Kirjoittaja Aihe: Eclipse ja VE  (Luettu 3411 kertaa)

MMake

• Käyttäjä
    • Profiili
Eclipse ja VE
« : 20.01.08 - klo:20.57 »
Voisiko joku vääntää nyt Linux ohjelmointia aloittelevalle miehelle rautalankaohjeet tuosta VE:n asennuksesta. Eclipsen versio on 3.3.1.1. Tein asennuksen VE-FAQ:n mukaan ja ei toimi. Voiko joku tehdä ihan helvetin yksinkertaisen ohjeen millä sen saa toimimaan, tai heitän seuraavaksi deleten tälle ubuntulle ja käynnistän taas tutun builderin tuolta wintoosan puolelta =)

Tällä hetkellä listalta ei löydy "Open with Virtual .....", eli se ei todennäköisesti ole asentunut, vaikka tein kaiken sen FAQ:n mukaan, mikä tuolta eclipsen sivujen kautta VE:sta löytyy. Omaa tyhmyyttä, vai mikä lienee?

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
Vs: Eclipse ja VE
« Vastaus #1 : 20.01.08 - klo:21.36 »
Voisiko joku vääntää nyt Linux ohjelmointia aloittelevalle miehelle rautalankaohjeet tuosta VE:n asennuksesta.

eclipse ei ole ehkä paras mahdollinen ympäristö muiden kuin java-pohjaisten sovellusten tekemiseen ja java-ohjelmointi ei ihan sellaisenaan ole linux-ohjelmointia.

Voiko joku tehdä ihan helvetin yksinkertaisen ohjeen millä sen saa toimimaan,

en ainakaan minä, koska minä en sitä käyttäisi, vaan valitsisin gui-builderin käyttämäni gui-toolkitin perusteella.

tai heitän seuraavaksi deleten tälle ubuntulle ja käynnistän taas tutun builderin tuolta wintoosan puolelta =)

siitä vaan minun puolestani. tosin ei builderin käyttäminen windowsissakaan ole ihan sitä linux-ohjelmointia jota olit kuulemma aloittelemassa.
Janne

MMake

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #2 : 20.01.08 - klo:21.41 »
Voisiko joku vääntää nyt Linux ohjelmointia aloittelevalle miehelle rautalankaohjeet tuosta VE:n asennuksesta.

eclipse ei ole ehkä paras mahdollinen ympäristö muiden kuin java-pohjaisten sovellusten tekemiseen ja java-ohjelmointi ei ihan sellaisenaan ole linux-ohjelmointia.

No ehkä ymmärsit mitä ajoin takaa tuolla asialla. Tosin pilkkua on varmaan perunan siisti nussia näin netissä ja vielä moderaattorina. Miten te oikeasti jaksatte itsenne kanssa.. Tai ehkä sitä jaksaa, kun vain netissä voi näsäviisastella noin... *vink*

Eli Java-ohjelmoinnista Linuxin puolella kysymys. Edelleenkin se VE:n asennus tökkii. Jostain syystä se ei suostu ilmestymään sinne eclipseen vaikka teen kaiken omasta mielestä oikein FAQ:n mukaan.

« Viimeksi muokattu: 20.01.08 - klo:21.43 kirjoittanut MMake »

janne

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #3 : 20.01.08 - klo:23.23 »
No ehkä ymmärsit mitä ajoin takaa tuolla asialla.

itse asiassa en ymmärtänyt. puhuit linux-ohjelmoinnista ja mainitsit eclipsen ja ve:n. minulla ei ollut mitään vihjettä siitä, missä kohtaa viestiäsi et puhunut siitä mitä oikeasti halusit. jos lähtötiedot ovat ristiriidassa, pitää joko kysyä tarkennusta tai arvata jotain. arvasin näemmä väärin.

Tosin pilkkua on varmaan perunan siisti nussia näin netissä ja vielä moderaattorina.

ihan tarkalleen ottaen minä en näsäviisastellut vaan sanoin miten asia mielestäni on.

mitä puolestaan moderaattorin hommiin tulee, niin mielipiteeni ovat omiani eivätkä edusta foorumin ylläpidon yleistä kantaa, enkä mielestäni ole koskaan niin väittänytkään. itse asiassa tämä on syy miksi olisin halunnut, ettei moderointioikeudet edes näkyisi missään. eipä silti, moderaattorina sitä on tietyllä tapaa vastuussa foorumin sisällöstä ja mielellään sitä näkisi yksiselitteisiä ja asiallisia kysymyksiä joissa kerrotaan mikä tarkalleen ottaen on ongelmana, mitä sen ratkaisemiseksi on tehty ja mitä siitä seurasi. tämä vain siksi, että auttaminen ylipäätään olisi helpompaa ja tuurilla muutkin käyttäjät hyötyisivät käydystä keskustelusta koska se löytyisi helposti haulla oikeiden avainsanojen löytyessä viestistä.

vaikka osa keskusteluista onkin edellisen kaltaisia ja suuresta osasta puuttuu vain jokin noista asioista, niin harmillisen usein kysymykset ovat huonosti otsikoituja ja sisältönä jotain tyyliin "ohjelma X ei toimi, auttakaa heti tai asennan windowsin!!!1!!".

Eli Java-ohjelmoinnista Linuxin puolella kysymys. Edelleenkin se VE:n asennus tökkii. Jostain syystä se ei suostu ilmestymään sinne eclipseen vaikka teen kaiken omasta mielestä oikein FAQ:n mukaan.

ehkä joku javasta kiinnostunut osaa nyt jatkaa kun on yleisestikin tiedossa, että kyse on javasta.
Janne

JoniR

• Käyttäjä
    • Profiili
    • Peugeot 206
« Vastaus #4 : 21.01.08 - klo:09.00 »
Eclipsen versio on 3.3.1.1.

Minä oon vähä huono enklannissa mutta VE Projektin aloitus sivulla on huomautus.
Lainaus
Please note: 2007-10-03: Current official builds of the Visual Editor require Eclipse 3.2 (Callisto). The Visual Editor is migrating progressively to Eclipse 3.3 (Europa).

MMake

• Käyttäjä
    • Profiili
« Vastaus #5 : 21.01.08 - klo:14.19 »
Minä oon vähä huono enklannissa mutta VE Projektin aloitus sivulla on huomautus.

Aa, mii sou blaind. Asia korjaantui tällä version vaihdolla, siitä se koko homma oli kiinni. Sopimuksissakin pitää aina lukea pienellä präntätty teksti, niin olisi pitänyt tehdä tässäkin. Kiitoksia ongelman ratkaisuun johtaneesta vihjeestä :)