Kirjoittaja Aihe: Äänikommunikaatio ja MSN Messenger  (Luettu 2068 kertaa)

Ghouli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Äänikommunikaatio ja MSN Messenger
« : 23.10.07 - klo:19.16 »
Hepsis, tuli tuossa asenneltua Ubuntu 7.10 porukoiden koneelle jatkuvaan Windowsin uudelleenasenteluun kyllästyneenä. Muuten homma pelittää hienosti, mutta heti lähdettyäni tuli puhelinsoitto ja kiroilua Linuxin paskuudesta kun ei pääse mesettämään mikin kanssa. Itse en ole tuota ominaisuutta koskaan tarvinnutkaan, joten tämä tuli hieman yllätyksenä. Aloin sitten omalla koneella tutkailla, Pidgin, aMSN ja Kopete eivät ainakaan minun nähdäkseni tällaista mahdollisuutta tarjonneet. Winellä kokeilin sitten itse Messengeriä, versiot 7.0 - 8.1, mutta nuo eivät tuntuneet toimivan lainkaan.

Kysyisin nyt sitten teiltä viisaammilta, että onko Linuxissa yleensä mahdollista jutustella Windowsin Messengeriä käyttävän kanssa mikin välityksellä?

Kupuntu

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 804
  • Kubuntu 8.10 @ Amilo A1645
    • Profiili
Vs: Äänikommunikaatio ja MSN Messenger
« Vastaus #1 : 24.10.07 - klo:00.13 »
Nopealla vilkaisulla aMSN tukee tätä. Menet valintoihin (CTRL+P) ja sieltä Muut, ja valitset kohdan: Muokkaa Ääni ja kuva asetuksia. (Pieniä typoja). Ja sieltä konffaat.
EDIT: Itsellä se kyllä valitti jotakin, ettei voinut konffata, vaikka itse sinne paikkaan pääsinkin. Mutta kokeile nyt kumminkin.
« Viimeksi muokattu: 24.10.07 - klo:00.15 kirjoittanut Kupuntu »
Amilo A1645: AMD 3300+ 2.0 Ghz, 512 mb RAM, 80 gb kiintolevy.
Last.fm

Ghouli

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 3
    • Profiili
Vs: Äänikommunikaatio ja MSN Messenger
« Vastaus #2 : 24.10.07 - klo:01.49 »
Nopealla vilkaisulla aMSN tukee tätä. Menet valintoihin (CTRL+P) ja sieltä Muut, ja valitset kohdan: Muokkaa Ääni ja kuva asetuksia. (Pieniä typoja). Ja sieltä konffaat.
EDIT: Itsellä se kyllä valitti jotakin, ettei voinut konffata, vaikka itse sinne paikkaan pääsinkin. Mutta kokeile nyt kumminkin.

Tähän kiinnitin itsekin huomiota, mutta yrittäessäni käynnistää keskustelua, heitti ohjelma aina vain saman konffausruudun eteen valittaen puuttuvasta webcamista (jota ei siis ole :P), mikin kyllä tunnisti aivan oikein.

Juhhe1

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 1062
    • Profiili
    • Valokuva albumini
Vs: Äänikommunikaatio ja MSN Messenger
« Vastaus #3 : 24.10.07 - klo:18.17 »
Nopealla vilkaisulla aMSN tukee tätä. Menet valintoihin (CTRL+P) ja sieltä Muut, ja valitset kohdan: Muokkaa Ääni ja kuva asetuksia. (Pieniä typoja). Ja sieltä konffaat.
EDIT: Itsellä se kyllä valitti jotakin, ettei voinut konffata, vaikka itse sinne paikkaan pääsinkin. Mutta kokeile nyt kumminkin.

Tähän kiinnitin itsekin huomiota, mutta yrittäessäni käynnistää keskustelua, heitti ohjelma aina vain saman konffausruudun eteen valittaen puuttuvasta webcamista (jota ei siis ole :P), mikin kyllä tunnisti aivan oikein.

