Kirjoittaja Aihe: Tulostus Buffalo Linkstationin kautta Ubuntussa (Ratkaistu)  (Luettu 1735 kertaa)

Brotherhalfmoon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Moi,

Tulostin on kytketty Linkstationiin, Windosin puolelta tulostimen lisäys onnistui normaalisti, mutta mitenkäs sitten Ubuntun puolelta, kyseessähän on verkkotulostin tässä tapauksessa. Olen yrittänyt asettaa tulostinhallinnan puolelta tulostinta verkkotulostimeksi \\192.168.11.6\, mutta tuo loppu jää hämäräksi, pitääkö se olla se nimi jonka annan tulostinhallinnan puolella vai jotain muuta? Pitääkö määrittää portti? Ubuntussahan taitaa olla se 631 sitä varten (jos oikein muistan), mutta muistaakseni tuossa linkstationissa portti oli jokin muu kuin tuo ubuntun vastaava.

- yhteys kyllä muutoin toimii ubuntusta tuonne linkstationiin mainiosti, eli pääsen siellä oleviin tiedostoihin käsiksi.

Millä asetuksilla saa tuon toimimaan?
« Viimeksi muokattu: 02.02.08 - klo:13.41 kirjoittanut Brotherhalfmoon »

Wäinö

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 75
    • Profiili
Vs: Tulostus Buffalo Linkstationin kautta Ubuntussa
« Vastaus #1 : 02.02.08 - klo:09.26 »
Terve, mulla on itsellä Linksys kytkin/tulostin palvelin, sen sain toimimaan cupsilla, elikkä selaimella http://localhost:631/.

Lisää ensin itsesi käyttäjäksi:

Koodia: [Valitse]
sudo adduser cupsys shadow
sudo adduser <yourusername> lpadmin
sudo /etc/init.d/cupsys restart

Sieltä löytyy eri merkeille ohjeet. http://localhost:631/help/network.html?TOPIC=Getting+Started&QUERY=network

Mikko

hamsteri

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 123
    • Profiili
Vs: Tulostus Buffalo Linkstationin kautta Ubuntussa
« Vastaus #2 : 02.02.08 - klo:10.29 »
Hei

Minulla on myös LinkStation ja useammassa koneessa Ubuntun eri versioita. Tulostin löytyi tosi helposti suoraan lisää tulostin valikosta. Kaikista koneista pääsee kirjautumaan LinkStationin säätöihin ja tallennuksessa se näkyy verkossa.

 :)

Brotherhalfmoon

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: Tulostus Buffalo Linkstationin kautta Ubuntussa
« Vastaus #3 : 02.02.08 - klo:13.10 »
Olen jäsenenä noissa ryhmissä.

- sain homman toimimaan kun laitoin printterin asetuksista tulostimeksi windows/samba tulostimen ja korjasin hieman printterin nimeä, joka olikin väärin.