Kirjoittaja Aihe: Uusi viesti, Shakkipeli ei lataa kaikki png filejä firefoxissani ??  (Luettu 2844 kertaa)

LinuxManne

  • Vieras
Moi!

mitenkä te muut ubuntun (tai muitten linux julkaisujen) käyttäjät onko kokemusta Javasta ja shakista ??

mulla olisi mm. shakki peli valmistumassa nettiin..

Linkki Applettiin --> http://84.249.5.241:8080/OMAT/shakki2.html
( linkki auki kunhan mä olen ubuntua käyttämässä, jos kello on outoa taikka olen xpssä ni ei linkkiä )

tarkoitus olisi tehdä sukulaisille netti sivut joissa voisi serkut ja siskot
pelailla shakkia othelloa jätkänshakkia ja jotain muita lautapelejä keskenään ja pitää yhteyttä..

eikös ole ihan kiva alku, grafiikkaa täytyypi vähän vielä kehittää, inkscape ollut kuukauden nyt käytössä ja loppu silaus laitetaan corel photo paint 7 ohjelmalla xp ssä..

tässä tuli vaan mieleen että mistähän saisi noi open source shakki kirjastot javaan jos tekee moninpelin lisäksi vielä sitten yksinpelin ??

//----

kiitos,,

Jari Särö / Helsinki
« Viimeksi muokattu: 28.12.07 - klo:16.20 kirjoittanut LinuxJari »

peran

  • Vieras
Vs: Ubuntu 7.10 JDK 6_03 ja niillä shakkipeli nettiin..
« Vastaus #1 : 10.12.07 - klo:20.29 »
Minä myös tein php:n ja javan pohjalle kaksinpeli-shakin. Tosin se ei toiminut täysin oikein, sillä sen sääntöjen osaamisessa oli ongelmia.

Tällä hetkellä ko. viritelmää ei pitäisi netin syövereistä löytyvän.

LinuxManne

  • Vieras
Vs: Ubuntu 7.10 JDK 6_03 ja niillä shakkipeli nettiin..
« Vastaus #2 : 11.12.07 - klo:01.01 »
Minä myös tein php:n ja javan pohjalle kaksinpeli-shakin. Tosin se ei toiminut täysin oikein, sillä sen sääntöjen osaamisessa oli ongelmia.

Tällä hetkellä ko. viritelmää ei pitäisi netin syövereistä löytyvän.

mikä php n osuus oli ohjelmassasi ??

Username ja password varmaankin, ja sitten syötit ne parametrinä applettiin, nöinkö ??

en ole vielä itse päässyt applet ohjelmointia pidemmälle..

mullakin vähän vuotaa toi kuninkaan liikuttelu se luulee että on shakissa vaikka ei olisikaan, biggu bugi,,

tässä olisi vielä nämä tämän päivän valkoiset nappulat..


//----

kiitos,,
« Viimeksi muokattu: 11.12.07 - klo:01.12 kirjoittanut LinuxJari »

peran

  • Vieras
Vs: Ubuntu 7.10 JDK 6_03 ja niillä shakkipeli nettiin..
« Vastaus #3 : 11.12.07 - klo:17.20 »
Minä myös tein php:n ja javan pohjalle kaksinpeli-shakin. Tosin se ei toiminut täysin oikein, sillä sen sääntöjen osaamisessa oli ongelmia.

Tällä hetkellä ko. viritelmää ei pitäisi netin syövereistä löytyvän.

mikä php n osuus oli ohjelmassasi ??

Php:n tarkoituksena oli tosiaan toi salasanojen ja pelitilanteiden tallennus ja varmennus.

Username ja password varmaankin, ja sitten syötit ne parametrinä applettiin, nöinkö ??

en ole vielä itse päässyt applet ohjelmointia pidemmälle..

mullakin vähän vuotaa toi kuninkaan liikuttelu se luulee että on shakissa vaikka ei olisikaan, biggu bugi,,
Vastaava bugi minullakin. Ei tuntunut Java hallitsevan täysin rekursiota - tai todennäköisempää, että mulla oli ohjelmassa rekursiossa reikä.

tässä olisi vielä nämä tämän päivän valkoiset nappulat..

//----

kiitos,,

Komeet napit on sulla, mutta mikä ihmeen 'Valkoinen_Merirosvo'. :P
 Itse tein nappula ihan pistematriisilla.
Tosin olin tainnut tehdä napit aikoja sitten. Siis paljon ennen kuin itse pelin.

peran

  • Vieras
Vs: Ubuntu 7.10 JDK 6_03 ja niillä shakkipeli nettiin..
« Vastaus #4 : 11.12.07 - klo:19.53 »
No, innostuin laittamaan takaisin shakkipelini nettiin.

Peli toimii tiedostoilla, joten ei tarvitse Mysliä eikä muitakaan sql:lliä.

http://peran.kapsi.fi/shakki/login.php

Jos tekisin uudestaan, käyttäisin Mysliä.

