Kirjoittaja Aihe: Jabber ja MSN  (Luettu 2388 kertaa)

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Jabber ja MSN
« : 12.03.08 - klo:22.59 »
No niinh. Olen koettanut löytää selkeitä ohjeita Jabberiin ja MSN gatewayhyn.

Eli ongelma on: Kuinka voin käyttää jabbertunnuksella msn-verkkoa? Jostain olen kuullut että pitää löytää jabber-palvelin joka tukee MSN gatewaytä.
Mitä se mahtaa suomeksi tarkoittaa? Mistä minä sen tiedän tukeeko jokin Jabber-palvelin MSN gatewaytä?

Itselläni on nyt jabberissa tunnus kdetalk.net:lle. Jos siellä ei ole MSN gatewaytä, niin pitääkö minun tehdä jonnekkin muualle vielä muukin erillinen jabber-tunnus, vai siis mitenkä? Olen vähän pihalla tuon jabber-protokollan kanssa.

Kehtaisiko joku valaista tyhmempää? Kiinnostaisi tämä lähinnä siksi, että olisi kivaa Nokia n800:n natiivilla pikaviestimellä käyttää "meseä", jos se on mahdollista. Jossain päin nettiä sanottiin että on mutta en vain löydä mistään _selkeitä_ ohjeita mitä pitää tehdä, mistä tiedän tukeeko ko. palvelin moista ja näin päin pois.

Kaikki apu on tervetullutta =)

Pavao

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 61
  • Arch Linux
    • Profiili
Vs: Jabber ja MSN
« Vastaus #1 : 13.03.08 - klo:12.10 »
Ainakin tommonen palvelin löyty http://www.foxybanana.com/xmpp.php

Itse juuri kokeilin ja näyttäisi toimivan tuo msn gateway. Ilmeisesti kaikkia MSN ominaisuuksia se ei tue. Itse ei ole jabberia tullut käytettyä kun kaikki kaverit käyttää MSN:nää. Vaikuttaa kyllä ihan kätevältä systeemiltä. Milläköhän saisi tuttavat siirtymään Jabberiin?

Ainakin kopetella näkee palvelimen tukemat palvelut sen jälkeen kun on yhdistänyt palvelimelle, klikkaamalla alhaalta löytyvää jabberkuvaketta ja sieltä palvelut.

Siis tukeeko tuo Nokian puhelin jabberia, mutta ei MSN:ää? Mielenkiintoista.
"Children are smarter than any of us.
Know how I know that?
I don't know one child with a full time job and children."

Bill Hicks

Stargazers

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 549
    • Profiili
Vs: Jabber ja MSN
« Vastaus #2 : 13.03.08 - klo:12.33 »
Ach, kiitos! Pitää tuota tutkailla illasta kotona. N800 ei ole siis puhelin, se on Internet Tablet :)