Äänileikkeen lähetys amsn:ssä ainakin on (eli painetaan sitä nappulaa ja huudetaan jotain mikkiin niin se lähettää sen)

Tlp-WS (Workstation) - .:Ubuntu 10.10:.
Xenophobic (Laptop) - .:Ubuntu 10.04:.
Xenophobic-II (Laptop) - .:Ubuntu 10.10:.
TlpEEE (Asus EEE) - .:Crunchbang 10 Statle

BBT

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 352
    • Profiili
Vs: Äänikommunikaatio ja MSN Messenger
« Vastaus #4 : 25.10.07 - klo:14.37 »
Hepsis, tuli tuossa asenneltua Ubuntu 7.10 porukoiden koneelle jatkuvaan Windowsin uudelleenasenteluun kyllästyneenä. Muuten homma pelittää hienosti, mutta heti lähdettyäni tuli puhelinsoitto ja kiroilua Linuxin paskuudesta kun ei pääse mesettämään mikin kanssa. Itse en ole tuota ominaisuutta koskaan tarvinnutkaan, joten tämä tuli hieman yllätyksenä. Aloin sitten omalla koneella tutkailla, Pidgin, aMSN ja Kopete eivät ainakaan minun nähdäkseni tällaista mahdollisuutta tarjonneet. Winellä kokeilin sitten itse Messengeriä, versiot 7.0 - 8.1, mutta nuo eivät tuntuneet toimivan lainkaan.

Kysyisin nyt sitten teiltä viisaammilta, että onko Linuxissa yleensä mahdollista jutustella Windowsin Messengeriä käyttävän kanssa mikin välityksellä?

Mitäs versiota käytät aMSN:stä? Kannattaa testata uusinta kehitysversiota. Alla skripti, joka kääntää uusimman tcl ja tk version ja aMSN:n tuoreimman kehitysverion anti-alising fonteilla.

Koodia: [Valitse]
#
apt-get remove amsn tcltls && apt-get install build-essential libx11-dev libxft-dev libc6-dev imagemagick libjpeg-dev libpng12-dev libpng3-dev automake autoconf || exit 1
#
#
mkdir -p /usr/src/amsn || exit 1
#
#
cd /usr/src/amsn
wget ftp://ftp.tcl.tk/pub/tcl/tcl8_5/tcl8.5b1-src.tar.gz
tar xzvf tcl8.5b1-src.tar.gz
cd /usr/src/amsn/tcl8.5b1/unix
./configure --prefix=/usr
make
make install || exit 1
#
#
cd /usr/src/amsn
wget ftp://ftp.tcl.tk/pub/tcl/tcl8_5/tk8.5b1-src.tar.gz
tar xzvf tk8.5b1-src.tar.gz
cd /usr/src/amsn/tk8.5b1/unix
./configure --prefix=/usr --enable-xft
make
make install || exit 1
#
#
cd /usr/bin
rm wish
ln -s wish8.5 wish || exit 1
##
cd /usr/src/amsn
wget http://www.amsn-project.net/amsn_dev.tar.gz
tar xzvf amsn_dev.tar.gz || exit 1
#
#
cd /usr/src/amsn/msn
./configure --with-tcl=/usr/lib/ --with-tk=/usr/lib/
make
make install || exit 1
#
#
cd /usr/src/amsn
wget http://easynews.dl.sourceforge.net/sourceforge/amsn/tls1.4.1-linux-x86.tar.gz
tar xzf tls1.4.1-linux-x86.tar.gz || exit 1
#
#
cd /usr/src/amsn/tls1.4
mkdir /usr/lib/tls
mv * /usr/lib/tls/ || exit 1
#
#
rm -R /usr/src/amsn || exit 1
echo ""
echo ""
echo "Valmista"
exit 0

Eli jos kiinnostaa, tallenna tuo ylläoleva tekstitiedostoon ja anna sille suoritusoikeudet. Sen jälkeen aja skipti root-oikeuksilla. (sudo -s)