kun selaimen käynnisti komentoriviltä ja meni sellaiselle sivulle, jolla tarvittiin Java pluginia, firefox tulosti komentoriville cannot create factory tms. Eli se löysi sen, mutta ei ollut yhteensopiva käytössä olevan javan kanssa. Kannattaa näkyy olla tarkkana, kun on useampi versio koneella, että muistaa linkittää oikean pluginin.

-JPa-

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 58
    • Profiili
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #32 : 11.02.08 - klo:15.16 »
Important! Do not copy the plugin to your plugins directory. If you do, Mozilla will crash any time you attempt to view a page containing a Java applet. Tämähän olisi jo täydellisen hyvä merkki...

Mulla kaatuu juuri tuo mozilla kun yritän mennä youtubeen.

Dalai

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5
    • Profiili
    • Laamat.com
Vs: Java ongelmia Ubuntu 7.10:ssa
« Vastaus #33 : 11.02.08 - klo:21.49 »
Important! Do not copy the plugin to your plugins directory. If you do, Mozilla will crash any time you attempt to view a page containing a Java applet. Tämähän olisi jo täydellisen hyvä merkki...

Mulla kaatuu juuri tuo mozilla kun yritän mennä youtubeen.

Youtube käyttää flashia eikä javaa, joten tuo ei päde tässä yhteydessä. Lisäksi flashia ei linkitetä plugins hakemistoon vaan se kopioidaan sinne, joten nyt on jossain muualla vikaa kuin Javassa.
http://plugindoc.mozdev.org/linux.html#Flash