Kirjoittaja Aihe: Winen kanssa painimista!  (Luettu 2080 kertaa)

Astireloth

  • Vieras
Winen kanssa painimista!
« : 02.11.07 - klo:18.31 »
Nyt ei kyllä suju tuo wine + winetools.
Lataan WineToolsin sivuilta sen 0.9jo-III winetoolsin. Asennan winen, joka tulee Ubuntun omasta pakettivarastosta. WineTools herjaa, että "ei voi toimia vanhemman kuin 20050628 wineversion kanssa." Niimpä menen lataamaan 0.9.12 version ja ajan WineToolsin uudestaan. Tällä kertaa se herjaa, että tämä "WineTools versio on testattu Wineversiolla 0.9beta, tulokset voivat olla erilaiset." Tuosta en välittänyt, vaan menin asentelemaan niitä ohjelmia, kuten Ubuntu Tutuksi wikissä kerrottiin.
Fake Windows Drive ja DCOM98 asentui hienosti. Microsoft Foundation Classes 4.X ei asentunut, koska se linkki on ilmeisesti kuollut (hain Googlen kautta itse nuo mfc40.dll ja mfc42.dll). Sitten aloin asentamaan Internet Exploreria, sen lataus meni hienosti, mutta asennus ei. Asennuksen jälkeen tulee monia virheilmoituksia joistain dll tiedostoista, että ei ole asennettu tai se on korruptoitunut tms.

Joten, mikä Wine minun pitää ladata ja mikä WineTools, jotta saisin hommat pyörimään?

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Winen kanssa painimista!
« Vastaus #1 : 02.11.07 - klo:19.27 »
Tuossa olisi varmaan mukavampi ohjelma käyttää, kuin winetools
http://www.wine-doors.org/wordpress/
KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

vkkk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 326
    • Profiili
Vs: Winen kanssa painimista!
« Vastaus #2 : 02.11.07 - klo:21.48 »
Jos et halua välttämättä IE:tä, Windows Media Playeriä ja Outlookkia, niin winetools ei ole pakollinen.

Asennat vain winen pakettienhallinnasta niin kaikki on ainakin minulla toiminut näin.

Ja tietääkseni wine-tools on jokseenkin kuollut projekti, eli tuosta UbunTuxin mainitsemasta wine-doorsista saat varmaan enemmän iloa irti jos tarttet noita oheishärpäkkeitä.
Ihmisiä on 10 eri tyyppiä, niitä jotka ymmärtävät binääriä ja niitä jotka eivät.

Heikki Mäntysaari

  • Käyttäjä / tiedottaja
  • Viestejä: 377
    • Profiili
Vs: Winen kanssa painimista!
« Vastaus #3 : 02.11.07 - klo:23.28 »
Lainaus käyttäjältä: vkkk
Jos et halua välttämättä IE:tä, Windows Media Playeriä ja Outlookkia, niin winetools ei ole pakollinen.
IEs4Linux on kätevä skripti Internet Explorerin asentamiseen. Wine-doorskin näyttää ihan lupaavalta, mutta siitä minulla ei ole kokemusta.
Suomenkielinen Linux-wiki: Linux.fi - katso myös http://linux.fi/foorumi