Kirjoittaja Aihe: Valokuvien scannaus.  (Luettu 1628 kertaa)

Giitu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Valokuvien scannaus.
« : 11.12.07 - klo:21.18 »
Juu ostin tossa HP Scanjet scannarin.Vanhan sellaisen,mutta kun oli halpa 6e ja Ubuntu hardware sivut vai mikä se nut oli,niin siellä oli että toimii ilman tappelua.Ja toimiikin!!! Mutta kuvat on pimeitä ja säätelyistä huolimatta ei vaan saa miellyttäviä jälkeläisiä.Ohjelma on XSane jossa on nappia joka lähtöön,mutta se on just se ongelma.Ei tiedä mitä säätää että sais kuvat koneelle OK näköisenä.

Onko kellään mitään sopivia säätövaihtoehtoja antaa,että pääsee alkuun?Tavalliset paperikuvat koneelle... Ainut jolla oon scannannut kuvia digi muotoon on ollut kaverin toosa kone ja sen mukana tuleva ohjelma joka teki omasta mielestä siedettävää jälkeä.Mutta tossa XSanessa tulee liian pimeetä oletuksilla ja säätelyllä en saa ku pahempaa aikaan :) Vinkkejä?

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Valokuvien scannaus.
« Vastaus #1 : 11.12.07 - klo:22.00 »
Vinkkejä?

Kokeile Kooka-ohjelmaa, jos XSane ei tunnu toimivan.

Ystävällisin terveisin Asmo koskinen.

Giitu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Valokuvien scannaus.
« Vastaus #2 : 12.12.07 - klo:00.20 »
XSane toimii,mutta oletus asennukset ei tai no... itse en tajuu miten säätää oikeanlaiseksiksi. Kooka olis varmaan kiva ohjelma mutta KDE ohjelmien koeiluista huolimatta KDE ohjelmat saa jäädä omaa arvoon tässä päässä.Vaikka toimisikin.Gnomella mennään jo monta vuotta ja tullaan menemään jatkossakin ja jos sille ei oo ohjelmia silloin,niin silloin niitä ei tarvi :) Mutta kiitos kumminkin. Ongelma voi ja johtuukin asetuksista joita itse ei oo mieleisikseen muokannut.Mutta kun ei sopivaa asetusta löyd!.Pitää varmaan tapella,niin eiköhän se tollokin jossain välissä vähän viisastu :)

Jos vinkkejä on niin otetaan silti edelleen vastaan!