Kirjoittaja Aihe: Firefox harmaantuu  (Luettu 4333 kertaa)

Bender

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Firefox harmaantuu
« : 26.12.07 - klo:18.53 »
Ubuntu 7.10, Firefox 2.0.0.11.
Uusi 32-bittinen asennus (kannettava HP, Turion TL-56, GF 8400 M G) ja Firefox jumiutuu säännöllisesti kursoria lukuunottamatta ja menee harmaaksi. Ei toivu kuin väkisin lopettamalla ja aloittamalla uudestaan. Epäilyt kohdistuvat firefoxin ja ubuntun yhteispeliin ja/tai flashiin. http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=590242
Kukaan ei tuossa ketjussa tiedä mitään, enkä täältä löytänyt aiheesta edes mainintaa. Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai peräti ratkaisuja?

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Firefox harmaantuu
« Vastaus #1 : 26.12.07 - klo:19.21 »
Minulla opera tekee sen myöskin joskus kun pitäisi käyttää flashia tai jotain video juttua (tosin ei sitten käytä niitä) ja toipuu siitä pian. Se on vissiin sitä kun se ohjelma ei vastaa niin sen merkiksi se menee harmaaksi.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Firefox harmaantuu
« Vastaus #2 : 26.12.07 - klo:19.25 »
Firefox jumiutuu säännöllisesti kursoria lukuunottamatta ja menee harmaaksi. Ei toivu kuin väkisin lopettamalla ja aloittamalla uudestaan. Epäilyt kohdistuvat firefoxin ja ubuntun yhteispeliin ja/tai flashiin. Onko muilla samanlaisia kokemuksia tai peräti ratkaisuja?

Silloin tällöin firefox menee jumiin, muistaakseni youtubessa, jolloin syyllinen voisi olla flash.

Flash ei ole uusin (en jaksa itse päivittää pakettivaraston ohi):
Koodia: [Valitse]
about:plugins
Shockwave Flash 9.0 r48
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

Sahtor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: Firefox harmaantuu
« Vastaus #3 : 26.12.07 - klo:19.34 »
Flash on kuitenkin vain .so tiedosto joka on helppo ylikirjoittaa. Mahdollinen Ubuntu päivitys tulee päivittämään saman tiedoston.

Bender

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Firefox harmaantuu
« Vastaus #4 : 26.12.07 - klo:19.47 »

Flash ei ole uusin (en jaksa itse päivittää pakettivaraston ohi):
Koodia: [Valitse]
about:plugins
Shockwave Flash 9.0 r48

Mulla on Shockwave Flash 9.0 r115 ja harmaaksi meno on kroonista juuri you tuben kaltaisilla sivuilla, vähintään kerran istunnossa. Aikaisemmassa 7.10-kannettavassa joulukuun alussa ei ollut mitään vastaavaa ongelmaa. Tiedä sitten vaikuttaako muuttunut rauta asiaan vai päivittyikö flash tai firefox huonompaan suuntaan.

Flash on kuitenkin vain .so tiedosto joka on helppo ylikirjoittaa. Mahdollinen Ubuntu päivitys tulee päivittämään saman tiedoston.
~/.mozilla/plugins/libflashplayer.so
/usr/lib/mozilla/plugins/flashplugin-alternative.so
/usr/lib/firefox/plugins/flashplugin-alternative.so

Tuota .so:ta löytyy vähän joka paikasta. Näyttävätkö oikeilta?

Sahtor

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 155
    • Profiili
Vs: Firefox harmaantuu
« Vastaus #5 : 26.12.07 - klo:20.07 »
turha ja mahdollinen duplikaattiversio:
~/.mozilla/plugins/libflashplayer.so



Noiden muiden pitäis osoittaa linkkiä joko suoraan
/usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so

tai
/etc/alternatives/mozilla-flashplugin
joka linkittää ensimmäiseen

Bender

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 44
    • Profiili
Vs: Firefox harmaantuu
« Vastaus #6 : 26.12.07 - klo:20.31 »

turha ja mahdollinen duplikaattiversio:
~/.mozilla/plugins/libflashplayer.so



Noiden muiden pitäis osoittaa linkkiä joko suoraan
/usr/lib/flashplugin-nonfree/libflashplayer.so

tai
/etc/alternatives/mozilla-flashplugin
joka linkittää ensimmäiseen

Kiitos,
Poistin duplikaatin ja tarkistin jälkimmäiset. Jälkimmäisten linkit osoittavat juurikin noin mutkan kautta sinne minne sanoitkin. Ei siis vikaa ainakaan siellä.

bioterror

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 63
  • Forbidden sorcery
    • Profiili
    • bioterror
Vs: Firefox harmaantuu
« Vastaus #7 : 05.01.08 - klo:06.00 »
Minulla ainakin on tuo Compiz/Beryl tehnyt tuota kun ohjelma on mennyt vähän "juustoon".
Eli kun jotain Officea käpisteli niin nuo 3D-karkit sitten pisti koko setin jumiin.

Suosittelen siis vaikka niiden pois pistämisen ja kummasti loppuu harmailut.
.:: shit hits the fan ::.

masa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 494
    • Profiili
Vs: Firefox harmaantuu
« Vastaus #8 : 05.01.08 - klo:13.52 »
Minulla ainakin on tuo Compiz/Beryl tehnyt tuota kun ohjelma on mennyt vähän "juustoon".
Eli kun jotain Officea käpisteli niin nuo 3D-karkit sitten pisti koko setin jumiin.

Suosittelen siis vaikka niiden pois pistämisen ja kummasti loppuu harmailut.

Mulla ei oo silmäkarkkeja päällä  mut myös mulla sekä Opera että FF harmaantuu jos on paljon vilkkuvia asioita sivuilla. Oon disabloinu javascriptin ja se on auttanu mulla mm. iltalehti.fi ei enää jumitu.
matti_mato

Kun pulma ratkeaa, lisääppä ekan viestin otsikkoon [RATKAISTU] :)

Tomin

  • Palvelimen ylläpitäjä
  • Käyttäjä / moderaattori+
  • Viestejä: 11442
    • Profiili
    • Tomin kotisivut
Vs: Firefox harmaantuu
« Vastaus #9 : 05.01.08 - klo:15.00 »
Operalla voi myös kätevästi suodattaa juttuja. Oikealla näppäimellä klikataan sivua ja sitten valitaan "Suodata sisältöä". Sieltä klikkaillaan kaikki pois mistä ei tykätä ja ne kuvat ja flashit jotka poistettaessa poistavat jotain tärkeää poistellaan Shit + Klikkaus. Sitten vaan valmis kun on valittu mitä halutaan poistaa sivulta. Jos sitä haluaa muokata lisää niin sama uudestaan ja lisätään tai poistetaan poistettavia juttuja. Tämä siis ei vaikuta muuten kuin, että jättää näyttämättä (en tiedä latauksesta) halutut kohteet.
Automaattinen allekirjoitus:
Lisäisitkö [RATKAISTU] ketjun ensimmäisen viestin aiheeseen ongelman ratkettua, kiitos.