Kirjoittaja Aihe: Ubuntu:sta Kubuntu:ksi..?  (Luettu 5024 kertaa)

Blaster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Ubuntu:sta Kubuntu:ksi..?
« : 06.01.06 - klo:00.31 »
Niin siis itse en ole paljo linuxia käyttänyt mutta asensin yks päivä ton Ubuntun ja sitten myöhemmin huomasin että Kubuntu olisi parempi vaihtoehto niin kun olen ymmärtänyt että Ubuntu:sta saa "helposti" muutettua Kubuntu:ksi... niin miten tälläinen tapahtuu..? mitä pitäis hakee tai asentaa yms..? Kiitos jo etukäteen.,. :)

janne

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 5150
    • Profiili
Re: Ubuntu:sta Kubuntu:ksi..?
« Vastaus #1 : 06.01.06 - klo:00.37 »
Niin siis itse en ole paljo linuxia käyttänyt mutta asensin yks päivä ton Ubuntun ja sitten myöhemmin huomasin että Kubuntu olisi parempi vaihtoehto niin kun olen ymmärtänyt että Ubuntu:sta saa "helposti" muutettua Kubuntu:ksi... niin miten tälläinen tapahtuu..? mitä pitäis hakee tai asentaa yms..? Kiitos jo etukäteen.,. :)

asenna paketti kubuntu-desktop, tosin haluat varmaan sitten saada gnomen pois koneelta ja se voikin olla haastavampi juttu. tästä on jokin säie foorumilla (itse asiassa siitä keskusteltiin aika viimeaikoina).

itse ehkä kokeilisin toimenpidettä niin, että boottaisin komentoriville, poistaisin paketin libgtk2.0-0 riippuvuuksineen ja asentaisin heti perään tuon jo mainitun kubuntu-desktopin (ja mahdollisesti perään tarvitsemani gtk-softat). mitään takeita en tietenkään silti anna ;)
Janne

Blaster

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 28
    • Profiili
Re: Ubuntu:sta Kubuntu:ksi..?
« Vastaus #2 : 06.01.06 - klo:00.50 »
juu.... oookooo  ;D taidan silti vaan pitää sen Ubuntun tai sitten vaihdan vallan debianiin  ;)

Speque

  • Käyttäjä
  • Viestejä: 258
  • Ubuntu Hardy Heron
    • Profiili
Re: Ubuntu:sta Kubuntu:ksi..?
« Vastaus #3 : 06.01.06 - klo:11.07 »
juu.... oookooo  ;D taidan silti vaan pitää sen Ubuntun tai sitten vaihdan vallan debianiin  ;)

Tietenkin on aina olemassa se mahdollisuus, että käyt Kubuntun sivuilta noukkimassa Kubuntun asennus-cd:n ja asennat sen kylmästi Ubuntun päälle. Tämä siis tietenkin jos olet valmis luopumaan kaikista Ubuntuun tekemistäsi säädöistä ja muistat kopioida kaiken tärkeän parempaan talteen asennuksen tieltä.