LinuxManne

  • Vieras
Vs: Ubuntu 7.10 JDK 6_03 ja niillä shakkipeli nettiin..
« Vastaus #5 : 12.12.07 - klo:18.12 »
Juu-u..

Kävin katselemassa tota sun shakkia, ihan ok..
en tiedä mitenkä monimutkainen kieli php on, olen vasta applet amatööri, mutta,
voisisitkos laittaa pienen selkokielisen sepostuksen mitenkä saisin omaan applettiini salasanat ja pelaaja nimet..

en osaa riviäkään php tä..

applet voisi tietenkin kysyä joka kerta, pelaisko vieraana vaiko nimensä kera, mutta, olisi hienoa jos saisi tallennettua
salasanan ja nimen ni ei tarvitsis joka peli kerralla kysellä ??

//----

kiitos,,

peran

  • Vieras
Vs: Ubuntu 7.10 JDK 6_03 ja niillä shakkipeli nettiin..
« Vastaus #6 : 12.12.07 - klo:19.38 »
No, yritetään...

Kaikki tallennukset, jotka pelissä tarvitsee tehdä tulee tehdä php:llä, koska sockettia tuskin normaali applet antaa tehdä kenen kanssa tahansa. Lisäksi appletissa on rajoitus, ettei saa tallentaa levylle. (Tämänkin voi kiertää luotetuilla appleteilla, mutta sellaista tuskin kannattaa tämän projektin kanssa tehdä. (Enkä sellaisia osaa itse tehdäkään, mutten ole yrittänytkään, kun sen pystyy kiertämään php:n avulla).)

Tein esimerkin php:n ja Java-Appletin yheistyöstä Ohjelmointiputkaan.
http://www.ohjelmointiputka.net/koodit_nayta.php?tunnus=910

Kannattaa myös yrittää lukea PHP:tä, jossa siis muuttujien nimet alkavat $:lla ja niitä ei tarvitse esitellä.
Kommentteja olen näköjään jaksanut kirjoittaa normaalia enemmän.

Sitten siihen shakkiin...
Php:llä kirjaudutaan sisään.
Php:llä luodaan uudet pelit.
Kun mennään pelaamaan, niin Php huolehtii pelitilanteesta ja Appletti siirtojen oikeellisuudesta ja lähettää PHP:lle siirrot GET-parametrin välityksellä - vai oliko peräti POST-parametrin välityksellä (En muista). Parametrilla lähetään salasanat ja käyttäjätunnukset joka kerta.

- PHP - tallettaa siirron, jonka jälkeen Java-siirtyy kauko-ohjaustilaan, jolloin ei voi siirtää nappuloita.
- Kauko-ohjaintila lähettää kyselyjä joko vastustaja on jo siirtänyt.
- Siinä lähetetään lähinnä siirto, monetta siirtoa odotetaan ja login-tiedot.
- Jos ei ole vielä siirtoa tapahtunut, niin php-palauttaa null:in.
- Jos Kauko-ohjaintila saa palautteeksi null:n niin se odottaa hetken ja lähettää hetken päästä uudestaan siirtokyselyn, kunnes siirto tapahtuu.
- Kun siirto tapahtuu, siirtyy siirtäjä kauko-ohjaustilaan ja kauko-ohjaustilassa ollut saa PHP:ltä siirron, jonka siirtäjä on siirtänyt.
- Aikaisemmin kauko-ohjaustilassa ollut siirtyy takaisin siirto-tilaan.

Tätä jatketaan siis niin kauan kunnes toinen pelaaja joutuu mattiin tai pattiin. Ikuista sakkia en ole ottanut huomioon, enkä pelin kesken sopimista tai luovuttamista. (Ainakaan muistaakseni, mutta sotilaan korotukset ainakin jossakin versiossani löytyy.)

LinuxManne

  • Vieras
Vs: Ubuntu 7.10 JDK 6_03 ja niillä shakkipeli nettiin..
« Vastaus #7 : 28.12.07 - klo:12.06 »
Moi!

Mulla on tässä mun shakki pelissä pieni ongelma, osaisiko joku auttaa..
mulla Operan kanssa latautuu shakkipeli nappi grafiikat, mutta firefox ei niitä osaa ladata..

mikä voisi olla väärin firefoxissa ??

alla olevan linkin peli napit eivät lataudu firefoxin kera, mutta, operassa kylläkin, miksi ??

napit ovat png formaatissa..

http://84.249.5.241:8080/OMAT/shakki2.html

//----

kiitos,,
« Viimeksi muokattu: 28.12.07 - klo:17.44 kirjoittanut LinuxJari »

LinuxManne

  • Vieras
No Joo..

Nyt ne shakki napit latautuupi, ongelmana taisi olla jokin vanha cache,,

//----

kiitos,,