Kirjoittaja Aihe: Ongelmia Usb 2.0 pci kortin kanssa  (Luettu 3207 kertaa)

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Ongelmia Usb 2.0 pci kortin kanssa
« : 05.10.07 - klo:22.07 »
Eli ongelmani liittyy tällä kertaa Usb 2.0 korttiin:
Eli asensin Usb 2.0. kortin pci väylään kuten piti, mutta kopiodessani tiedostoja muistitikulta tietokoneeseen, tulee kesken tiedonsiirron seuraavanlainen virheilmoitus: Virhe "I/O-virhe" kohteen "TIEDOSTONIMI" kopioinnissa. , Missäköhän voisi olla vika, sillä vanhemmalla Usb 1.1 portilla tiedonsiirto sujuu ilman mitään ongelmia, mutta tottakai hitaammin kuin 2.0. portista. Erityisesti tämä ongelma tulee silloin, kun siirrän paljon tiedostoja kerralla, Esimerkiksi kun yritän siirtää yli 200 Mt:n edestä tiedostoja.

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ongelmia Usb 2.0 pci kortin kanssa
« Vastaus #1 : 05.10.07 - klo:23.18 »
moro!

Mulla oli joskus pci-usb2.0:lla sama ongelma, mutta siitä kernel on päivittynyt jo monta kertaa. Windowsilla homma pelasi, Ubulla ei. Jostain löyty vinkkiä et vika vois olla raudassa, mut että win osais paremmin käsitellä viallisia laitteita ja toipua virheustä, mut Ubu hirtti kiinni.. dmesg anto hirveesti ilmotusta..  Mun alkupään viesteistä saattaa löytyä jotain aiheesta, tän enempää en oikeestaan osaa sanoa.. Launchpad saattaa kertoa jotain. Kokeile Gutsyn livelevyllä, auttaako uudempi kernel..


r


edit: kts myös http://forum.ubuntu-fi.org/index.php?topic=7770.msg55697#msg55697
« Viimeksi muokattu: 05.10.07 - klo:23.32 kirjoittanut Risto H. Kurppa »
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Ongelmia Usb 2.0 pci kortin kanssa
« Vastaus #2 : 06.10.07 - klo:12.14 »
Kokeilin myöskin aikaisemmin eri käyttöjärjestelmällä, eli Windows Xp:llä, joka on samalla tietokoneella kuin Ubuntu, ja samojen tiedostojen kohdalla samaa virheilmoitusta vain pukkaa :(  .
Mietin myöskin tässä, että voisiko olla hyödyllistä laittaa Usb 2.0. pci kortti toiseen koneeseen ja kokeilla sillä, että onnistuuko tiedonsiirto?

EDIT: Kokeilin myöskin windows puolella asentaa ajurit mukana tulleelta cd levyltä, mutta ilman tuloksia, sillä laite toimii usein todella hitaasti ja jumiutuu usein tiedoston kopiointi tietyssä ajassa, ja jopa tiedostoja tikulta selattaessa jumiutuu usein moniksi sekunneiksi, eli minulla jää tiedoston kopiointi aina paikalleen johonkin kohtaan ja silloin jäljellä olevan ajan näyttäjän luku kasvaa kasvamistaan. Ja usein kun tiedoston kopioinnin päättää virheilmoitus, sen seurauksena ei enää näy muistitikulla mitään tiedostoja, eli näyttää vain että: 0 tavua kun klikkaa muistitikun ominaisuudet ikkunan näkyviin, vasta sitten alkaa näkyä taas tiedostoja tikulla kun liitän sen uudestaan USB porttiin.
« Viimeksi muokattu: 06.10.07 - klo:14.18 kirjoittanut anonyymikäyttäjä »

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Vs: Ongelmia Usb 2.0 pci kortin kanssa
« Vastaus #3 : 09.10.07 - klo:15.56 »
Kokeile laittaa usb 2.0 kortti eri pci-korttipaikkaan, jos sillä on jotain IRQ ristiriitoja tms.

