Kirjoittaja Aihe: Frets on Fire hidas [RATKAISTU]  (Luettu 3727 kertaa)

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Frets on Fire hidas [RATKAISTU]
« : 09.12.07 - klo:18.52 »
Elikkäs olen tässä viime aikoina alkanut pelata tätä Guitar Hero:n avoimen lähdekoodin kloonia Frets on Firea. Kyseinen peli on saatavilla myös natiivina Linuxille ja latasinkin sen Ubuntun repojen kautta. Noh, peli pelittää muuten hyvin paitsi että välillä ruudunpäivitys tuppaa olemaan hidas. Peruskappaleissa tämä ei haittaa, mutta kun alan soittelemaan hieman nopeatempoisempaa kappaletta kuten The Troopper, niin pelaaminen menee mahdottomaksi. FPS on sen verran pieni että en pysty seuraamaan painikkeita. Grafiikoiden säätäminen pelissä ei auta asiaan yhtään.

Ihmeellisintä on kuitenkin se, että tyyliin ET: Quake Warsin demo pelittää avain loistavasti hyvillä FPS:llä. Tämänhän pitäisi olla raskaampi peli kaiken kukkuraksi...?

Testasin peliä Windowsin puolella (Windows versio pelistä siis, yllättäen). Siellä FPS oli semmoinen kuin pitääkin olla, mutta äänet vain rätisivät (mutta haluan kuitenkin pelata tätä peliä Linuxissa).

Tämäkään ei auttanut yhtään:
Koodia: [Valitse]
metacity --replace
Olisiko jollakin jotain apuja? Tahtoo soittaa näppiskitaraa. :D

Näyttis siis nVidia GeForce 8800 Ultra ja Ubuntun uusimmat (rajoitetut) ajurit käytössä. Ei siis pitäisi olla laitteistosta kiinni. Ubuntu on siis Gutsy.
« Viimeksi muokattu: 10.12.07 - klo:18.58 kirjoittanut Tyranido »
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

potkukelkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Vs: Frets on Fire hidas
« Vastaus #1 : 09.12.07 - klo:19.13 »
Mulla samaa vika, alku valikot tahmaa ihmeellisesti ja itse soittaminen pyörii ärsyttävällä viivellä vaikka karsii grafiikat minimiin. Omalla koneella en ole kokeillun Win puolella mutta olen soitellut kaverilla ni tiedän miten pelin pitäisi pyöriä. Näyttiksenä surullisen kuuluisa Ati:n Radeon 200m joka ei ole mikään tehopakkaus mutta on siinä raskaammatkin pelit pyörinyt kuin Frets on fire. 

Lartza

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Vs: Frets on Fire hidas
« Vastaus #2 : 10.12.07 - klo:07.43 »
Itsellä sama onglema. Minulla oli ladattu 1.2.451 deb-paketti, mutta meni sekaisin ja asensin uudelleen, mutta fretsonfire sivuilta ja 1.2.512 ja tökkii. Kone 800mhz, muistia 256mb ja 128mb Nvidia GeForce 5500 FX

k00pa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 201
  • <*_*>
    • Profiili
    • Pelikoira
Vs: Frets on Fire hidas
« Vastaus #3 : 10.12.07 - klo:18.12 »
Jos asensit paketin hallinnan kautta komenna poista peli ja lataa linuxin paketti suoraan pelin kotisivuilta, pura ja komenna sieltä komento riviin "./FretsOnfire". Tällä lailla sen saa toimimaan paljon nopeammin.

deppeihin ei kannata koskea.
« Viimeksi muokattu: 10.12.07 - klo:18.17 kirjoittanut k00pa »

Exitium

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1013
    • Profiili
Vs: Frets on Fire hidas
« Vastaus #4 : 10.12.07 - klo:18.57 »
Jos asensit paketin hallinnan kautta komenna poista peli ja lataa linuxin paketti suoraan pelin kotisivuilta, pura ja komenna sieltä komento riviin "./FretsOnfire". Tällä lailla sen saa toimimaan paljon nopeammin.

deppeihin ei kannata koskea.

KIITOS!!!

Peli toimi huomattavasti nopeammin. Nyt on kiva pelata. Kiitos ja kumarrus! Olet mun idoli! ;D

Pelaamaan ->
Welcome to my signature!

Please note that this signature is licensed under the General Public License. By embedding the signature, or parts of it, into your brain other than by mere aggregation, your brain becomes a combined, and therefore derived, work and thus must be licensed under the GPL too

potkukelkka

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 105
    • Profiili
Vs: Frets on Fire hidas [RATKAISTU]
« Vastaus #5 : 10.12.07 - klo:19.32 »
Kiitos. Nyt toimii tääläkin loistavasti.