Kirjoittaja Aihe: Voikko Fedorassa  (Luettu 4193 kertaa)

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Voikko Fedorassa
« : 07.02.08 - klo:20.56 »

Voikon listalta poimuttua:

"Openoffice.org-voikko-paketin pitäisi nyt olla Fedoran vakaissa päivityksissä."

"Tmispell-voikko odottaa valitettavasti edelleen review'tä, jono on melko
pitkä."

http://lists.puimula.org/pipermail/voikko/2008-February/000575.html

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

tmp

  • Vieras
Vs: Voikko Fedorassa
« Vastaus #1 : 08.02.08 - klo:07.51 »
Voikon listalta poimuttua:
"Openoffice.org-voikko-paketin pitäisi nyt olla Fedoran vakaissa päivityksissä."

Jeps, siellä näyttää nykyisin majailevan. Hieno homma!

Asmo Koskinen

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 4443
    • Profiili
Vs: Voikko Fedorassa
« Vastaus #2 : 08.02.08 - klo:12.41 »
Jeps, siellä näyttää nykyisin majailevan. Hieno homma!

Paitsi, että se meni heti rikki  :(

http://lists.puimula.org/pipermail/voikko/2008-February/000580.html

Ystävällisin terveisin Asmo Koskinen.

tmp

  • Vieras
Vs: Voikko Fedorassa
« Vastaus #3 : 08.02.08 - klo:12.45 »
Paitsi, että se meni heti rikki  :(

Ei tainnut alunperinkään toimia ja tuuppasi jakoon ilman testaamista :(. Tälläisiin ei mielestäni olisi kyllä varaa.
Höh!
« Viimeksi muokattu: 08.02.08 - klo:13.38 kirjoittanut tmp »

vpv

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 185
  • 3 * Fedora + OpenWRT
    • Profiili
    • Fedora-sivuni
Vs: Voikko Fedorassa
« Vastaus #4 : 19.02.08 - klo:12.49 »
Ei tainnut alunperinkään toimia ja tuuppasi jakoon ilman testaamista :(. Tälläisiin ei mielestäni olisi kyllä varaa.
Höh!

Hyvä huomata, että täällä keskustellaan näinkin aktiivisesti Fedorasta, piti minunkin sitten rekisteröityä :)

Tein tosiaan paketointimokan openoffice.org-voikon kanssa, pahoittelut siitä. Syynä oli se, että Fedora Rawhiden (eli tulevan Fedora 9:n) OpenOfficea on patchatty siten, että OpenOfficen laajennokset voidaan purkaa. Tuollainen .oxt-tiedostohan on periaatteessa zip-paketti, joka sisältää kirjastotiedoston ja muutaman XML-tiedoston. Fedora 7:ssa ja 8:ssa tätä patchia ei kuitenkaan vielä ole.

Paketoin alunperin kaikkiin jakeluversioihin tuon purkamattoman .oxt-tiedoston, mutta review-vaiheessa minua pyydettiin purkamaan se. Kuitenkaan edes reviewer ei huomannut, että tällöin laajennos ei toimisi vakaissa jakeluversioissa. Minä taas en testannut pakettia, koska olin testannut sen aiemmin, kun käytin vielä .oxt-tiedostoa ja oletin, että laajennos toimisi myös purettuna, kun niin kerran sanotaan. Ei olisi pitänyt olettaa - ja täytyy jatkossa testata paketit paremmin. Paketin rikkinäisyys jäi minulta huomaamatta myös siksi, että en käytä OO.o:ta itse kovin aktiivisesti, olen enemmän LaTeX- ja Beamer-käyttäjä. (Sivumennen sanoen, tuo rikkinäinen paketti oli updates-testingissä viikon, mutta en silti saanut keneltäkään raporttia siitä, että se ei toimi...)

Viime yönä oli tullut viestiä, että korjatut paketit on nyt laitettu updates-repositoryyn, ne on varmaan saatavissa n. vuorokauden sisällä, kunhan mirrorit synkronoituu.

muep

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 896
    • Profiili
Vs: Voikko Fedorassa
« Vastaus #5 : 20.02.08 - klo:00.00 »
Jeps, tulikohan tänään vai eilen korjattu paketti siihen.

Kiitos vain Voikon paketoinnista. Varsinkin se OpenOffice-palikka siihen on minusta aika haastava hässäkkä.
[http://smolt.fedoraproject.org/show?uuid=pub_ac53b581-021a-4b76-bd14-e7d51f55462f]Pöytäkone[/url]
Läppäri

tmp

  • Vieras
Vs: Voikko Fedorassa
« Vastaus #6 : 20.02.08 - klo:08.48 »
Hyvä huomata, että täällä keskustellaan näinkin aktiivisesti Fedorasta, piti minunkin sitten rekisteröityä :)

Heh, no kohtuullisen aktiivisesti juu totta :).

Tein tosiaan paketointimokan openoffice.org-voikon kanssa, pahoittelut siitä.

:), nojuu eipä tuo nyt niin vakavaa ole, mutta pakettien hajoilemisia on vaikeampi selitellä niillä, jotka eivät kauaa Linuxia käyttäneet. Hienoa kuitenkin, että olet ryhtynyt Voikkoa paketoimaan myös Fedoralle!

(Sivumennen sanoen, tuo rikkinäinen paketti oli updates-testingissä viikon, mutta en silti saanut keneltäkään raporttia siitä, että se ei toimi...)

Hyvä pointti. Olisi mielenkiintoista tietää, että kuinka moni tuon paketin latasi (itse en koska käytän groff/LaTeXia). Harvat varmastikaan edes tietää, että Voikko olisi nyt saatavilla ... Suomalainen Fedora-sivusto voisi olla aika poikaa näissäkin asioissa, jotta suomalaiset Fedora-käyttäjät saisivat tällaisetkin tiedot helpommin tietoonsa.