Kirjoittaja Aihe: "Windows Wireless Drivers" - ja langaton verkko?  (Luettu 2543 kertaa)

fossiili

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 785
    • Profiili
Siemens SE 551 WLAN ja saman firman USB Stick 54 pitäisi saada yhteistyöhön. Ei onnistunut edes WindowsXP:ssä, vaikka  asianmukainen kuvake on Windowssin paneelissa ja kertoo että on asennettu ja yhteys muka pelaa ja signaali on voimakas.

Ajattelin yrittää linuxissa. Ubuntu-sukuisessa Mint 4:ssä on Control Centerissä paneeli Windows Wireless Drivers. Tarkoittaako se, että minun pitäisi kopioida USB Stick 54:n cd:ltä Windows-ajurit ja käyttää niitä jotenkin Linux Mintussa ???

Kun tämä on elämäni ensimmäinen yritys asentaa langaton verkko, kysyn, miten se Ubuntussa saadaan aikaiseksi. Olen lueskellut ummet ja lammet salauksen tarpeesta ja turva-asetuksista. Alkuun riittäisi kun olisi toimiva verkko, vaikka koko kylä siihen pääsisi.

Joku näkyy asentaneen Wifi Radarin, pitäisikö minunkin?

jori52

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2047
    • Profiili
Vs: "Windows Wireless Drivers" - ja langaton verkko?
« Vastaus #1 : 13.01.08 - klo:19.06 »
Siemens SE 551 WLAN ja saman firman USB Stick 54 pitäisi saada yhteistyöhön. Ei onnistunut edes WindowsXP:ssä, vaikka  asianmukainen kuvake on Windowssin paneelissa ja kertoo että on asennettu ja yhteys muka pelaa ja signaali on voimakas.

Ajattelin yrittää linuxissa. Ubuntu-sukuisessa Mint 4:ssä on Control Centerissä paneeli Windows Wireless Drivers. Tarkoittaako se, että minun pitäisi kopioida USB Stick 54:n cd:ltä Windows-ajurit ja käyttää niitä jotenkin Linux Mintussa ???

Kun tämä on elämäni ensimmäinen yritys asentaa langaton verkko, kysyn, miten se Ubuntussa saadaan aikaiseksi. Olen lueskellut ummet ja lammet salauksen tarpeesta ja turva-asetuksista. Alkuun riittäisi kun olisi toimiva verkko, vaikka koko kylä siihen pääsisi.

Joku näkyy asentaneen Wifi Radarin, pitäisikö minunkin?

Minun ymmärtääkseni se tarkoittaa bcmwl5.inf tai bcmwl5.sys tiedoston asennusta eli windowsille tarkoitetun ajurin asennusta,eli tuo windows wireles driwers käyttää windowsin ajuri tiedostoa.

Hölmösti sanottu koeta saada selvää.

Terveisin jori52
Linux counter #348392
 Asus G750JW ja ubuntu 13.10

Timo Virtanen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2083
    • Profiili
Vs: "Windows Wireless Drivers" - ja langaton verkko?
« Vastaus #2 : 13.01.08 - klo:23.35 »
Jori52 olikin jo kommentoinut perusteita. Lunttaan omalta läppäriltä:
- kopioi vaikka Työpöydälle windowsin ajuripaketti
- avaa Windows Wireless Drivers
- paina "install new drivers"
- mene työpöydällä olevaan ajuripakettiin, "Location" toiminnon kautta
- valitse .INF , .SYS pääteiset (Win XP-ajuri)
- paina "Install"
Tämän muistan ndiswrapperilla tehdystä wlan asennuksesta. Toivotaan, että toimii. terveisin Timo
"Linux, made in Finland"