Kirjoittaja Aihe: kuinka? kde:ssä automaattiset varmuuskopiot (~) piiloon  (Luettu 4715 kertaa)

aapo

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 195
    • Profiili
Kde tekee (tai kukas niitä oikeastaan tekee?) tuollaisia automaattisia varmuuskopioita, joilla on sama nimi kuin itse tiedostolla, mutta päättyy tildeen, eli matoon ~.
Ihan kivaa kai, mutta esim. työpöydällä olevat muistilappujen yms.varmuuskopiotiedostot puurouttaa liikaa.
Eli millä ne voi piilottaa automaattisesti? Tai vaikkapa (jossakin tapauksessa) jättää jopa tekemättä?

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: kuinka? kde:ssä automaattiset varmuuskopiot (~) piiloon
« Vastaus #1 : 26.01.08 - klo:13.57 »
Ei mun kde tuommoista tee. KNotesissa ei näköjään voi määrätä varmuuskopioista. Mitäköhän KNotes käyttää editorikomponenttina? Kokeile muokata ohjelman Kate asetuksia, Editori, Avaus ja tallennus varmuuskopiointiasetuksia. Saattaa auttaa...

Käy läpi varmuuskopiotiedostoja tekevien ohjelmien asetukset. Joissakin voi ehkä myös valita hakemiston, jonne varmuuskopiot tallennetaan. Esim. /home/tunnus/varmuuskopiot voisi olla kätevä paikka.

mv *~ /home/tunnus/varmuuskopiot/

antaa ensiapua
« Viimeksi muokattu: 26.01.08 - klo:14.00 kirjoittanut MikkoJP »

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: kuinka? kde:ssä automaattiset varmuuskopiot (~) piiloon
« Vastaus #2 : 26.01.08 - klo:14.09 »
Laita vaikka kcron tietyin väliajoin siivoamaan noita.
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

Hookki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
  • Kubuntu 10.10
    • Profiili
Vs: kuinka? kde:ssä automaattiset varmuuskopiot (~) piiloon
« Vastaus #3 : 26.01.08 - klo:15.28 »
Ainut ohjelma jonka olen huomannut noita tekevän on Kate. Ne saa piilotettua vaihtamalla prefixiksi pisteen osoitteessa: settings -> configure kate -> Open/Save. Samasta paikasta voi myös kytkeä varmuuskopiot kokonaan pois päältä.

MikkoJP

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1148
  • iBook 600 MHz + Debian 4.0
    • Profiili
Vs: kuinka? kde:ssä automaattiset varmuuskopiot (~) piiloon
« Vastaus #4 : 26.01.08 - klo:20.15 »
Ainut ohjelma jonka olen huomannut noita tekevän on Kate. Ne saa piilotettua vaihtamalla prefixiksi pisteen osoitteessa: settings -> configure kate -> Open/Save.

Yleensä konffaustiedostot alkavat pisteellä, vaarana noin konffitiedostojen korvaaminen omien tekstien varmuuskopioilla.

Hookki

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 23
  • Kubuntu 10.10
    • Profiili
Vs: kuinka? kde:ssä automaattiset varmuuskopiot (~) piiloon
« Vastaus #5 : 27.01.08 - klo:10.45 »
Yleensä konffaustiedostot alkavat pisteellä, vaarana noin konffitiedostojen korvaaminen omien tekstien varmuuskopioilla.

Sen takia tuossa onkin tuo suffix ;)

EDIT:
Tarkennetaan vielä että ".conffitiedosto":sta tulisi näin "..conffitiedosto~" varmuuskopio.
« Viimeksi muokattu: 27.01.08 - klo:10.46 kirjoittanut Hookki »