Kirjoittaja Aihe: USB-äänikortin kanssa ongelmia. (C-Media USB Headset)  (Luettu 2741 kertaa)

ZenX

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 25
    • Profiili
Moro

Mulla on tommonen USB-väyläinen äänikortti, joka ei oikein tahdo toimia. Mahtaakohan olla plugineissa vikaa, kun koneen käynnistyksessä soiva ääni kyllä kuuluu. (Siis se Ubuntun vakio siritys). lsusb sanoo seuraavaa:
Koodia: [Valitse]
lsusb
Bus 004 Device 001: ID 0000:0000 
Bus 002 Device 001: ID 0000:0000 
Bus 003 Device 002: ID 0d8c:000c C-Media Electronics, Inc. Audio Adapter
Bus 003 Device 001: ID 0000:0000 
Bus 001 Device 001: ID 0000:0000

Joten tunnistuukin jo.. En vaan osaa sanoa että mitäpä pitäis tehdä. No, kiitokset jo etukäteen vastanneille=)

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: USB-äänikortin kanssa ongelmia. (C-Media USB Headset)
« Vastaus #1 : 13.11.07 - klo:08.15 »
auttaisiko komento alsamixer, säätele sieltä ja katso löytyykö joku mikä vaikuttaisi?

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

o_j

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 42
    • Profiili
Vs: USB-äänikortin kanssa ongelmia. (C-Media USB Headset)
« Vastaus #2 : 11.01.08 - klo:17.41 »
Minulla on myös ollut hieman ongelmia usb-äänikortin kanssa (behringer uca200). Eli en saa koko laitetta näkyviinkään. Muutamilla muilla täällä foorumilla tuo on toiminut aivan suoraan, joten olisiko tuollainen arvaus ihan käsittämätön että emolevyni ei osaa olettaa usb-väylässä olevan äänikorttia? Kone on kuitenkin jo melkein kymenkunta vuotta vanha (socket370), ;D

Jos jollakulla on antaa tarkkoja ohjeita tai edes jotain suuntaa antavia vinkkejä kuinka tuon saisi toimimaan olisin erittäin kiitollinen. Itse kun en mikään tietotekniikkaguru ole.  ;)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: USB-äänikortin kanssa ongelmia. (C-Media USB Headset)
« Vastaus #3 : 11.01.08 - klo:22.58 »
Mulla on tommonen USB-väyläinen äänikortti, joka ei oikein tahdo toimia. Mahtaakohan olla plugineissa vikaa, kun koneen käynnistyksessä soiva ääni kyllä kuuluu. (Siis se Ubuntun vakio siritys).

tuossa käy niin, että koneen käynnistyksessä esd varaa äänilaitteen ja mikään muu ei pääse sitä käyttämään. esd:tä käyttävissä softissa äänten pitäisi kyllä toimia. ratkaisuna softamiksauksen konffaaminen.
Janne

paristomeister

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 18
    • Profiili
Vs: USB-äänikortin kanssa ongelmia. (C-Media USB Headset)
« Vastaus #4 : 23.06.08 - klo:21.05 »
Omistan saman usb to audio adapterin ja äänet toimivat kyllä muuten mainiosti, mutta ongelma on s/pdif ulostulon informaatiossa. Ilman adapterin omia UTA3100 nimisiä ajureita laite ei osaa lähettää esim. elokuvissa olevaa Dolby Digital monikanava informaatiota viritinvahvistimelle. Ajureita kyllä löytyy netistä mm. Sunixin sivuilta, mutta ei linuxille. Ei viittis käyttiksen takia vaihtaa äänikorttia..

Ei ois mitään neuvoa, miten nuo ajurit sais pyörimään Ubuntussa? Käytössä Ubuntu 8.04LTS Hardy Hero.