Kirjoittaja Aihe: Lähdekoodeista: NgPlant, MakeHuman, Blender ja Lux  (Luettu 2124 kertaa)

Tuxer

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 657
  • Debian 7.0, Sailfish
    • Profiili
    • opendimension.org
Ohjelmien kääntäminen lähdekoodista voi olla a) hauskaa b) opettavaista c) joskus tuskallista...

Siksi olen tehnyt joillekin avoimen lähdekoodin ohjelmistoille kääntämisohjeet Linuxille.

Blender: 3D-mallinnus

NgPlant: ohjelma puiden ja kasvien tekemiseen

MakeHuman: ohjelma ihmisten mallintamiseen

Lux: unbiased renderoija


Ohjeet löytyvät täältä:
http://www.opendimension.org/blender/pages/laehdekoodi.php

Olen testannut Blenderiä lukuunottamatta ohjeet puhtaalla asennuksella VirtualBoxin kanssa, joten kaikki riippuvuudet *pitäisi* toimia. Jos virheitä tulee, niin mielelläni niistä kuulisin joko tällä foorumilla tai tuolla opendimension.org -foorumilla.

Joten jos ko. ohjelmat kiinnostavat ja haluat kokeilla niin näillä ohjeilla pitäisi onnistua.
« Viimeksi muokattu: 31.12.07 - klo:17.25 kirjoittanut Ari Häyrinen(tuxer) »
"Menehän Tonttu Tomera tarkastamaan ollaanko korsuissa kiltisti."
Fingerpori