Kirjoittaja Aihe: Mikä kännykkä Ubuntuun!  (Luettu 1907 kertaa)

Daneli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1037
  • Red Hat Chili Peppers
    • Profiili
    • www.daneli.org
Mikä kännykkä Ubuntuun!
« : 16.02.08 - klo:16.01 »
Tässä olen matkapuhelin ostoksilla, mikä puhelin toimisi parhaiten Ubuntun kanssa? Bluetoothit ja etc. Ajurit voisivat olla sellasia että ne menis heittämällä ja mummonikin osaisi käyttää. Kuvien siirtäminen kännykältä kai se tärkein ominaisuus.

Marbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 427
    • Profiili
    • Toimi.org
Vs: Mikä kännykkä Ubuntuun!
« Vastaus #1 : 16.02.08 - klo:16.23 »
Ainakin Nokia N73 pelittää suoraan. Senkun törkkää kännykän johdolla koneeseen ja valitsee mitä haluaa tehdä. (Puhelimeen tulee jokin valikko)

Linux user #460798

jumbo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 27
    • Profiili
Vs: Mikä kännykkä Ubuntuun!
« Vastaus #2 : 17.02.08 - klo:21.36 »
Itsellä on Sony Ericsson K800 toiminut erittäin hyvin (siis helposti) Ubuntun kanssa, tosin kyseistä mallia ei taideta enää myydä... Mutta luulisin muidenkin SE:itten toimivan. K800 on toiminut myös modeemina Ubuntussa ja hyvin toimi 384kt/s nopeudella. Olen myös Nokian N73:a käyttänyt Ubuntussa ja hyvin toimi.

SuperOscar

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4000
  • Ocatarinetabellatsumtsum!
    • Profiili
    • Legisign.org
Vs: Mikä kännykkä Ubuntuun!
« Vastaus #3 : 17.02.08 - klo:21.44 »
Nokian N81:ta kokeilin tänään ensin USB-letkulla: puhelimeen tuli valikko, jonka mukaan piti valita moodi. Valitsin tiedonsiirtotilan, jolloin puhelin ilmoitti toisen sovelluksen käyttävän muistikorttia...?! Ei kertonut, mitä minun pitäisi asialle tehdä.Ei siis onnistunut.

Bluetoothin kautta sen sijaan ei ollut ongelmia, kunhan ensin tajusin, mitä koodia puhelin ja KDE:n bluetooth-moduuli oikein vaativat :)
pöytäkone 1, kannettavat 1–3: Debian GNU/Linux 12; pöytäkone 2: openSUSE Tumbleweed; NUC: openSUSE Leap 15.5; RPi 1: FreeBSD 14-RELEASE; RPi 2: LibreELEC 11