Kirjoittaja Aihe: wlan yhteys käynnistymään automaattisesti (Ratkaistu)  (Luettu 1723 kertaa)

Ilkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Laitoin alla näkyvään läppäriin a-linkin g54usb wlan palikan wpa salauksella ja toimii muuten oikein, mutta joka käynnistyksen jälkeen joutuu kirjoittamaan salasanan, että yhditää. saako tuon jotenkin käynnistymään automaattisesti jos saa niin miten. Tuolta löytyi apu hiukka soveltaen http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7345.0


Lisäsin /etc/init.d/rc.local tiedostoon komennon  ifup eth1 --force

Kokeilin ensin komentoa ja wlan käynnistyi lisäsin senjälkeen. ja wlan käynnistyy bootissa  :D

Nyt Hardy pelaa niinkuin minä haluan KIITOS TÄLLE FOORUMILLE AINA ON TÄÄLTÄ APU LÖYTYNYT  ;D ;D
« Viimeksi muokattu: 06.01.08 - klo:18.04 kirjoittanut Ilkka »
Hp pavilion Dv-7 1003eo, 4Gt ddr2 800 muistia, Ati mobility radeon hd3450  256mt omaa muistia ja käyttää tarvittaessa 1,7 Gt. 1kpl sata2 kovalevyjä,ja 1kpl sata kovalevy. lisänäyttönä LG Flatron w2242p 22" full hd. Ubuntu ultimate 2.7  ja Windows 7 Ultimate

Ilkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 80
    • Profiili
Vs: wlan yhteys käynnistymään automaattisesti bootissa ??
« Vastaus #1 : 05.01.08 - klo:20.31 »
Mulla ei nyt ihan sytyttäny ? elikkäs mitä mun pitäs tähän lisätä, että käynnistyis bootissa automaattisesti ?


auto lo
iface lo inet loopback


iface eth1 inet dhcp
wpa-psk xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx.....(salasana)
wpa-driver wext
wpa-key-mgmt WPA-PSK
wpa-proto WPA
wpa-ssid xxxxxxxxxxx

auto eth1


tämä on /etc/network/interfaces
« Viimeksi muokattu: 05.01.08 - klo:20.34 kirjoittanut Ilkka »
Hp pavilion Dv-7 1003eo, 4Gt ddr2 800 muistia, Ati mobility radeon hd3450  256mt omaa muistia ja käyttää tarvittaessa 1,7 Gt. 1kpl sata2 kovalevyjä,ja 1kpl sata kovalevy. lisänäyttönä LG Flatron w2242p 22" full hd. Ubuntu ultimate 2.7  ja Windows 7 Ultimate