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Ongelmia Usb 2.0 pci kortin kanssa
« Vastaus #4 : 10.10.07 - klo:08.49 »
olisiko mahdollista, että vika on kortissa? itse ostin joskus VIAn kortin, kun oli edullinen, no eihän se toiminut missään, joten palautin sen.
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Ongelmia Usb 2.0 pci kortin kanssa
« Vastaus #5 : 10.10.07 - klo:17.38 »
Kokeilin laittaa kortin eri pci paikkaan, ja sama ongelma edelleen.
Epäilin itsekin vähän aikaa sitten, että vika voisi olla kortissa itsessään, mutta nyt kun kokeilin Usb 2.0. korttia uudemmassa tietokoneessani, niin kortti toimi siinä aivan normaalisti ilman minkäänlaisia ongelmia. Voisikohan vika olla sitten vanhemman tietokoneen Biosin asetuksissa, vai voisikohan vanhemman tietokoneeni emolevy, tai sen Bios olla niin vanhanaikainen, että se ei tue kunnolla Usb 2.0:aa?
Kokeilin myös asentaa vanhan tietokoneen windows käyttöjärjestelmään Usb 1.1. ajurit, ja kortti toimi silloin ihan ongelmitta... ainakin minun muistini mukaan.
« Viimeksi muokattu: 10.10.07 - klo:17.47 kirjoittanut anonyymikäyttäjä »

Toni Alenius

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1506
    • Profiili
Vs: Ongelmia Usb 2.0 pci kortin kanssa
« Vastaus #6 : 11.10.07 - klo:07.56 »
tarkoitinkin juuri sitä, että kortti ei tunnistunut oikein, oli kuulemma yleinen vika ko. kortin kanssa (kuulin toiselta ostajalta, myyjä ei uskonut kortin olevan yhteensopimaton koneeni kanssa, ja että hän oli hyvitysvelvollinen.)
Ubuntu 20.04.06 LTS
16 GB DDR3
Intel® Core™ i5 CPU 760 @ 2.80GHz × 4
GeForce GT 730 2GB
480 GB SSD

anonyymikäyttäjä

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 136
    • Profiili
Vs: Ongelmia Usb 2.0 pci kortin kanssa
« Vastaus #7 : 24.10.07 - klo:21.38 »
Ajattelin tässä vielä kysyä erästä asiaa aiheeseen liittyen, jos joku sattuisi vaikka tietämään vastauksen:
Voisikohan vika olla itse emolevyn biosissa, tai olisiko ylipäätänsä järkevää kokeilla päivittää emolevyn bios uudempaan versioon,
kun olen itse jostain lentävänä lauseena kuullut; että tietokoneen Usb ongelmista voisi selvitä päivittämällä bios uudempaan versioon...
ja tiedoksi, että minun vanhempi tietokoneeni ei varsinaisesti tue Usb 2.0.:aa, sillä emolevyssä itsessään olevat integroidut Usb-portit ovat vain 1.1. versiolla varustettuja portteja, niin tässä ajattelin vain kysyä, että voisiko biosin päivittäminen esimerkiksi tuoda tuen käyttää Usb 2.0. lisäkorttia tietokoneessa ilman ongelmia...
« Viimeksi muokattu: 24.10.07 - klo:21.40 kirjoittanut anonyymikäyttäjä »

Risto H. Kurppa

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3024
  • Useita Kubuntuja ajossa.
    • Profiili
    • http://risto.kurppa.fi
Vs: Ongelmia Usb 2.0 pci kortin kanssa
« Vastaus #8 : 25.10.07 - klo:00.54 »
Voisikohan vika olla itse emolevyn biosissa, tai olisiko ylipäätänsä järkevää kokeilla päivittää emolevyn bios uudempaan versioon,


että voisiko biosin päivittäminen esimerkiksi tuoda tuen käyttää Usb 2.0. lisäkorttia tietokoneessa ilman ongelmia...

Mahdollista on että auttaisi, mutta ei tietenkään varmaa..

r
UUSI UBUNTUN KÄYTTÄJÄ: SÄÄSTÄ AIKAASI LUKEMALLA  -> TÄMÄ <-