Kirjoittaja Aihe: Synapticin käyttö?  (Luettu 4829 kertaa)

FourstrokE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Synapticin käyttö?
« : 21.08.05 - klo:16.57 »
Olen uusi linuxin käyttäjä ja on yksi "vähän" kiusallinen onkelma. Kun jostain syystä ei tykkää toimia toi sovelluksen asennus toin ns komentorivin ( komennot eivät saa mitään aikaan?) kautta niin ajattelinpa synapticia.. mutta kun en osaa käyttää sitä vaikka sen luulis olevan perin yksinkertainen  ;D voisiko joku vähän valaista sen käytöstä? Kiva olisi wine saada toimimaan myös tossa ubuntussa.. mutta kun en ainuttakaan sovellusta osaa asentaa niin.. vähän nolo homma!  ::)

vimme

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 40
    • Profiili
Re: Synapticin käyttö?
« Vastaus #1 : 21.08.05 - klo:17.34 »
Siis miten niin terminaalista et saa asennettua mitään? Herjaako jotain vai mitä?
Terminalin kautta on ainakin mun mielestä näppärämpi asennella ohjelmat ja systeemit kuin käyttää synapticia, mutta sehän on vain makuasia.
-V-

Sapetsi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 45
    • Profiili
Re: Synapticin käyttö?
« Vastaus #2 : 21.08.05 - klo:18.36 »
Ootko lisännyt ohjelmavarastoja? Olen vaan huomannut että monessa paikassa kun lueskelee noita "apt-get <sitä sun tätä>" ohjeita nii monet olettaa ett kaikki ohjelma varastot on käytössä. Käy läpi http://www.ubuntuguide.org/#extrarepositories jos et ole jo niin tehnyt.

Se hakeeko tavaraa apt-getillä vai synapticilla on maku asia. Itse käytän molempia. Synapticissa on kätevää kun kliksuttelee vaa sitä mitä haluu ja antaa sen ottaa ne paketit jotka lisäksi tarvitaan. Mutta ei terminaalissa oo sen vaikeempaa sitä tavaraa hakee...
New is now and will never be the same again...

Ninnnu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 247
  • LinuCaster
    • Profiili
Re: Synapticin käyttö?
« Vastaus #3 : 21.08.05 - klo:18.42 »
Synaptic on kätevä jos haluaa klikkailla paketteja aikansa kuluksi ja katella mitä yleensäkin löytyy, terminaalilla (apt-get install) taas onnistuu paremmin tommonen "täsmäkäyttö"...

FourstrokE

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Re: Synapticin käyttö?
« Vastaus #4 : 22.08.05 - klo:16.13 »
Juu kiitoksia, mut tolla terminaalilla en saa mitää aikaseks kyllä :| helppohan se näyttäis olevan mutta kun ei vastaa komentoihin, joku on vaan pielessä siinä, en tiedä sitten mikä  ::)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Synapticin käyttö?
« Vastaus #5 : 23.08.05 - klo:01.03 »
Juu kiitoksia, mut tolla terminaalilla en saa mitää aikaseks kyllä :| helppohan se näyttäis olevan mutta kun ei vastaa komentoihin, joku on vaan pielessä siinä, en tiedä sitten mikä  ::)

kukaa ei voi kyllä auttaakaan jos et suostu kertomaan millaista virheilmoitusta noiden käyttöyritykset pukkaavat. mutta joku saattoi kyllä olla kirjoittamassa jonkinlaista synaptic-opasta, en ole kyllä ihan varma...
Janne