Kirjoittaja Aihe: HP:n tulostus-softa ei asennu (enää ?!?) [Korjauspäivitys julkaistu]  (Luettu 2406 kertaa)

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Eli pohjustukseksi; olen tehnyt tämän monta kertaa aikaisemminkin ja myös samalle koneelle ja samalle kokoonpanolle, sama ubuntu-versio jne. HP:n tulostus-ohjelmisto on siis aikaisemmin asentunut ok. (http://hplip.sourceforge.net/downloads.html)

Nyt herjaa tällaista vaikka mitä tekisi
Koodia: [Valitse]
DEPENDENCY AND CONFLICT RESOLUTION
----------------------------------
Running 'sudo apt-get install --yes --force-yes build-essential build-essential python2.5-dev libcupsys2-dev cupsys-bsd libusb-dev libtool libjpeg62-dev openssl libsnmp9-dev python-qt3 python-reportlab libsane-dev python-imaging libsane'
Please wait, this may take several minutes...
error: Package install command failed with error code 100
Would you like to retry installing the missing package(s) (y=yes*, n=no, q=quit)
« Viimeksi muokattu: 06.02.08 - klo:01.44 kirjoittanut ked »

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: HP:n tulostus-softa ei asennu (enää ?!?)
« Vastaus #1 : 31.01.08 - klo:07.40 »
Mikäs hp sulla on?

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: HP:n tulostus-softa ei asennu (enää ?!?)
« Vastaus #2 : 31.01.08 - klo:07.47 »

I Svärd

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 297
    • Profiili
Vs: HP:n tulostus-softa ei asennu (enää ?!?)
« Vastaus #3 : 31.01.08 - klo:08.53 »
Anteeksi vaan kun ehdottelen näin alkeellista keinoa, oot kyllä kokeilluki varmaan mutta mulla toimii sellanen konsti et tulostin irti, sit poistaa tulostimen, kone pyörryksiin ja tulostin kiinni kone tajuihinsa ja tulostimeen virrat päälle, pitäis yläpalkissa ehdotella jotain. Tämä siis 7,10'ssä toimii mulla. aiemmin saikin taistella mut homma helpottu jonkun päivityksen jälkeen.

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: HP:n tulostus-softa ei asennu (enää ?!?)
« Vastaus #4 : 31.01.08 - klo:23.02 »
Anteeksi vaan kun ehdottelen näin alkeellista keinoa, oot kyllä kokeilluki varmaan mutta mulla toimii sellanen konsti et tulostin irti, sit poistaa tulostimen, kone pyörryksiin ja tulostin kiinni kone tajuihinsa ja tulostimeen virrat päälle, pitäis yläpalkissa ehdotella jotain. Tämä siis 7,10'ssä toimii mulla. aiemmin saikin taistella mut homma helpottu jonkun päivityksen jälkeen.

Kyseinen tulostin on sen verran uusi, että Ubuntu 7.10 ei vielä sitä suoraan tue - täytyy asentaa HP:n sivuilta haetut ajurit erikseen. Ongelma on, että ajureiden asennus ei mene läpi. Tulostimen kytkemisestä ei ole mitään hyötyä ennen kun kyseinen ohjelmisto on asennettu.

Mulla oli koneella muuta softaa välillä, eli on kyse puhtaalta pöydältä asennetusta järjestelmästä. En vain ole keksinyt mitä erilaista koneessa nyt on kun viime kerralla..... hmm, täytyy varmaan seuraavaksi kokeilla jos ottaa näytön tehosteet pois päältä. Ovat aiheuttaneet joskus ongelmia muihinkin ohjelmiin.

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: HP:n tulostus-softa ei asennu (enää ?!?)
« Vastaus #5 : 01.02.08 - klo:07.16 »
No nyt tuli uusia havaintoja.

Kokeilin ajaa asennusta läpi live-cd:llä - ei onnistu silläkään, eli asennus ei toimi edes "puhtaalla" Ubuntulla. Onkohan nyt kyse jostain sellaisesta että HP:lla on joku palvelin alhaalla ja paketti ei siksi saa ladattua jotain tärkeää osaa?? Jos on, niin on ollut jo monta päivää...

Onko kukaan muu lähiaikoina yrittänyt ajaa kyseistä asennusta läpi?

Ked

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 394
    • Profiili
Vs: HP:n tulostus-softa ei asennu (enää ?!?)
« Vastaus #6 : 06.02.08 - klo:01.43 »
Korjauspäivitys tipahti tänään, eli vika näytti olleen toisessa päässä. :D