Kirjoittaja Aihe: Thunderbird 2.0 ongelma Feistyssä [Ratkaistu]  (Luettu 2554 kertaa)

Kande

  • Vieras
Thunderbird 2.0 ongelma Feistyssä [Ratkaistu]
« : 23.09.07 - klo:01.16 »
Asensin Thunderbird 2.0 Automatixilla. Innostuin säätämään TB:ssä fontteja, jonka jälkeen TB tilttasi eikä enää käynnistynyt vaan antoi virheilmoitusta.

Floating point exception (core dumped)

???
« Viimeksi muokattu: 20.11.09 - klo:15.39 kirjoittanut Kande »

pttk

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1045
    • Profiili
Vs: Thunderbird 2.0 ongelma Feistyssä
« Vastaus #1 : 23.09.07 - klo:12.39 »
Elä käytä Automatix;ia ja muita kikkareita parhaassa tapauksessa saat koneesi sekaisin ( ainakin pakettivarastot ).

Mutta  Antamalla päätteessä komento:    sudo apt-get install mozilla-thunderbird      ( saat ladattua tuon oikeaoppisesti. )
     
Saman niminen paketti löytyy myös Synapticissa.     Synapticin käyttöohjeita löytyy esim. haulla.

PS; Jos minä olisin sinä poistaisin Automatixin ja sen kautta ladatun Thundebirdin ( kuten pakettivarastoista Automatixin tekemät muutokset ). Mutta ukkoslintu,,,,,,,

 Komento:     sudo apt-get remove paketti       poistaa paketin.  Esim paketti kohdalle paketin nimi  ( mozilla-thunderbird  ).

Sen saat pois myös Synapticilla  kunhan valitse sieltä poista kokonaan.   Mutta lue ensin kuinka Synaptic pelaa foorumilla varmaankin ohjeita.

« Viimeksi muokattu: 23.09.07 - klo:12.52 kirjoittanut pttk »
Debian 6 "Squeeze", Ubuntu  10.04, Ubuntu 12.04

UbunTux

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 2046
  • KubunTux
    • Profiili
Vs: Thunderbird 2.0 ongelma Feistyssä
« Vastaus #2 : 23.09.07 - klo:14.59 »
Asensin Thunderbird 2.0 Automatixilla. Innostuin säätämään TB:ssä fontteja, jonka jälkeen TB tilttasi eikä enää käynnistynyt vaan antoi virheilmoitusta.

Floating point exception (core dumped)

???
Ehdotus:
Yritä poistaa se Thunderbird Automatixilla ja poista sitten Automatix.
Tossa Automatixissa on se vikana, että se tekee asioita aivan liikaa ja käyttää ulkopuolisia ohjelmia. Opettele itse asentamaan se Thunderbirdin 2. painos. Mozillan sivuilta saatavissa.
Tuolla näyttäisi myös olevan repo tarjolla http://pollycoke.wordpress.com/2007/07/22/thunderbird-2-per-ubuntu-feisty-repo/
Pitää vaan olla varovainen ja katsella mitä se meinaa asennella ja lopuksi suosittelisin sulkemaan repon (älä tee repon lisäystä, jos et tiedä mitä mahdollisesti tapahtuu tai osaa peruttaa mahdollisesti tapahtunutta vahinkoa).

KDE neon
Uudempaa KDE:tä Ubuntulla

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Vs: Thunderbird 2.0 ongelma Feistyssä
« Vastaus #3 : 23.09.07 - klo:15.29 »
Opettele itse asentamaan se Thunderbirdin 2. painos. Mozillan sivuilta saatavissa.

niin no, tarve saada jonkun ohjelman suurinta versionumeroa kantava versio saattaa olla vaikka kuinka pakottava, mutta itse melkein odottelisin ensi kuun puolelle, päivittäisin gutsyyn ja saisin virallisen paketin tuostakin ohjelmasta. vieläpä niin, että se ei ehkä edes häiritsisi päivitystä gutsyyn eikä gutsyn toimintaa päivityksen jälkeen. mutta toisaalta minä olenkin vähän tylsä enkä niin välitä jännityksestä päittäessäni versioiden välillä.
Janne

Kande

  • Vieras
Vs: Thunderbird 2.0 ongelma Feistyssä
« Vastaus #4 : 02.11.07 - klo:22.42 »
Kiitos näistä ohjeista  :)

Siirryin vasta 3 kk sitten windowsista avoimen lähdekoodin käyttäjäksi. Halusin TB 2.0 välittömästi käyttöön myös Feisty Fawniin, koska olin jo tottunut siihen ja ennen kaikkea pariin laajennukseen, joita ei saanut TB 1.5:een.
Automatixia taas suositteli joku tuttavani, joka suositteli myös ubuntua. Kyllä tämä käyttöjärjestelmä on ylivoimaisesti parempi, tehokkaampi ja toimivampi. Kuin olisi vaihtanut aiemmin kaupunkiajossa käytetyn täyspitkän rekan urheiluautoon.  ;D
« Viimeksi muokattu: 02.11.07 - klo:22.47 kirjoittanut Kande »

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Thunderbird 2.0 ongelma Feistyssä
« Vastaus #5 : 03.11.07 - klo:00.15 »
Halusin TB 2.0 välittömästi käyttöön myös Feisty Fawniin, koska olin jo tottunut siihen ja ennen kaikkea pariin laajennukseen, joita ei saanut TB 1.5:een.

Esimerkiksi minulla on firefoxissa bookmarkshome-laajennus. Se ei toimi 1.5-versiosta ylöspäin, ellei tee muutoksia install.rdf-tiedostoon.

Koodia: [Valitse]
<em:minVersion>0.8</em:minVersion>
<em:maxVersion>1.5+</em:maxVersion>

Koodia: [Valitse]
<em:minVersion>0.8</em:minVersion>
<em:maxVersion>2.0+</em:maxVersion>

Tarkoitan tällä sitä, että laajennukset voi saada toimimaan eri versioissa kuin ne on tarkoitettu toimimaan. Kannattaa kokeilla.
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate

peran

  • Vieras
Vs: Thunderbird 2.0 ongelma Feistyssä
« Vastaus #6 : 04.11.07 - klo:01.46 »
Asensin Thunderbird 2.0 Automatixilla. Innostuin säätämään TB:ssä fontteja, jonka jälkeen TB tilttasi eikä enää käynnistynyt vaan antoi virheilmoitusta.

Floating point exception (core dumped)

???

Kaikki tuntuivat automaattisesti antavan rukkaset Automatixille (usein syystä), mutta ongelma tuskin on siinä. Olet todennäköisesti saanut vain yksinkertaisesti rikki conffitiedoston.

Itse en ole osannut kuin yhdellä tavalla (vastaavassa tapauksessa) palauttaa Thunderbirdin uudelleen lentoon.
Aluksi päätteellä uudelleen nimeä päätteellä, nautiluksella, konquerorilla tai dolphinilla tai jollain lempi tiedostonnimen muuttajalla .mozilla-thunderbird-piilohakemiston nimi toiseksi.
Tämän jälkeen käynnistä Thunderbird.

Sen pitäisi käynnistyä, mutta kaikki asetukset on menetetty.
Laita postipalvelin ja muut asetukset kohdilleen.

Vanhat viestit löydät uudelleennimeämästäsi kansiosta, jostakin puun osasta. (Mulla on Gutsy, joten ei välttämättä aivan sama).

Mulla ne löytyy tällaisesta kansiosta:
.mozilla-thunderbird2/hap1issw.default/Mail/Local Folders

Sieltä tärkeimmät tiedostot ovat:
Koodia: [Valitse]
Inbox
Sent

Ne pitäisi kopioida uuteen profiiliisi. (Kannattaa ennen poistua Thunderbirdistä kuin kopioi .mozilla-thunderbird-hakemiston vastaavaan alihakemistoon)

Edit - Jos haluat versionumeron alkavan 2:lle niin päivitä järjestelmäsi Gutsyyn, jolloin Thunderbird:kin päivittyneen 2:lla alkavaan versioon. Tosin päivityksen jälkeen olen joutunut kerran tekemään mainitsemani operaation elvyttääkseni sähköpostitilini.
« Viimeksi muokattu: 04.11.07 - klo:01.54 kirjoittanut peran »

audi

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1124
    • Profiili
Vs: Thunderbird 2.0 ongelma Feistyssä
« Vastaus #7 : 04.11.07 - klo:20.39 »
Oma osoitekirja:
Koodia: [Valitse]
abook.mab
Kerätyt sähköpostiosoitteet:
Koodia: [Valitse]
history.mab
http://www.mozilla.fi/wiki/UKK_profiileista
Mozillazine

A1398 ym romua,  macOS 10.13
Linux Mint 18, Mate